Dubaj: Vitaphone Racing si zajistil titul

Gardel/Lamy
Gardel/Lamy, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 18. listopadu 2005 22:27
Sdílej:

Dramatický tříhodinový závod rozhodla žlutá fáze způsobená kolizí českého a slovenského týmu a technická porucha vedoucího vozu Aston Martin týmu Russian Age.

Start a první kola dnešního závodu proběhly na pískem pokryté dráze, což byl pozůstatek z ranní písečné bouře. Již od startu se začal vzdalovat vítěz kvalifikačních klání Christophe Bouchut s Aston Martinem ruského týmu Russian Age, na druhém místě kroužil žlutý Corvette, třetí místo patřilo Maserati týmu JMB. Z posledního místa se pak rychle prodíral celým závodním polem Pedro Lamy s Ferrari F550 Maranello týmu Larbre.

Po 25 kolech byl již velmi rychlý Lamy dokonce na třetím místě. Při tankování vedoucího Astonu převzal vedení Corvette, ale po výměně jezdců ve všech předních vozech byl opět na čele Aston Martin pilotovaný Ortellim. Následovalo JMB Maserati a Corvette. Ferrari Larbre jezdilo sedmé.

V polovině závodu měl vedoucí Aston 19sekundový náskok před Chevroletem Corvette týmu GLPK Carsport, jehož následovaly tři Maserati MC12 a Ferrari stáje Larbre. V 55 kole byl povolán na dráhu safety car po kolizi dvou Porsche třídy GT2 týmů ARC Bratislava Slovakia a Vonka Racing. U modrého Porsche praskla hnací poloosa a pneumatika putovala vlastní cestou.

Pro diváky přinesla žlutá fáze další vzrušení, někteří jezdci však přišli o získané náskoky. Po restartu si vedení udržel znovu Aston Martin a drama gradovalo, když Lamy předjížděl jednoho soupeře za druhým. Ze zaslouženého vítězství se však neradovala posádka Astonu, ale Ferrari. Bouchut měl dovézt britský DBR9 do cíle, ale těsně před koncem závodu musel pro dosud nespecifikované technické problémy vůz na kraji dráhy odstavit.

Na druhém místě skončila posádka Vitaphone Racing Bartels/Scheider, třetí dojel Corvette a trio Longin/Kumpen/Hezemans. Dále následovaly dvě zbývající Maserati a závod zase po dlouhé době ukončila v Top10 i posádka britského týmu Lister Racing.

Třída GT2 přinesla také zajímavé souboje a poprvé v letošním roce se na stupně vítězů postavily posádky vozů tří různých značek. Porsche GruppeM opět zvítězilo, ale druhé místo patřilo továrnímu Spyker C8, třetí pak Ferrari 360 Modena.

Gabriele Gardel získal v letošní sezoně třetí vítězství a snížil ztrátu na vedoucí dvojici Bertolini Wendlinger na jediný jeden bod.

V Dubaji potvrdil tým Vitaphone Racing své letošní vítězství v hodnocení týmů, v hodnocení jezdců se rozhodne za týden v Bahrajnu.

Výsledky závodu v Dubaji:

Foto: DPPI/FIA GT

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?