AKTUALIZOVÁNO; Závěrečný podnik letošní sezony vyhrála v celkovém pořadí posádka Bouchut/Garcia stáje Russian Age startující se soukromým Aston Martinem DBR9.
Po zhasnutí světel nedal Bouchut, vítěz kvalifikace, nikomu šanci a Aston Martin ruské stáje Russian Age postupně zvyšoval svůj náskok v čele tříhodinového závěrečného podniku letošního šampionátu. Následovaly Maserati MC 12 týmů JMB a Vitaphone. Dále Chevrolet Corvette a Ferrari týmu Larbre. Vedoucí posádka hodnocení jezdců Wendlinger/Bertolini se s titulem musela rozloučit již v 9. kole, kdy jejich Maserati zvolnilo a s poškozenou převodovkou dvojice závod vzdala.
Třetí místo třídy GT2 z předchozího závodu se nepodařilo zopakovat továrnímu týmu Spyker, jehož vůz skončil už ve druhém kole díky porouchanému motoru. Davies postupně snižoval náskok vedoucího Bouchuta, ale ten brzy zareagoval, opět přidal několik rychlých kol a pronásledovateli se vzdálil. První zastávky v boxech absolvovaly postupně vozy Maserati a Aston Martin, do čela se dostalo Ferrari a až poslední z čelní skupiny tankoval žlutý Corvette.
Týmový kolega Bouchuta Garcia byl přes svůj mladý věk a první start s vozem Aston Martin velmi rychlý a postupně zvyšoval náskok před Peterem (JMB), Biagim (Vitaphone) a posádkou Chevroletu. V bitvě o pátou pozici probíhal souboj o titul mezi jezdci Gardelem (Larbre) a Bartelsem (Vitaphone).
Druhé zastávky začaly těsně před druhou hodinou závodu a opět setrvalo na dráze velmi dlouho Ferrari stáje Larbre, které převzal rychlejší z posádky, a to Pedro Lamy. Jezdec stíhal Scheidera, jenž převzal vůz od Bartelse. Rozdíly časů na kolo nebyly velké, ale ve prospěch Ferrari hrála očekávaná závěrečná extra zastávka pro doplnění paliva v případě Maserati. V čele opětovně kroužil Bouchut s Astonem s 30vteřinovým náskokem před dvěma Maserati a Chevroletem stáje GLPK.
Deset kol před cílem vzdala závod i další posádka Maserati - Biagi/Babini, tentokrát týmu Vitaphone a opět kvůli převodovce. Christophe Bouchut si po třech hodinách konečně dojel s Astonem pro první vítězství a jeho pronásledovatelé si své pozice uhájili. Na čtvrtém místě závod dokončil Lamy s Ferrari a následoval Scheider s Maserati.
Třídu GT2 vyhrálo Porsche GruppeM posádky Lieb/Rockenfeller. Modré Porsche Jana Vonky závod v Bahrajnu nedokončilo, když jezdec odstoupil již ve 32. kole.
Neoficiální výsledková listina závodu na okruhu Sakhir:
Neoficiální hodnocení jezdců a týmů po posledním závodě:
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?