Šampionát vozů grand tourismo předkládaný organizátorem SRO ke schválení Mezinárodní automobilové federaci slibuje zajímavý rok.
Pokud 22. března FIA kalendář posvětí, čeká startovní pole a fanoušky 10 podniků. Na žádost stájí nedošlo k plánované expanzi do Brazílie ani k dalšímu Čínskému závodu. Důvodem jsou rostoucí výdaje a příprava na globalizaci seriálu v roce 2007.
První měření sil ve tříhodinovém závodě si účastníci odbudou v Británii na okruhu Silverstone. Následuje Brno, kde se na Masarykově okruhu představí vozy GT už po sedmé.
V Německu se uskuteční závod na známém Oscherslebenu a důležitý a ostře sledovaný vytrvalostní závod na 24 hodin nabídne tradičně belgický Spa-Francorchamps.
Odtud zamíří šampionát ke dvěma závodům do Francie. Paul Ricard slibuje při použití verze okruhu s dlouhou rovinkou ukázku maximální možné rychlosti vozů. Stý závod seriálu pak připadne na Dijon, kde se již jednou závody FIA GT v roce 1998 konaly.
Poté následuje italské Mugello a 1. října bude mít premiéru údajně ambiciózní projekt rumunského městského okruhu v Bukurešti. Rozhodující závody pak uvidíme v Adrii a potřetí za sebou v Dubaji.
Kalendář 2006
Foto: DPPI / FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?