24 hodin LeMans - poslední kvalifikace: Aston Martin Racing ovládnul třídu GT1 v poslední kvalifikaci na letošní závod 24 hodin Le Mans.
Dva vozy DBR9 se umístily na čele výsledkové listiny třídy a český jezdec Tomáš Enge vybojoval na okruhu La Sarthe rekordní pátý pole position v řadě. Silný déšť, který narušil včerejší kvalifikaci, byl už naštěstí pryč a oba kvalifikační bloky se odjely za ideálních podmínek. S pogumováním tratě se časy zlepšovaly a Enge zajel svůj nejlepší čas pouhých 15 minut před koncem.
Šéf týmu George Howard-Chappell byl spokojen: „Jsme velmi spokojeni. Vše šlo podle plánu. Zvládli jsme přípravu na závod, na pneumatikách jsme odjeli dva stinty, které vyšly velmi dobře. Na konci jsme potom odjeli pár kol s minimem paliva a na nových pneumatikách, abychom zajeli čas. Jediným dnešním problémem byly menší problémy s brzdami na konci první dnešní kvalifikace. Způsobily je úlomky a snadno byly vyřešeny. Nyní se musíme soustředit na závod a metodicky pracovat na obvyklé přípravě. Ale zatím je to dobré.“
Stejně jako včera vyrazil s vozem 007 jako první na trať Dareen Turner. Odjel dva stinty na jedné sadě pneumatik Michelin. Pak převzal vůz Andrea Piccini, který zajel další bezproblémová kola, aby následně předal vůz Engemu. Ten měl menší problémy s brzdami, které způsobily úlomky. Problém byl snadno vyřešen a Enge dostal na konci druhého bloku, kdy byla trať nejrychlejší, připravený vůz a pak získal pole position.
Tomáš Enge: „Z dnešního pole position mám velkou radost. Pro mě osobně hodně znamená to, že jsem dokázal prodloužit moji kvalifikační neporazitelnost, ale vím, že pro závod to nic neznamená. Mohl jsem zajet i lepší čas, ale v poslední sektoru jsem narazil na pomalejší vozy. Víme, že tady máme dobrý vůz, nyní se musíme soustředit na kroužení po celým 24 hodin bez žádných problémů.“
Darren Turner: „S dnešním průběhem jsem spokojen. Byly to první kola na suché trati, které jsem tady letos odjel, takže to bylo hodně užitečné. Celkové vyvážení vozu nebylo při mé jízdě perfektní, ale dalo se s ním jet.“
Andrea Piccini: „Po včerejším dešti jsme si dnes museli připomenout brzdné body a zvyknout si na vozy na suchu. Trať byla na začátku po včerejším dešti spláchnutá, ale postupně se pogumovala a hodně zlepšila.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.