Kdyby čistě hypoteticky mohla mít auta potomky, mohlo by se stát, že se do sebe zamilují Ford Raptor a UTV Buggy Can-Am Maverick X3. Výsledek jejich lásky máme totiž nyní před sebou.
Pravděpodobně dnes neexistuje drsnější sériový pick-up než Ford Raptor, který byl navržený, aby zvládl náročný pouštní závod Baja 1000. Krom úžasných jízdních vlastností v terénu nabídne Raptor též výkon, agresivní styl a jako bonus komfortní interiér. Velké rozměry s sebou přinášejí ale i negativa. Těmi jsou obrovská váha a neohrabanost.
Pravým opakem Fordu Raptor jsou stále oblíbenější UTV. Jsou to vozidla s malými rozměry, nízkou váhou a v náročném terénu jsou téměř nezastavitelná. Jenže UTV často nemají ani dveře, tudíž posádka může po projetí terénem zamířit rovnou do sprch. A to i v šatech.
Firma Knine Racing si dala za úkol propojit tyto dva světy, a tak se zrodil stroj Knine Racing Mini Raptor, což je úžasná kombinace Fordu Raptor a UTV Can-Am Maverick X3.
Can-Am Maverick X3 je vrcholem mezi produkčními UTV. Díky karoserii, inspirovanou Raptorem, nabízí uzavřenou kabinu, kde je posádka v suchu a v teple. Kdyby toho tepla bylo až moc, Mini Raptor má ve své výbavě i klimatizaci. I přes zvýšení hmotnosti je Mini Raptor stále znatelně lehčí než původní Ford. Jeho hmotnost je nyní lehce přes 1100 kg, kdežto pick-up od Fordu váží více než dvojnásobek.
Pokud jde o volbu motoru, zákazník má na výběr takový, jaký může koupit v Maverickovi X3. Absolutním vrcholem může být řadový tříválec o obsahu 0,9 litru. To nezní moc zajímavě, ale díky přeplňování turbodmychadlem nabízí výkon 124,5 kW (172 koní). To už při váze 1100 kg je celkem pěkné stádíčko. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím variátoru. Tlumení nárazů mají na starosti tlumiče Fox 3.0 PODIUM RC2 se samostatnou expanzní nádrží.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.