24 hodin LeMans - poslední kvalifikace: Aston Martin Racing ovládnul třídu GT1 v poslední kvalifikaci na letošní závod 24 hodin Le Mans.
Dva vozy DBR9 se umístily na čele výsledkové listiny třídy a český jezdec Tomáš Enge vybojoval na okruhu La Sarthe rekordní pátý pole position v řadě. Silný déšť, který narušil včerejší kvalifikaci, byl už naštěstí pryč a oba kvalifikační bloky se odjely za ideálních podmínek. S pogumováním tratě se časy zlepšovaly a Enge zajel svůj nejlepší čas pouhých 15 minut před koncem.
Šéf týmu George Howard-Chappell byl spokojen: „Jsme velmi spokojeni. Vše šlo podle plánu. Zvládli jsme přípravu na závod, na pneumatikách jsme odjeli dva stinty, které vyšly velmi dobře. Na konci jsme potom odjeli pár kol s minimem paliva a na nových pneumatikách, abychom zajeli čas. Jediným dnešním problémem byly menší problémy s brzdami na konci první dnešní kvalifikace. Způsobily je úlomky a snadno byly vyřešeny. Nyní se musíme soustředit na závod a metodicky pracovat na obvyklé přípravě. Ale zatím je to dobré.“
Stejně jako včera vyrazil s vozem 007 jako první na trať Dareen Turner. Odjel dva stinty na jedné sadě pneumatik Michelin. Pak převzal vůz Andrea Piccini, který zajel další bezproblémová kola, aby následně předal vůz Engemu. Ten měl menší problémy s brzdami, které způsobily úlomky. Problém byl snadno vyřešen a Enge dostal na konci druhého bloku, kdy byla trať nejrychlejší, připravený vůz a pak získal pole position.
Tomáš Enge: „Z dnešního pole position mám velkou radost. Pro mě osobně hodně znamená to, že jsem dokázal prodloužit moji kvalifikační neporazitelnost, ale vím, že pro závod to nic neznamená. Mohl jsem zajet i lepší čas, ale v poslední sektoru jsem narazil na pomalejší vozy. Víme, že tady máme dobrý vůz, nyní se musíme soustředit na kroužení po celým 24 hodin bez žádných problémů.“
Darren Turner: „S dnešním průběhem jsem spokojen. Byly to první kola na suché trati, které jsem tady letos odjel, takže to bylo hodně užitečné. Celkové vyvážení vozu nebylo při mé jízdě perfektní, ale dalo se s ním jet.“
Andrea Piccini: „Po včerejším dešti jsme si dnes museli připomenout brzdné body a zvyknout si na vozy na suchu. Trať byla na začátku po včerejším dešti spláchnutá, ale postupně se pogumovala a hodně zlepšila.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.