17. ledna letošního roku půjde do aukce jedinečný kříženec starého Volva s technikou amerického supersportu. Výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Automobilový nadšenec Jeff Allen si vzal do parády kupé Volvo V06 Amazon z roku 1963 a přestavěl ho na velice působivý showcar. Švédský veterán prodělal výrazné úpravy exteriéru. Na první pohled nejvíce zaujmou značně rozšířené lemy blatníků kol, přední světlomety s LED technologií a na víku zavazadlového prostoru přimontovaný spoiler vytištěný na 3D tiskárně. Vše dokresluje výrazná žlutá prášková barva BASF B67 Austin Yellow.
Také interiér nezůstává za exteriérem příliš pozadu. Přední anatomická sedadla dodala firma Recaro. Ta jsou doplněna o 5 bodové bezpečnostní pásy od Takaty. Více než 56 let staré Volvo má nyní také centrální zamykání, elektrická okna, klimatizaci, navigaci a výkonný sound systém.
Největší změny ale nastaly pod kapotou. Místo čtyřválcového motoru o výkonu 85 koní a 3 stupňové manuální převodovky se mezi přední kola vtěsnal V8 o objemu 7,0 litru z Chevroletu Corvette Z06 doplněný o 6 stupňovou automatickou převodovku. Tento motor v americkém sportovním voze dával 377 kW (513 koní) a 640 N.m. Což umožňovalo Vette zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,8 s a rozjet se až na 306 km/h. Zde však tvůrce hovoří o navýšení výkonu motoru až někam ke 440 kW (600 koní), tudíž se dá předpokládat, že žluté Volvo bude ještě rychlejší než původní Chevrolet Z06.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.