17. ledna letošního roku půjde do aukce jedinečný kříženec starého Volva s technikou amerického supersportu. Výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Automobilový nadšenec Jeff Allen si vzal do parády kupé Volvo V06 Amazon z roku 1963 a přestavěl ho na velice působivý showcar. Švédský veterán prodělal výrazné úpravy exteriéru. Na první pohled nejvíce zaujmou značně rozšířené lemy blatníků kol, přední světlomety s LED technologií a na víku zavazadlového prostoru přimontovaný spoiler vytištěný na 3D tiskárně. Vše dokresluje výrazná žlutá prášková barva BASF B67 Austin Yellow.
Také interiér nezůstává za exteriérem příliš pozadu. Přední anatomická sedadla dodala firma Recaro. Ta jsou doplněna o 5 bodové bezpečnostní pásy od Takaty. Více než 56 let staré Volvo má nyní také centrální zamykání, elektrická okna, klimatizaci, navigaci a výkonný sound systém.
Největší změny ale nastaly pod kapotou. Místo čtyřválcového motoru o výkonu 85 koní a 3 stupňové manuální převodovky se mezi přední kola vtěsnal V8 o objemu 7,0 litru z Chevroletu Corvette Z06 doplněný o 6 stupňovou automatickou převodovku. Tento motor v americkém sportovním voze dával 377 kW (513 koní) a 640 N.m. Což umožňovalo Vette zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,8 s a rozjet se až na 306 km/h. Zde však tvůrce hovoří o navýšení výkonu motoru až někam ke 440 kW (600 koní), tudíž se dá předpokládat, že žluté Volvo bude ještě rychlejší než původní Chevrolet Z06.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?