Šampionát vozů grand tourismo předkládaný organizátorem SRO ke schválení Mezinárodní automobilové federaci slibuje zajímavý rok.
Pokud 22. března FIA kalendář posvětí, čeká startovní pole a fanoušky 10 podniků. Na žádost stájí nedošlo k plánované expanzi do Brazílie ani k dalšímu Čínskému závodu. Důvodem jsou rostoucí výdaje a příprava na globalizaci seriálu v roce 2007.
První měření sil ve tříhodinovém závodě si účastníci odbudou v Británii na okruhu Silverstone. Následuje Brno, kde se na Masarykově okruhu představí vozy GT už po sedmé.
V Německu se uskuteční závod na známém Oscherslebenu a důležitý a ostře sledovaný vytrvalostní závod na 24 hodin nabídne tradičně belgický Spa-Francorchamps.
Odtud zamíří šampionát ke dvěma závodům do Francie. Paul Ricard slibuje při použití verze okruhu s dlouhou rovinkou ukázku maximální možné rychlosti vozů. Stý závod seriálu pak připadne na Dijon, kde se již jednou závody FIA GT v roce 1998 konaly.
Poté následuje italské Mugello a 1. října bude mít premiéru údajně ambiciózní projekt rumunského městského okruhu v Bukurešti. Rozhodující závody pak uvidíme v Adrii a potřetí za sebou v Dubaji.
Kalendář 2006
Foto: DPPI / FIA GT
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?