Nový Mercedes Benz G500 4 × 4² již není k sehnání, tedy alespoň oficiální cestou. Pokud ovšem toužíte po hranatém super off-roadu, máme pro vás zajímavé řešení.
Mercedes Benz G500 4 × 4² nejen, že již není v nabídce Mercedesu, ale ruku na srdce, ne každý z nás má po kapsách 6 milionů na nový vůz. K tomu spotřeba 20 až 50 L/100 km a nemožnost téměř nikde zaparkovat také není žádná sláva. Ale pokud jste propadli kouzlu hranatého off-roadu na chůdách, nemusíte věšet hlavu. Existuje alternativa.
Tím je taktéž, nejspíš podle pravítka navrhovaný off-road se zcela opačného spektra nabídky, než "Géčko". A tím je malinký teréňák Suzuki Jimny. Již jsme viděli tuningové sety, se kterými se dá tato japonská hračka vizuálně předělat na právě již zmiňované "Géčko", nebo třeba na minulou generaci Defenderu 90.
A však tuningová firma Fast Car Center, sídlící na Blízkém východě, šla s úpravou Jimny ještě o pořádný kus dál. Kromě vizuálního paketu dostal vůz přední ochranný rám, výrazně vytažené lemy blatníků a sluneční kšilt s integrovanými led světly.
Podvozek Jimny prošel velkou úpravou. Nové jsou tlumiče a pružiny, které výrazně zvýšily světelnou výšku. Té také pomáhají portálové nápravy a hlavně pod vytaženými blatníky ukrytá... (pravda, moc ukrytá nejsou)... kola s velkými terénními pneumatikami. Již tak skvělé terénní vlastnosti malého Japonce posouvá tato úprava úplně do jiných dimenzí. Díky kolům sahajícím téměř od přední části k té zadní se nájezdové úhly blíží k 90 % a jak je vidět na jedné fotografii, také přechodový úhel není z nejhorších.
Zda byla upravena i 100 koňová atmosférická patnáctistovka nebo převodovka, není známo. Pokud ne, bude mít motor s novými koly neskutečně práce. Osobně bych hádal oproti originálu jiný převodový poměr v diferenciálech.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?