Dramatický tříhodinový závod rozhodla žlutá fáze způsobená kolizí českého a slovenského týmu a technická porucha vedoucího vozu Aston Martin týmu Russian Age.
Start a první kola dnešního závodu proběhly na pískem pokryté dráze, což byl pozůstatek z ranní písečné bouře. Již od startu se začal vzdalovat vítěz kvalifikačních klání Christophe Bouchut s Aston Martinem ruského týmu Russian Age, na druhém místě kroužil žlutý Corvette, třetí místo patřilo Maserati týmu JMB. Z posledního místa se pak rychle prodíral celým závodním polem Pedro Lamy s Ferrari F550 Maranello týmu Larbre.
Po 25 kolech byl již velmi rychlý Lamy dokonce na třetím místě. Při tankování vedoucího Astonu převzal vedení Corvette, ale po výměně jezdců ve všech předních vozech byl opět na čele Aston Martin pilotovaný Ortellim. Následovalo JMB Maserati a Corvette. Ferrari Larbre jezdilo sedmé.
V polovině závodu měl vedoucí Aston 19sekundový náskok před Chevroletem Corvette týmu GLPK Carsport, jehož následovaly tři Maserati MC12 a Ferrari stáje Larbre. V 55 kole byl povolán na dráhu safety car po kolizi dvou Porsche třídy GT2 týmů ARC Bratislava Slovakia a Vonka Racing. U modrého Porsche praskla hnací poloosa a pneumatika putovala vlastní cestou.
Pro diváky přinesla žlutá fáze další vzrušení, někteří jezdci však přišli o získané náskoky. Po restartu si vedení udržel znovu Aston Martin a drama gradovalo, když Lamy předjížděl jednoho soupeře za druhým. Ze zaslouženého vítězství se však neradovala posádka Astonu, ale Ferrari. Bouchut měl dovézt britský DBR9 do cíle, ale těsně před koncem závodu musel pro dosud nespecifikované technické problémy vůz na kraji dráhy odstavit.
Na druhém místě skončila posádka Vitaphone Racing Bartels/Scheider, třetí dojel Corvette a trio Longin/Kumpen/Hezemans. Dále následovaly dvě zbývající Maserati a závod zase po dlouhé době ukončila v Top10 i posádka britského týmu Lister Racing.
Třída GT2 přinesla také zajímavé souboje a poprvé v letošním roce se na stupně vítězů postavily posádky vozů tří různých značek. Porsche GruppeM opět zvítězilo, ale druhé místo patřilo továrnímu Spyker C8, třetí pak Ferrari 360 Modena.
Gabriele Gardel získal v letošní sezoně třetí vítězství a snížil ztrátu na vedoucí dvojici Bertolini Wendlinger na jediný jeden bod.
V Dubaji potvrdil tým Vitaphone Racing své letošní vítězství v hodnocení týmů, v hodnocení jezdců se rozhodne za týden v Bahrajnu.
Výsledky závodu v Dubaji:
Foto: DPPI/FIA GT
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?