Engeho vůz po středě v čele

Kox/Lamy
Kox/Lamy, foto: DPPI / FIA GT
ar1 17. června 2006 08:57
Sdílej:

24 hodin LeMans - 1. kvalifikace: První kvalifikační den v Le Mans ovlivnil déšť, vozy Aston Martin DBR9 v něm zajely nejrychlejší kvalifikační časy třídy GT1.

Posádka s Tomášem Engem skončila na prvním místě. Kvůli silnému dešti byly na trati špatné podmínky, ale oba vozy Aston Martin jely bez chyb. Všech šest jezdců odjelo povinných šest kol za tmy a tým se nyní soustředí na závěrečné čtvrteční kvalifikační jízdy.  

Jízdy vozu se startovním číslem 007 zahájil Darren Turner, který se nemohl zúčastnit testovacího dne. V průběhu dvou kvalifikací si znovu zvykal na trať a následně ho za volantem vystřídal Andrea Piccini. Sedmadvacetiletý italský jezdec jede v Le Mans poprvé a získával další cenné zkušenosti. Tomáš Enge usednul za volant jako poslední a pracoval s inženýry na perfektním dolaďění nastavení na vodu.  

Tomáš Enge: „Kvůli počasí nám dnešní jízdy moc nepomohly. Při silném dešti to bylo na trati dost nebezpečné, byla to jen otázka přežití bez úhony.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.