Šampionát vozů grand tourismo předkládaný organizátorem SRO ke schválení Mezinárodní automobilové federaci slibuje zajímavý rok.
Pokud 22. března FIA kalendář posvětí, čeká startovní pole a fanoušky 10 podniků. Na žádost stájí nedošlo k plánované expanzi do Brazílie ani k dalšímu Čínskému závodu. Důvodem jsou rostoucí výdaje a příprava na globalizaci seriálu v roce 2007.
První měření sil ve tříhodinovém závodě si účastníci odbudou v Británii na okruhu Silverstone. Následuje Brno, kde se na Masarykově okruhu představí vozy GT už po sedmé.
V Německu se uskuteční závod na známém Oscherslebenu a důležitý a ostře sledovaný vytrvalostní závod na 24 hodin nabídne tradičně belgický Spa-Francorchamps.
Odtud zamíří šampionát ke dvěma závodům do Francie. Paul Ricard slibuje při použití verze okruhu s dlouhou rovinkou ukázku maximální možné rychlosti vozů. Stý závod seriálu pak připadne na Dijon, kde se již jednou závody FIA GT v roce 1998 konaly.
Poté následuje italské Mugello a 1. října bude mít premiéru údajně ambiciózní projekt rumunského městského okruhu v Bukurešti. Rozhodující závody pak uvidíme v Adrii a potřetí za sebou v Dubaji.
Kalendář 2006
Foto: DPPI / FIA GT
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?