Šampionát vozů grand tourismo předkládaný organizátorem SRO ke schválení Mezinárodní automobilové federaci slibuje zajímavý rok.
Pokud 22. března FIA kalendář posvětí, čeká startovní pole a fanoušky 10 podniků. Na žádost stájí nedošlo k plánované expanzi do Brazílie ani k dalšímu Čínskému závodu. Důvodem jsou rostoucí výdaje a příprava na globalizaci seriálu v roce 2007.
První měření sil ve tříhodinovém závodě si účastníci odbudou v Británii na okruhu Silverstone. Následuje Brno, kde se na Masarykově okruhu představí vozy GT už po sedmé.
V Německu se uskuteční závod na známém Oscherslebenu a důležitý a ostře sledovaný vytrvalostní závod na 24 hodin nabídne tradičně belgický Spa-Francorchamps.
Odtud zamíří šampionát ke dvěma závodům do Francie. Paul Ricard slibuje při použití verze okruhu s dlouhou rovinkou ukázku maximální možné rychlosti vozů. Stý závod seriálu pak připadne na Dijon, kde se již jednou závody FIA GT v roce 1998 konaly.
Poté následuje italské Mugello a 1. října bude mít premiéru údajně ambiciózní projekt rumunského městského okruhu v Bukurešti. Rozhodující závody pak uvidíme v Adrii a potřetí za sebou v Dubaji.
Kalendář 2006
Foto: DPPI / FIA GT
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.