Enge nejrychlejší v testu Le Mans

Kox/Lamy
Kox/Lamy, foto: DPPI / FIA GT
ar1 6. června 2006 23:55
Sdílej:

Tomáš Enge zajel s vozem Aston Martin DBR9 nejrychlejší čas třídy GT1 v průběhu testovacího dne v Le Mans, který za dva týdny hostí nejznámější vytrvalostní závod světa.

Aston Martin Racing začal přípravu na 24 hodin Le Mans za nádherného slunečného počasí, které provázelo testovací den. V průběhu dvou testovacích bloků tým odjel celkem 151 kol, v průběhu kterých pracoval na nastavení pro závod a také jezdci si zvykali na trať. Vůz se startovním číslem řídili pouze Enge a Andrea Piccini, protože třetí člen posádky Darren Turner o víkendu startoval v britském šampionátu cestovních vozů. Jezdci, kteří se chtějí kvalifikovat do závodního týdnu musí odjet nejméně 10 kol, nicméně to neplatí pro ty, kteří v Le Mans závodili v minulých letech. Turner má na svém kontě tři starty, takže jeho neúčast v testu neohrozí start v závodu.  

Dva vozy DBR9 týmu Aston Martin Racing zajely v průběhu dne nejrychlejší časy. První čtyřhodinový blok byl o zhruba hodinu zkrácen kvůli dvěma červeným vlajkám. Vůz 007 jel bez problémů, ale 009 přišel o část tréninku poté, co zůstal stát kvůli menšímu technickému problému na trati v Mulsanne. Závada byla v průběhu přestávky snadno odstraněna a druhý tréninkový blok proběhnul bez problémů a červených vlajek. 

Šéf týmu Aston Martin Racing George Howard-Chappell byl s testem spokojen: „Obzvláště mě potěšili Andrea (Piccini), který je v týmu nový a Stephane (Ortelli), který se do týmu po roce vrátil. S vozem 009 jsme měli pár neočekávaných problémů, ale šlo o drobnosti a je lepší, když k nim dojde teď než při závodě. Dnešní prioritou bylo seznámit Andreu s okruhem a Stephane si znovu zvykal na DBR9. Nyní máme lepší představu o nastavení vozu pro závod a těšíme se na souboj se soupeři.“ 

Tomáš Enge, který loni zajel v Le Mans skvělé kvalifikační kolo, zajel s 007 v testovacím dni nejrychlejší čas třídy GT1 3:51,408, týmový kolega Stephane Sarrazin byl  s 009 těsně za ním výkonem 3:52,664. 

Tomáš Enge: „Náš den proběhnul velmi dobře, jen škoda, že tady nemohl být i Darren. Ale zase to pomohlo mě i Andreovi, protože jsme strávili ve voze více času. Máme dobře nastavený vůz na závod. Náš vůz je na této trati velmi dobrý sám o sobě. Dnes jsem skončil na čele a přesně tam chci dokončit i závod.“ 

Andrea Piccini: „Je to velmi hezká trať, je na ní vše – rychlé zatáčky, dlouhé rovinky, prudké brždění. Je velmi dlouhá,  takže je obtížné se všechno naučit. V průběhu dne jsem se ale zlepšoval a nyní si ve voze více věřím. S Tomášem se dobře známe, závodili jsme spolu v minulosti v jiné sérii (F3000 a FIA GT) a pomáhal mi. Tomáš pracoval na nastavení a vývoji, já jsem pracoval na vylepšení mých časů a zvyknutí si na okruh. Dnes jsem odjel nějakých 25-30 kol a těším se, až se tady vrátím na závod.“

Časy třídy GT1

T Enge/A Piccini                                          3:51.408          Aston Martin DBR9P Lamy/S Ortelli/S Sarrazin                          3:52.664          Aston Martin DBR9O Gavin/O Beretta/J Magnussen                  3:53.029          Corvette C6-RR Fellows/J O’Connel/M Papis                     3:53.174          Corvette C6-RL Alphand/P Goueslard/J Policand              3:54.113          Corvette C5-RF Babini/F Gollin/C Pescatori                       3:54.507          Aston Martin DBR9R Pergl/P Kox/A Vasiliev                               3:55.316          Ferrari 550 MaranelloT Borcheller/J Mowlen/C Fittipaldi                3:56.695          Saleen S7RG Gardel/P Bornhauser/J-L Blanchemain    3:58.563          Ferrari 550 MaranelloD Brabham/N Piquet/ A Garcia                     3:58.935          Aston Martin DBR9M Apicela/K Yamanishi/Y Hinoi                     3:59.108          Lamborghini MurciélagoC Vann/N Smith/Y Sugden                             4:04.706          Ferrari 550 MaranelloBPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT

Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.