17. ledna letošního roku půjde do aukce jedinečný kříženec starého Volva s technikou amerického supersportu. Výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Automobilový nadšenec Jeff Allen si vzal do parády kupé Volvo V06 Amazon z roku 1963 a přestavěl ho na velice působivý showcar. Švédský veterán prodělal výrazné úpravy exteriéru. Na první pohled nejvíce zaujmou značně rozšířené lemy blatníků kol, přední světlomety s LED technologií a na víku zavazadlového prostoru přimontovaný spoiler vytištěný na 3D tiskárně. Vše dokresluje výrazná žlutá prášková barva BASF B67 Austin Yellow.
Také interiér nezůstává za exteriérem příliš pozadu. Přední anatomická sedadla dodala firma Recaro. Ta jsou doplněna o 5 bodové bezpečnostní pásy od Takaty. Více než 56 let staré Volvo má nyní také centrální zamykání, elektrická okna, klimatizaci, navigaci a výkonný sound systém.
Největší změny ale nastaly pod kapotou. Místo čtyřválcového motoru o výkonu 85 koní a 3 stupňové manuální převodovky se mezi přední kola vtěsnal V8 o objemu 7,0 litru z Chevroletu Corvette Z06 doplněný o 6 stupňovou automatickou převodovku. Tento motor v americkém sportovním voze dával 377 kW (513 koní) a 640 N.m. Což umožňovalo Vette zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,8 s a rozjet se až na 306 km/h. Zde však tvůrce hovoří o navýšení výkonu motoru až někam ke 440 kW (600 koní), tudíž se dá předpokládat, že žluté Volvo bude ještě rychlejší než původní Chevrolet Z06.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.