Oblíbená Buchanka s obytnou vestavbou od firmy Moltomeno

UAZ Buchanka
UAZ Buchanka, foto: carakoom.com
Petr Boháč , AutoRoad.cz 2. srpna 2020 16:10
Sdílej:

Změnit běžný UAZ 2206 na obytný automobil je s touto sadou otázkou pouhých 1,5 hodiny. Což je skvělé, horší je, že obytná vestavba stojí víc než původní automobil.

Na podzim loňského roku milánská designérská společnost Moltomeno zveřejnila 3D vizualizaci její představy o obytné vestavbě do ruského nezmara UAZ 2206, kterému se lidově přezdívá Buchanka. Nyní tato společnost přichází na trh s hotovou vestavbou.

Dle poskytnutých informací zabere konverze z běžné Buchanky na tu

obytnou pouhých 90 minut. Což je velmi výhodné, obytný vůz potřebujete jen několikrát do roka. Během ostatní doby může UAZ sloužit k přepravě osob nebo nákladu.

Pro svou kompaktnost (celá vestavba se vejde do většího kufru) a pro původ vzniku Buchanky dostal obytný vestavbový set název Matrioska. Proces instalace Matriosky je následující. V prvé řadě se v zadní části demontují některá sedadla pro cestující. Tím vznikne prostor pro lůžko o rozměrech 120 x 200 cm. Lůžko se dá sklopit a přeměnit na dvě sedadla, mezi nimiž se nachází stůl. Za zadními dveřmi si našla své místo kuchyňská linka s plynovým sporákem, dřezem a chladničkou o objemu 65 litrů.

Šikovná vestavba má jeden velký kaz na kráse. Italská společnost si za Matriosku účtuje 9 000 Euro (236 000 Kč). Přitom nová Buchanka se dá v Rusku sehnat za částku lehce převyšující 8000 euro (210 000 Kč).

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.