Enge vyhrál pátou kvalifikaci v řadě

Kox/Lamy
Kox/Lamy, foto: DPPI / FIA GT
ar1 17. června 2006 09:13
Sdílej:

24 hodin LeMans - poslední kvalifikace: Aston Martin Racing ovládnul třídu GT1 v poslední kvalifikaci na letošní závod 24 hodin Le Mans.

Dva vozy DBR9 se umístily na čele výsledkové listiny třídy a český jezdec Tomáš Enge vybojoval na okruhu La Sarthe rekordní pátý pole position v řadě. Silný déšť, který narušil včerejší kvalifikaci, byl už naštěstí pryč a oba kvalifikační bloky se odjely za ideálních podmínek. S pogumováním tratě se časy zlepšovaly a Enge zajel svůj nejlepší čas pouhých 15 minut před koncem. 

Šéf týmu George Howard-Chappell byl spokojen: „Jsme velmi spokojeni. Vše šlo podle plánu. Zvládli jsme přípravu na závod, na pneumatikách jsme odjeli dva stinty, které vyšly velmi dobře. Na konci jsme potom odjeli pár kol s minimem paliva a na nových pneumatikách, abychom zajeli čas. Jediným dnešním problémem byly menší problémy s brzdami na konci první dnešní kvalifikace. Způsobily je úlomky a snadno byly vyřešeny. Nyní se musíme soustředit na závod a metodicky pracovat na obvyklé přípravě. Ale zatím je to dobré.“ 

Stejně jako včera vyrazil s vozem 007 jako první na trať Dareen Turner. Odjel dva stinty na jedné sadě pneumatik Michelin. Pak převzal vůz Andrea Piccini, který zajel další bezproblémová kola, aby následně předal vůz Engemu. Ten měl menší problémy s brzdami, které způsobily úlomky. Problém byl snadno vyřešen a Enge dostal na konci druhého bloku, kdy byla trať nejrychlejší, připravený vůz a pak získal pole position. 

Tomáš Enge: „Z dnešního pole position mám velkou radost. Pro mě osobně hodně znamená to, že jsem dokázal prodloužit moji kvalifikační neporazitelnost, ale vím, že pro závod to nic neznamená. Mohl jsem zajet i lepší čas, ale v poslední sektoru jsem narazil na pomalejší vozy. Víme, že tady máme dobrý vůz, nyní se musíme soustředit na kroužení po celým 24 hodin bez žádných problémů.“ 

Darren Turner: „S dnešním průběhem jsem spokojen. Byly to první kola na suché trati, které jsem tady letos odjel, takže to bylo hodně užitečné. Celkové vyvážení vozu nebylo při mé jízdě perfektní, ale dalo se s ním jet.“ 

Andrea Piccini: „Po včerejším dešti jsme si dnes museli připomenout brzdné body a zvyknout si na vozy na suchu. Trať byla na začátku po včerejším dešti spláchnutá, ale postupně se pogumovala a hodně zlepšila.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.