Lexus představil celosvětově první vůz s tetováním. Navrhla jej a vytvořila přední umělecká tatérka Claudia De Sabe z Londýna a využila k tomu kompaktní model Lexus UX v čistě bílém provedení.
Namísto tetovací jehly použila mini vrtačku Dremel a s ní na karoserii znázornila motiv kapra koi představující tradiční japonské umění znázorňující hodnoty štěstí a vytrvalosti.
Tatérka pomocí vrtačky odstranila povrchový pigment, aby odhalila podkladový kov a vytvořila komplexní vzor. Poté ručně nanesla pět litrů vysoce kvalitního autolaku ke zvýraznění detailů.
Jako finální úpravu doladila klíčové prvky a snažila se o dosažení výraznějšího 3D efektu, následně vůz dostal ochranný lak, aby mohl vyjet do běžného provozu.
Pět osmihodinových směn práce
Celý postup od prvotního nákresu si vyžádal šest měsíců, samotné „tetování“ zabralo pět osmihodinových směn intenzivní práce. Práce byla fyzicky náročná s ohledem na vibrace vrtačky a samotný objekt, který na rozdíl od člověka nebylo možné během práce natáčet do pohodlnější pozice.
Zatímco drobné nepřesnosti u tetování člověka lze snadno zapracovat nebo zabarvit do celkového vzoru, „rytina“ vytvářená pomocí mini vrtačky si žádá absolutní přesnost.
Odhad ceny? Skoro čtyři miliony
Tetované UX sice nenese žádnou cenovku, ale odhaduje se, že zakázková práce by stála více než 120 tisíc liber, v přepočtu okolo 3,6 milionu korun. Své umění Claudia de Sabe promítla na kov namísto lidské pokožky vůbec poprvé.
„Když tetujete člověka, musíte přemýšlet o svalech a tkáni pod pokožkou. U vozidla zase záleží na změnách tvarů karoserie v celkovém rámci. Lexus UX je k tomuto projektu ideální pro jeho aerodynamický tvar. Vše od křivek na bocích karoserie až po tvar okének, vše je dynamické a krásné,“ uvedla Claudia de Sabe, které při práci asistoval její manžel, původem z Japonska.
Projekt vzdává hold řemeslnému zpracování takumi, které je nedílnou součástí každého vozu Lexus, o čemž svědčí detaily designu a bezchybné provedení.
Lexus stejnou měrou promítá do designu svých vozidel tradiční japonské estetické kvality, což je viditelné např. u obkladů kabiny UX s texturou papíru zvaného washi nebo hladkého spojení interiéru a exteriéru prostřednictvím čelního skla. To poukazuje na architekturu japonských domů zvanou engawa.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.