17. ledna letošního roku půjde do aukce jedinečný kříženec starého Volva s technikou amerického supersportu. Výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Automobilový nadšenec Jeff Allen si vzal do parády kupé Volvo V06 Amazon z roku 1963 a přestavěl ho na velice působivý showcar. Švédský veterán prodělal výrazné úpravy exteriéru. Na první pohled nejvíce zaujmou značně rozšířené lemy blatníků kol, přední světlomety s LED technologií a na víku zavazadlového prostoru přimontovaný spoiler vytištěný na 3D tiskárně. Vše dokresluje výrazná žlutá prášková barva BASF B67 Austin Yellow.
Také interiér nezůstává za exteriérem příliš pozadu. Přední anatomická sedadla dodala firma Recaro. Ta jsou doplněna o 5 bodové bezpečnostní pásy od Takaty. Více než 56 let staré Volvo má nyní také centrální zamykání, elektrická okna, klimatizaci, navigaci a výkonný sound systém.
Největší změny ale nastaly pod kapotou. Místo čtyřválcového motoru o výkonu 85 koní a 3 stupňové manuální převodovky se mezi přední kola vtěsnal V8 o objemu 7,0 litru z Chevroletu Corvette Z06 doplněný o 6 stupňovou automatickou převodovku. Tento motor v americkém sportovním voze dával 377 kW (513 koní) a 640 N.m. Což umožňovalo Vette zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,8 s a rozjet se až na 306 km/h. Zde však tvůrce hovoří o navýšení výkonu motoru až někam ke 440 kW (600 koní), tudíž se dá předpokládat, že žluté Volvo bude ještě rychlejší než původní Chevrolet Z06.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?