24 hodin LeMans - 1. kvalifikace: První kvalifikační den v Le Mans ovlivnil déšť, vozy Aston Martin DBR9 v něm zajely nejrychlejší kvalifikační časy třídy GT1.
Posádka s Tomášem Engem skončila na prvním místě. Kvůli silnému dešti byly na trati špatné podmínky, ale oba vozy Aston Martin jely bez chyb. Všech šest jezdců odjelo povinných šest kol za tmy a tým se nyní soustředí na závěrečné čtvrteční kvalifikační jízdy.
Jízdy vozu se startovním číslem 007 zahájil Darren Turner, který se nemohl zúčastnit testovacího dne. V průběhu dvou kvalifikací si znovu zvykal na trať a následně ho za volantem vystřídal Andrea Piccini. Sedmadvacetiletý italský jezdec jede v Le Mans poprvé a získával další cenné zkušenosti. Tomáš Enge usednul za volant jako poslední a pracoval s inženýry na perfektním dolaďění nastavení na vodu.
Tomáš Enge: „Kvůli počasí nám dnešní jízdy moc nepomohly. Při silném dešti to bylo na trati dost nebezpečné, byla to jen otázka přežití bez úhony.“BPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?