24 hodin LeMans - poslední kvalifikace: Aston Martin Racing ovládnul třídu GT1 v poslední kvalifikaci na letošní závod 24 hodin Le Mans.
Dva vozy DBR9 se umístily na čele výsledkové listiny třídy a český jezdec Tomáš Enge vybojoval na okruhu La Sarthe rekordní pátý pole position v řadě. Silný déšť, který narušil včerejší kvalifikaci, byl už naštěstí pryč a oba kvalifikační bloky se odjely za ideálních podmínek. S pogumováním tratě se časy zlepšovaly a Enge zajel svůj nejlepší čas pouhých 15 minut před koncem.
Šéf týmu George Howard-Chappell byl spokojen: „Jsme velmi spokojeni. Vše šlo podle plánu. Zvládli jsme přípravu na závod, na pneumatikách jsme odjeli dva stinty, které vyšly velmi dobře. Na konci jsme potom odjeli pár kol s minimem paliva a na nových pneumatikách, abychom zajeli čas. Jediným dnešním problémem byly menší problémy s brzdami na konci první dnešní kvalifikace. Způsobily je úlomky a snadno byly vyřešeny. Nyní se musíme soustředit na závod a metodicky pracovat na obvyklé přípravě. Ale zatím je to dobré.“
Stejně jako včera vyrazil s vozem 007 jako první na trať Dareen Turner. Odjel dva stinty na jedné sadě pneumatik Michelin. Pak převzal vůz Andrea Piccini, který zajel další bezproblémová kola, aby následně předal vůz Engemu. Ten měl menší problémy s brzdami, které způsobily úlomky. Problém byl snadno vyřešen a Enge dostal na konci druhého bloku, kdy byla trať nejrychlejší, připravený vůz a pak získal pole position.
Tomáš Enge: „Z dnešního pole position mám velkou radost. Pro mě osobně hodně znamená to, že jsem dokázal prodloužit moji kvalifikační neporazitelnost, ale vím, že pro závod to nic neznamená. Mohl jsem zajet i lepší čas, ale v poslední sektoru jsem narazil na pomalejší vozy. Víme, že tady máme dobrý vůz, nyní se musíme soustředit na kroužení po celým 24 hodin bez žádných problémů.“
Darren Turner: „S dnešním průběhem jsem spokojen. Byly to první kola na suché trati, které jsem tady letos odjel, takže to bylo hodně užitečné. Celkové vyvážení vozu nebylo při mé jízdě perfektní, ale dalo se s ním jet.“
Andrea Piccini: „Po včerejším dešti jsme si dnes museli připomenout brzdné body a zvyknout si na vozy na suchu. Trať byla na začátku po včerejším dešti spláchnutá, ale postupně se pogumovala a hodně zlepšila.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.