Tomáš Enge zajel s vozem Aston Martin DBR9 nejrychlejší čas třídy GT1 v průběhu testovacího dne v Le Mans, který za dva týdny hostí nejznámější vytrvalostní závod světa.
Aston Martin Racing začal přípravu na 24 hodin Le Mans za nádherného slunečného počasí, které provázelo testovací den. V průběhu dvou testovacích bloků tým odjel celkem 151 kol, v průběhu kterých pracoval na nastavení pro závod a také jezdci si zvykali na trať. Vůz se startovním číslem řídili pouze Enge a Andrea Piccini, protože třetí člen posádky Darren Turner o víkendu startoval v britském šampionátu cestovních vozů. Jezdci, kteří se chtějí kvalifikovat do závodního týdnu musí odjet nejméně 10 kol, nicméně to neplatí pro ty, kteří v Le Mans závodili v minulých letech. Turner má na svém kontě tři starty, takže jeho neúčast v testu neohrozí start v závodu.
Dva vozy DBR9 týmu Aston Martin Racing zajely v průběhu dne nejrychlejší časy. První čtyřhodinový blok byl o zhruba hodinu zkrácen kvůli dvěma červeným vlajkám. Vůz 007 jel bez problémů, ale 009 přišel o část tréninku poté, co zůstal stát kvůli menšímu technickému problému na trati v Mulsanne. Závada byla v průběhu přestávky snadno odstraněna a druhý tréninkový blok proběhnul bez problémů a červených vlajek.
Šéf týmu Aston Martin Racing George Howard-Chappell byl s testem spokojen: „Obzvláště mě potěšili Andrea (Piccini), který je v týmu nový a Stephane (Ortelli), který se do týmu po roce vrátil. S vozem 009 jsme měli pár neočekávaných problémů, ale šlo o drobnosti a je lepší, když k nim dojde teď než při závodě. Dnešní prioritou bylo seznámit Andreu s okruhem a Stephane si znovu zvykal na DBR9. Nyní máme lepší představu o nastavení vozu pro závod a těšíme se na souboj se soupeři.“
Tomáš Enge, který loni zajel v Le Mans skvělé kvalifikační kolo, zajel s 007 v testovacím dni nejrychlejší čas třídy GT1 3:51,408, týmový kolega Stephane Sarrazin byl s 009 těsně za ním výkonem 3:52,664.
Tomáš Enge: „Náš den proběhnul velmi dobře, jen škoda, že tady nemohl být i Darren. Ale zase to pomohlo mě i Andreovi, protože jsme strávili ve voze více času. Máme dobře nastavený vůz na závod. Náš vůz je na této trati velmi dobrý sám o sobě. Dnes jsem skončil na čele a přesně tam chci dokončit i závod.“
Andrea Piccini: „Je to velmi hezká trať, je na ní vše – rychlé zatáčky, dlouhé rovinky, prudké brždění. Je velmi dlouhá, takže je obtížné se všechno naučit. V průběhu dne jsem se ale zlepšoval a nyní si ve voze více věřím. S Tomášem se dobře známe, závodili jsme spolu v minulosti v jiné sérii (F3000 a FIA GT) a pomáhal mi. Tomáš pracoval na nastavení a vývoji, já jsem pracoval na vylepšení mých časů a zvyknutí si na okruh. Dnes jsem odjel nějakých 25-30 kol a těším se, až se tady vrátím na závod.“
Časy třídy GT1
T Enge/A Piccini 3:51.408 Aston Martin DBR9P Lamy/S Ortelli/S Sarrazin 3:52.664 Aston Martin DBR9O Gavin/O Beretta/J Magnussen 3:53.029 Corvette C6-RR Fellows/J O’Connel/M Papis 3:53.174 Corvette C6-RL Alphand/P Goueslard/J Policand 3:54.113 Corvette C5-RF Babini/F Gollin/C Pescatori 3:54.507 Aston Martin DBR9R Pergl/P Kox/A Vasiliev 3:55.316 Ferrari 550 MaranelloT Borcheller/J Mowlen/C Fittipaldi 3:56.695 Saleen S7RG Gardel/P Bornhauser/J-L Blanchemain 3:58.563 Ferrari 550 MaranelloD Brabham/N Piquet/ A Garcia 3:58.935 Aston Martin DBR9M Apicela/K Yamanishi/Y Hinoi 3:59.108 Lamborghini MurciélagoC Vann/N Smith/Y Sugden 4:04.706 Ferrari 550 MaranelloBPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.