Nový Mercedes Benz G500 4 × 4² již není k sehnání, tedy alespoň oficiální cestou. Pokud ovšem toužíte po hranatém super off-roadu, máme pro vás zajímavé řešení.
Mercedes Benz G500 4 × 4² nejen, že již není v nabídce Mercedesu, ale ruku na srdce, ne každý z nás má po kapsách 6 milionů na nový vůz. K tomu spotřeba 20 až 50 L/100 km a nemožnost téměř nikde zaparkovat také není žádná sláva. Ale pokud jste propadli kouzlu hranatého off-roadu na chůdách, nemusíte věšet hlavu. Existuje alternativa.
Tím je taktéž, nejspíš podle pravítka navrhovaný off-road se zcela opačného spektra nabídky, než "Géčko". A tím je malinký teréňák Suzuki Jimny. Již jsme viděli tuningové sety, se kterými se dá tato japonská hračka vizuálně předělat na právě již zmiňované "Géčko", nebo třeba na minulou generaci Defenderu 90.
A však tuningová firma Fast Car Center, sídlící na Blízkém východě, šla s úpravou Jimny ještě o pořádný kus dál. Kromě vizuálního paketu dostal vůz přední ochranný rám, výrazně vytažené lemy blatníků a sluneční kšilt s integrovanými led světly.
Podvozek Jimny prošel velkou úpravou. Nové jsou tlumiče a pružiny, které výrazně zvýšily světelnou výšku. Té také pomáhají portálové nápravy a hlavně pod vytaženými blatníky ukrytá... (pravda, moc ukrytá nejsou)... kola s velkými terénními pneumatikami. Již tak skvělé terénní vlastnosti malého Japonce posouvá tato úprava úplně do jiných dimenzí. Díky kolům sahajícím téměř od přední části k té zadní se nájezdové úhly blíží k 90 % a jak je vidět na jedné fotografii, také přechodový úhel není z nejhorších.
Zda byla upravena i 100 koňová atmosférická patnáctistovka nebo převodovka, není známo. Pokud ne, bude mít motor s novými koly neskutečně práce. Osobně bych hádal oproti originálu jiný převodový poměr v diferenciálech.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!