Ve Spojených Státech je nyní na prodej velmi výjimečný off-road. Jeho tvůrce zkřížil kultovní Dodge Challenger s armádním vozem M1009 (což je vojenská verze Chrysleru Blazer K5).
Terénní speciál jezdí na žebřinovém rámu M1009. Na něj byla namontována karosérie z ikonického muscle car Dodge Challenger 1972. Skvělým terénním schopnostem také napomáhají masivní pneumatiky BF Goodrich KM2 o rozměrech 37x12,5 R17.
O pohon se stará zrenovovaný motor V8 o objemu 5,7 litrů s upraveným sáním, který svůj výkon posílá na všechna čtyři kola prostřednictvím automatické převodovky 4L80E. Tuhé nápravy pocházejí od společnosti Dana Holding Corporation, která se mimo jiné zabývá výrobou náprav pro úpravu terénních vozů značek Chevrolet, Dodge, Chrysler, Jeep, Ford a Land Rover.
Interiér je téměř totožný s jakým Challenger vyjel z továrny. Najdeme zde jen pár vylepšení, jako je třeba audiosystém Sony s připojením Bluetooth , a nebo třeba displej couvací kamery.
Ani cena není na tak neobvyklý automobil zase tak přehnaná. Dle prodávajícího do vozu investoval přibližně 40 000 $ (asi 955 000 Kč) a hlavně obrovské množství času. Proto se požadovaná částka 29 000 $ (asi 692 000 Kč) jeví vcelku adekvátní.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?