Změnit běžný UAZ 2206 na obytný automobil je s touto sadou otázkou pouhých 1,5 hodiny. Což je skvělé, horší je, že obytná vestavba stojí víc než původní automobil.
Na podzim loňského roku milánská designérská společnost Moltomeno zveřejnila 3D vizualizaci její představy o obytné vestavbě do ruského nezmara UAZ 2206, kterému se lidově přezdívá Buchanka. Nyní tato společnost přichází na trh s hotovou vestavbou.
Dle poskytnutých informací zabere konverze z běžné Buchanky na tu
obytnou pouhých 90 minut. Což je velmi výhodné, obytný vůz potřebujete jen několikrát do roka. Během ostatní doby může UAZ sloužit k přepravě osob nebo nákladu.
Pro svou kompaktnost (celá vestavba se vejde do většího kufru) a pro původ vzniku Buchanky dostal obytný vestavbový set název Matrioska. Proces instalace Matriosky je následující. V prvé řadě se v zadní části demontují některá sedadla pro cestující. Tím vznikne prostor pro lůžko o rozměrech 120 x 200 cm. Lůžko se dá sklopit a přeměnit na dvě sedadla, mezi nimiž se nachází stůl. Za zadními dveřmi si našla své místo kuchyňská linka s plynovým sporákem, dřezem a chladničkou o objemu 65 litrů.
Šikovná vestavba má jeden velký kaz na kráse. Italská společnost si za Matriosku účtuje 9 000 Euro (236 000 Kč). Přitom nová Buchanka se dá v Rusku sehnat za částku lehce převyšující 8000 euro (210 000 Kč).
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.