AKTUALIZOVÁNO; Závěrečný podnik letošní sezony vyhrála v celkovém pořadí posádka Bouchut/Garcia stáje Russian Age startující se soukromým Aston Martinem DBR9.
Po zhasnutí světel nedal Bouchut, vítěz kvalifikace, nikomu šanci a Aston Martin ruské stáje Russian Age postupně zvyšoval svůj náskok v čele tříhodinového závěrečného podniku letošního šampionátu. Následovaly Maserati MC 12 týmů JMB a Vitaphone. Dále Chevrolet Corvette a Ferrari týmu Larbre. Vedoucí posádka hodnocení jezdců Wendlinger/Bertolini se s titulem musela rozloučit již v 9. kole, kdy jejich Maserati zvolnilo a s poškozenou převodovkou dvojice závod vzdala.
Třetí místo třídy GT2 z předchozího závodu se nepodařilo zopakovat továrnímu týmu Spyker, jehož vůz skončil už ve druhém kole díky porouchanému motoru. Davies postupně snižoval náskok vedoucího Bouchuta, ale ten brzy zareagoval, opět přidal několik rychlých kol a pronásledovateli se vzdálil. První zastávky v boxech absolvovaly postupně vozy Maserati a Aston Martin, do čela se dostalo Ferrari a až poslední z čelní skupiny tankoval žlutý Corvette.
Týmový kolega Bouchuta Garcia byl přes svůj mladý věk a první start s vozem Aston Martin velmi rychlý a postupně zvyšoval náskok před Peterem (JMB), Biagim (Vitaphone) a posádkou Chevroletu. V bitvě o pátou pozici probíhal souboj o titul mezi jezdci Gardelem (Larbre) a Bartelsem (Vitaphone).
Druhé zastávky začaly těsně před druhou hodinou závodu a opět setrvalo na dráze velmi dlouho Ferrari stáje Larbre, které převzal rychlejší z posádky, a to Pedro Lamy. Jezdec stíhal Scheidera, jenž převzal vůz od Bartelse. Rozdíly časů na kolo nebyly velké, ale ve prospěch Ferrari hrála očekávaná závěrečná extra zastávka pro doplnění paliva v případě Maserati. V čele opětovně kroužil Bouchut s Astonem s 30vteřinovým náskokem před dvěma Maserati a Chevroletem stáje GLPK.
Deset kol před cílem vzdala závod i další posádka Maserati - Biagi/Babini, tentokrát týmu Vitaphone a opět kvůli převodovce. Christophe Bouchut si po třech hodinách konečně dojel s Astonem pro první vítězství a jeho pronásledovatelé si své pozice uhájili. Na čtvrtém místě závod dokončil Lamy s Ferrari a následoval Scheider s Maserati.
Třídu GT2 vyhrálo Porsche GruppeM posádky Lieb/Rockenfeller. Modré Porsche Jana Vonky závod v Bahrajnu nedokončilo, když jezdec odstoupil již ve 32. kole.
Neoficiální výsledková listina závodu na okruhu Sakhir:
Neoficiální hodnocení jezdců a týmů po posledním závodě:
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.