Tomáš Enge zajel s vozem Aston Martin DBR9 nejrychlejší čas třídy GT1 v průběhu testovacího dne v Le Mans, který za dva týdny hostí nejznámější vytrvalostní závod světa.
Aston Martin Racing začal přípravu na 24 hodin Le Mans za nádherného slunečného počasí, které provázelo testovací den. V průběhu dvou testovacích bloků tým odjel celkem 151 kol, v průběhu kterých pracoval na nastavení pro závod a také jezdci si zvykali na trať. Vůz se startovním číslem řídili pouze Enge a Andrea Piccini, protože třetí člen posádky Darren Turner o víkendu startoval v britském šampionátu cestovních vozů. Jezdci, kteří se chtějí kvalifikovat do závodního týdnu musí odjet nejméně 10 kol, nicméně to neplatí pro ty, kteří v Le Mans závodili v minulých letech. Turner má na svém kontě tři starty, takže jeho neúčast v testu neohrozí start v závodu.
Dva vozy DBR9 týmu Aston Martin Racing zajely v průběhu dne nejrychlejší časy. První čtyřhodinový blok byl o zhruba hodinu zkrácen kvůli dvěma červeným vlajkám. Vůz 007 jel bez problémů, ale 009 přišel o část tréninku poté, co zůstal stát kvůli menšímu technickému problému na trati v Mulsanne. Závada byla v průběhu přestávky snadno odstraněna a druhý tréninkový blok proběhnul bez problémů a červených vlajek.
Šéf týmu Aston Martin Racing George Howard-Chappell byl s testem spokojen: „Obzvláště mě potěšili Andrea (Piccini), který je v týmu nový a Stephane (Ortelli), který se do týmu po roce vrátil. S vozem 009 jsme měli pár neočekávaných problémů, ale šlo o drobnosti a je lepší, když k nim dojde teď než při závodě. Dnešní prioritou bylo seznámit Andreu s okruhem a Stephane si znovu zvykal na DBR9. Nyní máme lepší představu o nastavení vozu pro závod a těšíme se na souboj se soupeři.“
Tomáš Enge, který loni zajel v Le Mans skvělé kvalifikační kolo, zajel s 007 v testovacím dni nejrychlejší čas třídy GT1 3:51,408, týmový kolega Stephane Sarrazin byl s 009 těsně za ním výkonem 3:52,664.
Tomáš Enge: „Náš den proběhnul velmi dobře, jen škoda, že tady nemohl být i Darren. Ale zase to pomohlo mě i Andreovi, protože jsme strávili ve voze více času. Máme dobře nastavený vůz na závod. Náš vůz je na této trati velmi dobrý sám o sobě. Dnes jsem skončil na čele a přesně tam chci dokončit i závod.“
Andrea Piccini: „Je to velmi hezká trať, je na ní vše – rychlé zatáčky, dlouhé rovinky, prudké brždění. Je velmi dlouhá, takže je obtížné se všechno naučit. V průběhu dne jsem se ale zlepšoval a nyní si ve voze více věřím. S Tomášem se dobře známe, závodili jsme spolu v minulosti v jiné sérii (F3000 a FIA GT) a pomáhal mi. Tomáš pracoval na nastavení a vývoji, já jsem pracoval na vylepšení mých časů a zvyknutí si na okruh. Dnes jsem odjel nějakých 25-30 kol a těším se, až se tady vrátím na závod.“
Časy třídy GT1
T Enge/A Piccini 3:51.408 Aston Martin DBR9P Lamy/S Ortelli/S Sarrazin 3:52.664 Aston Martin DBR9O Gavin/O Beretta/J Magnussen 3:53.029 Corvette C6-RR Fellows/J O’Connel/M Papis 3:53.174 Corvette C6-RL Alphand/P Goueslard/J Policand 3:54.113 Corvette C5-RF Babini/F Gollin/C Pescatori 3:54.507 Aston Martin DBR9R Pergl/P Kox/A Vasiliev 3:55.316 Ferrari 550 MaranelloT Borcheller/J Mowlen/C Fittipaldi 3:56.695 Saleen S7RG Gardel/P Bornhauser/J-L Blanchemain 3:58.563 Ferrari 550 MaranelloD Brabham/N Piquet/ A Garcia 3:58.935 Aston Martin DBR9M Apicela/K Yamanishi/Y Hinoi 3:59.108 Lamborghini MurciélagoC Vann/N Smith/Y Sugden 4:04.706 Ferrari 550 MaranelloBPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.