Tomáš Enge zajel s vozem Aston Martin DBR9 nejrychlejší čas třídy GT1 v průběhu testovacího dne v Le Mans, který za dva týdny hostí nejznámější vytrvalostní závod světa.
Aston Martin Racing začal přípravu na 24 hodin Le Mans za nádherného slunečného počasí, které provázelo testovací den. V průběhu dvou testovacích bloků tým odjel celkem 151 kol, v průběhu kterých pracoval na nastavení pro závod a také jezdci si zvykali na trať. Vůz se startovním číslem řídili pouze Enge a Andrea Piccini, protože třetí člen posádky Darren Turner o víkendu startoval v britském šampionátu cestovních vozů. Jezdci, kteří se chtějí kvalifikovat do závodního týdnu musí odjet nejméně 10 kol, nicméně to neplatí pro ty, kteří v Le Mans závodili v minulých letech. Turner má na svém kontě tři starty, takže jeho neúčast v testu neohrozí start v závodu.
Dva vozy DBR9 týmu Aston Martin Racing zajely v průběhu dne nejrychlejší časy. První čtyřhodinový blok byl o zhruba hodinu zkrácen kvůli dvěma červeným vlajkám. Vůz 007 jel bez problémů, ale 009 přišel o část tréninku poté, co zůstal stát kvůli menšímu technickému problému na trati v Mulsanne. Závada byla v průběhu přestávky snadno odstraněna a druhý tréninkový blok proběhnul bez problémů a červených vlajek.
Šéf týmu Aston Martin Racing George Howard-Chappell byl s testem spokojen: „Obzvláště mě potěšili Andrea (Piccini), který je v týmu nový a Stephane (Ortelli), který se do týmu po roce vrátil. S vozem 009 jsme měli pár neočekávaných problémů, ale šlo o drobnosti a je lepší, když k nim dojde teď než při závodě. Dnešní prioritou bylo seznámit Andreu s okruhem a Stephane si znovu zvykal na DBR9. Nyní máme lepší představu o nastavení vozu pro závod a těšíme se na souboj se soupeři.“
Tomáš Enge, který loni zajel v Le Mans skvělé kvalifikační kolo, zajel s 007 v testovacím dni nejrychlejší čas třídy GT1 3:51,408, týmový kolega Stephane Sarrazin byl s 009 těsně za ním výkonem 3:52,664.
Tomáš Enge: „Náš den proběhnul velmi dobře, jen škoda, že tady nemohl být i Darren. Ale zase to pomohlo mě i Andreovi, protože jsme strávili ve voze více času. Máme dobře nastavený vůz na závod. Náš vůz je na této trati velmi dobrý sám o sobě. Dnes jsem skončil na čele a přesně tam chci dokončit i závod.“
Andrea Piccini: „Je to velmi hezká trať, je na ní vše – rychlé zatáčky, dlouhé rovinky, prudké brždění. Je velmi dlouhá, takže je obtížné se všechno naučit. V průběhu dne jsem se ale zlepšoval a nyní si ve voze více věřím. S Tomášem se dobře známe, závodili jsme spolu v minulosti v jiné sérii (F3000 a FIA GT) a pomáhal mi. Tomáš pracoval na nastavení a vývoji, já jsem pracoval na vylepšení mých časů a zvyknutí si na okruh. Dnes jsem odjel nějakých 25-30 kol a těším se, až se tady vrátím na závod.“
Časy třídy GT1
T Enge/A Piccini 3:51.408 Aston Martin DBR9P Lamy/S Ortelli/S Sarrazin 3:52.664 Aston Martin DBR9O Gavin/O Beretta/J Magnussen 3:53.029 Corvette C6-RR Fellows/J O’Connel/M Papis 3:53.174 Corvette C6-RL Alphand/P Goueslard/J Policand 3:54.113 Corvette C5-RF Babini/F Gollin/C Pescatori 3:54.507 Aston Martin DBR9R Pergl/P Kox/A Vasiliev 3:55.316 Ferrari 550 MaranelloT Borcheller/J Mowlen/C Fittipaldi 3:56.695 Saleen S7RG Gardel/P Bornhauser/J-L Blanchemain 3:58.563 Ferrari 550 MaranelloD Brabham/N Piquet/ A Garcia 3:58.935 Aston Martin DBR9M Apicela/K Yamanishi/Y Hinoi 3:59.108 Lamborghini MurciélagoC Vann/N Smith/Y Sugden 4:04.706 Ferrari 550 MaranelloBPA sport marketing, a.s.Foto: DPPI / FIA GT
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.