Dramatický tříhodinový závod rozhodla žlutá fáze způsobená kolizí českého a slovenského týmu a technická porucha vedoucího vozu Aston Martin týmu Russian Age.
Start a první kola dnešního závodu proběhly na pískem pokryté dráze, což byl pozůstatek z ranní písečné bouře. Již od startu se začal vzdalovat vítěz kvalifikačních klání Christophe Bouchut s Aston Martinem ruského týmu Russian Age, na druhém místě kroužil žlutý Corvette, třetí místo patřilo Maserati týmu JMB. Z posledního místa se pak rychle prodíral celým závodním polem Pedro Lamy s Ferrari F550 Maranello týmu Larbre.
Po 25 kolech byl již velmi rychlý Lamy dokonce na třetím místě. Při tankování vedoucího Astonu převzal vedení Corvette, ale po výměně jezdců ve všech předních vozech byl opět na čele Aston Martin pilotovaný Ortellim. Následovalo JMB Maserati a Corvette. Ferrari Larbre jezdilo sedmé.
V polovině závodu měl vedoucí Aston 19sekundový náskok před Chevroletem Corvette týmu GLPK Carsport, jehož následovaly tři Maserati MC12 a Ferrari stáje Larbre. V 55 kole byl povolán na dráhu safety car po kolizi dvou Porsche třídy GT2 týmů ARC Bratislava Slovakia a Vonka Racing. U modrého Porsche praskla hnací poloosa a pneumatika putovala vlastní cestou.
Pro diváky přinesla žlutá fáze další vzrušení, někteří jezdci však přišli o získané náskoky. Po restartu si vedení udržel znovu Aston Martin a drama gradovalo, když Lamy předjížděl jednoho soupeře za druhým. Ze zaslouženého vítězství se však neradovala posádka Astonu, ale Ferrari. Bouchut měl dovézt britský DBR9 do cíle, ale těsně před koncem závodu musel pro dosud nespecifikované technické problémy vůz na kraji dráhy odstavit.
Na druhém místě skončila posádka Vitaphone Racing Bartels/Scheider, třetí dojel Corvette a trio Longin/Kumpen/Hezemans. Dále následovaly dvě zbývající Maserati a závod zase po dlouhé době ukončila v Top10 i posádka britského týmu Lister Racing.
Třída GT2 přinesla také zajímavé souboje a poprvé v letošním roce se na stupně vítězů postavily posádky vozů tří různých značek. Porsche GruppeM opět zvítězilo, ale druhé místo patřilo továrnímu Spyker C8, třetí pak Ferrari 360 Modena.
Gabriele Gardel získal v letošní sezoně třetí vítězství a snížil ztrátu na vedoucí dvojici Bertolini Wendlinger na jediný jeden bod.
V Dubaji potvrdil tým Vitaphone Racing své letošní vítězství v hodnocení týmů, v hodnocení jezdců se rozhodne za týden v Bahrajnu.
Výsledky závodu v Dubaji:
Foto: DPPI/FIA GT
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.