Lexus představil celosvětově první vůz s tetováním. Navrhla jej a vytvořila přední umělecká tatérka Claudia De Sabe z Londýna a využila k tomu kompaktní model Lexus UX v čistě bílém provedení.
Namísto tetovací jehly použila mini vrtačku Dremel a s ní na karoserii znázornila motiv kapra koi představující tradiční japonské umění znázorňující hodnoty štěstí a vytrvalosti.
Tatérka pomocí vrtačky odstranila povrchový pigment, aby odhalila podkladový kov a vytvořila komplexní vzor. Poté ručně nanesla pět litrů vysoce kvalitního autolaku ke zvýraznění detailů.
Jako finální úpravu doladila klíčové prvky a snažila se o dosažení výraznějšího 3D efektu, následně vůz dostal ochranný lak, aby mohl vyjet do běžného provozu.
Pět osmihodinových směn práce
Celý postup od prvotního nákresu si vyžádal šest měsíců, samotné „tetování“ zabralo pět osmihodinových směn intenzivní práce. Práce byla fyzicky náročná s ohledem na vibrace vrtačky a samotný objekt, který na rozdíl od člověka nebylo možné během práce natáčet do pohodlnější pozice.
Zatímco drobné nepřesnosti u tetování člověka lze snadno zapracovat nebo zabarvit do celkového vzoru, „rytina“ vytvářená pomocí mini vrtačky si žádá absolutní přesnost.
Odhad ceny? Skoro čtyři miliony
Tetované UX sice nenese žádnou cenovku, ale odhaduje se, že zakázková práce by stála více než 120 tisíc liber, v přepočtu okolo 3,6 milionu korun. Své umění Claudia de Sabe promítla na kov namísto lidské pokožky vůbec poprvé.
„Když tetujete člověka, musíte přemýšlet o svalech a tkáni pod pokožkou. U vozidla zase záleží na změnách tvarů karoserie v celkovém rámci. Lexus UX je k tomuto projektu ideální pro jeho aerodynamický tvar. Vše od křivek na bocích karoserie až po tvar okének, vše je dynamické a krásné,“ uvedla Claudia de Sabe, které při práci asistoval její manžel, původem z Japonska.
Projekt vzdává hold řemeslnému zpracování takumi, které je nedílnou součástí každého vozu Lexus, o čemž svědčí detaily designu a bezchybné provedení.
Lexus stejnou měrou promítá do designu svých vozidel tradiční japonské estetické kvality, což je viditelné např. u obkladů kabiny UX s texturou papíru zvaného washi nebo hladkého spojení interiéru a exteriéru prostřednictvím čelního skla. To poukazuje na architekturu japonských domů zvanou engawa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?