Sakhir: Aston Martin konečně vítězem

Bouchut/Garcia
Bouchut/Garcia, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 25. listopadu 2005 17:48
Sdílej:

AKTUALIZOVÁNO; Závěrečný podnik letošní sezony vyhrála v celkovém pořadí posádka Bouchut/Garcia stáje Russian Age startující se soukromým Aston Martinem DBR9.

Po zhasnutí světel nedal Bouchut, vítěz kvalifikace, nikomu šanci a Aston Martin ruské stáje Russian Age postupně zvyšoval svůj náskok v čele tříhodinového závěrečného podniku letošního šampionátu. Následovaly Maserati MC 12 týmů JMB a Vitaphone. Dále Chevrolet Corvette a Ferrari týmu Larbre. Vedoucí posádka hodnocení jezdců Wendlinger/Bertolini se s titulem musela rozloučit již v 9. kole, kdy jejich Maserati zvolnilo a s poškozenou převodovkou dvojice závod vzdala.

Třetí místo třídy GT2 z předchozího závodu se nepodařilo zopakovat továrnímu týmu Spyker, jehož vůz skončil už ve druhém kole díky porouchanému motoru. Davies postupně snižoval náskok vedoucího Bouchuta, ale ten brzy zareagoval, opět přidal několik rychlých kol a pronásledovateli se vzdálil. První zastávky v boxech absolvovaly postupně vozy Maserati a Aston Martin, do čela se dostalo Ferrari a až poslední z čelní skupiny tankoval žlutý Corvette.

Týmový kolega Bouchuta Garcia byl přes svůj mladý věk a první start s vozem Aston Martin velmi rychlý a postupně zvyšoval náskok před Peterem (JMB), Biagim (Vitaphone) a posádkou Chevroletu. V bitvě o pátou pozici probíhal souboj o titul mezi jezdci Gardelem (Larbre) a Bartelsem (Vitaphone).

Druhé zastávky začaly těsně před druhou hodinou závodu a opět setrvalo na dráze velmi dlouho Ferrari stáje Larbre, které převzal rychlejší z posádky, a to Pedro Lamy. Jezdec stíhal Scheidera, jenž převzal vůz od Bartelse. Rozdíly časů na kolo nebyly velké, ale ve prospěch Ferrari hrála očekávaná závěrečná extra zastávka pro doplnění paliva v případě Maserati. V čele opětovně kroužil Bouchut s Astonem s 30vteřinovým náskokem před dvěma Maserati a Chevroletem stáje GLPK.

Deset kol před cílem vzdala závod i další posádka Maserati - Biagi/Babini, tentokrát týmu Vitaphone a opět kvůli převodovce. Christophe Bouchut si po třech hodinách konečně dojel s Astonem pro první vítězství a jeho pronásledovatelé si své pozice uhájili. Na čtvrtém místě závod dokončil Lamy s Ferrari a následoval Scheider s Maserati.

Třídu GT2 vyhrálo Porsche GruppeM posádky Lieb/Rockenfeller. Modré Porsche Jana Vonky závod v Bahrajnu nedokončilo, když jezdec odstoupil již ve 32. kole.

Neoficiální výsledková listina závodu na okruhu Sakhir:

Neoficiální hodnocení jezdců a týmů po posledním závodě:

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.