AKTUALIZOVÁNO; Závěrečný podnik letošní sezony vyhrála v celkovém pořadí posádka Bouchut/Garcia stáje Russian Age startující se soukromým Aston Martinem DBR9.
Po zhasnutí světel nedal Bouchut, vítěz kvalifikace, nikomu šanci a Aston Martin ruské stáje Russian Age postupně zvyšoval svůj náskok v čele tříhodinového závěrečného podniku letošního šampionátu. Následovaly Maserati MC 12 týmů JMB a Vitaphone. Dále Chevrolet Corvette a Ferrari týmu Larbre. Vedoucí posádka hodnocení jezdců Wendlinger/Bertolini se s titulem musela rozloučit již v 9. kole, kdy jejich Maserati zvolnilo a s poškozenou převodovkou dvojice závod vzdala.
Třetí místo třídy GT2 z předchozího závodu se nepodařilo zopakovat továrnímu týmu Spyker, jehož vůz skončil už ve druhém kole díky porouchanému motoru. Davies postupně snižoval náskok vedoucího Bouchuta, ale ten brzy zareagoval, opět přidal několik rychlých kol a pronásledovateli se vzdálil. První zastávky v boxech absolvovaly postupně vozy Maserati a Aston Martin, do čela se dostalo Ferrari a až poslední z čelní skupiny tankoval žlutý Corvette.
Týmový kolega Bouchuta Garcia byl přes svůj mladý věk a první start s vozem Aston Martin velmi rychlý a postupně zvyšoval náskok před Peterem (JMB), Biagim (Vitaphone) a posádkou Chevroletu. V bitvě o pátou pozici probíhal souboj o titul mezi jezdci Gardelem (Larbre) a Bartelsem (Vitaphone).
Druhé zastávky začaly těsně před druhou hodinou závodu a opět setrvalo na dráze velmi dlouho Ferrari stáje Larbre, které převzal rychlejší z posádky, a to Pedro Lamy. Jezdec stíhal Scheidera, jenž převzal vůz od Bartelse. Rozdíly časů na kolo nebyly velké, ale ve prospěch Ferrari hrála očekávaná závěrečná extra zastávka pro doplnění paliva v případě Maserati. V čele opětovně kroužil Bouchut s Astonem s 30vteřinovým náskokem před dvěma Maserati a Chevroletem stáje GLPK.
Deset kol před cílem vzdala závod i další posádka Maserati - Biagi/Babini, tentokrát týmu Vitaphone a opět kvůli převodovce. Christophe Bouchut si po třech hodinách konečně dojel s Astonem pro první vítězství a jeho pronásledovatelé si své pozice uhájili. Na čtvrtém místě závod dokončil Lamy s Ferrari a následoval Scheider s Maserati.
Třídu GT2 vyhrálo Porsche GruppeM posádky Lieb/Rockenfeller. Modré Porsche Jana Vonky závod v Bahrajnu nedokončilo, když jezdec odstoupil již ve 32. kole.
Neoficiální výsledková listina závodu na okruhu Sakhir:
Neoficiální hodnocení jezdců a týmů po posledním závodě:
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?