Zásluhou moderního podvozku, inovativních technologií a výkonných motorů stanovuje nové BMW řady 1 nové standardy jízdní dynamiky v kompaktním prémiovém segmentu. Tento charakter doplněný třetí generací agilních motorů zajišťuje nezaměnitelně sportovní zážitky již ve standardním provedení. Přesto je ale lze dále zintenzivnit: v okamžiku, kdy nové BMW řady 1 vstoupí na trh, bude pro něj k dispozici i rozsáhlá nabídka exkluzivních dílů M Performance Parts, zaměřená na optické zvýraznění sportovního charakteru, stejně jako dynamického potenciálu.
Jak je pro BMW typické, všechny komponenty jsou sladěné nejen vzájemně, ale také s vlastnostmi nového modelu. Například díly určené pro umocnění sportovnějšího vzhledu jsou nejen efektní, ale také navržené s ohledem na nízkou hmotnost a účinnou aerodynamiku. I tyto vlastnosti jsou vyvinuté na základě zkušeností BMW M GmbH získaných ve světě automobilových závodů.
Sportovní lehkost: aerodynamické komponenty exteriéru.
Různé komponenty vyrobené s důrazem na nízkou hmotnost mají buď vzhled pohledového karbonu, nebo leskle černý povrch. Tím podtrhují sportovní vzhled a současně karoserii opticky odlehčují. Aerodynamické vlastnosti a dynamiku vozu zlepšuje M Performance splitter na spodní hraně předního nárazníku, zadní zvýšený spoiler a přítlačné plošky v rozích karoserie, všechny tyto díly mají leskle černé provedení. Leskle černé jsou i vsadky bočních prahů, naopak karbonový je zadní difuzor. Všechny díly M Performance byly navržené přímo pro nové BMW řady 1 a jejich tvar byl laděný v aerodynamickém tunelu. Vysoce kvalitní karbonové komponenty jsou vyrobené s největší pečlivostí ručně, následně jsou lakované průhledným lakem a leštěné do vysokého lesku. Stejná technika je použita pro kryty zpětných zrcátek, které jsou mimořádně atraktivním vizuálním prvkem. Součástí dílů M Performance Parts jsou nové ledvinky tvořící masku chladiče s vnitřní mřížkou namísto tradičních svislých lamel.
Pro účinnější deceleraci: 18“ brzdy M Performance.
S možností zvýšeného dynamického potenciálu nového BMW řady 1 souvisí i nabídka 18“ brzdové soustavy M Performance, jež poskytuje působivou účinnost kombinovanou se zvýšenou tepelnou odolností i v extrémních podmínkách. Se sportovním stylem vozu vhodně ladí nová, výkonnější brzdová soustava i svým vzhledem, a to zásluhou červeně lakovaných brzdových třmenů. Tento prvek vynikne dvojnásob zejména ve spojení s koly s otevřeným designem. Ve srovnání se standardní brzdovou soustavou mají nové brzdy na přední nápravě zvětšené a odlehčené brzdové kotouče s vnitřním chlazením a odvrtáváním a jsou s nimi dodávány pevné 4pístkové brzdové třmeny. Třmeny jsou vyrobené z hliníkové slitiny a vyznačují se proto nízkou hmotností. Také zadní náprava používá odlehčené brzdové kotouče, v tomto případě jsou spojeny s plovoucími jednopístkovými třmeny.
Kulatá dokonalost: sportovní kompletní sady kol s průměrem 18 a 19 palců.
Se sportovní brzdovou soustavou dokonale ladí kvalitní kovaná kola M Performance Y-spoke 554M s průměrem 18 palců. Tato odlehčená sada letních kol v barvě Jet Black je vybavena barevnou natištěnou grafikou s nápisem M Performance a logem M. Kola z lehké slitiny Y-spoke 711M v šedé barvě Ferric Grey jsou také k dispozici s průměrem 18 palců. Kola určená pro zimní provoz je možné používat v kombinaci se sněhovými řetězy a taktéž je lze kombinovat s M Performance sportovní brzdovou soustavou. Součástí nabídky jsou 19“ M Performance kola z lehké slitiny Double-spoke 555M ve dvoubarevném provedení, která jsou k dispozici jako kompletní sada s letními pneumatikami.
Pro přepravu a uschování kvalitních kol jsou připraveny M Performance vaky na kola. Chrání kola a automobil od špíny a zásluhou zesílených madel je lze komfortně přenášet a nakládat. Výrazné popisy usnadní identifikaci kol a jejich atraktivní M Performance vzhled dodává atmosféru automobilových závodů do každé garáže.
Sportovní atmosféra již při nastupování: LED dveřní projektory s motivy M Performance.
BMW dveřní projektory zajistí sportovní uvítání okamžitě po otevření dveří. Součástí setu M Performance je trojice diapozitivů promítající BMW M logo nebo jinou grafiku na zem vedle vozidla. Jejich světlo nejenom zvyšuje komfort a bezpečnost při nastupování a vystupování, ale současně vytváří atmosféru exkluzivity a propracovanosti. Sportovní motivy jsou zřetelně vidět i za soumraku.
Ryze závodní pocit: sportovní speciality v interiéru.
Výrazné doplňky zvyšující sportovnost jsou připraveny také pro interiér nového BMW řady 1. Opravdový závodnický pocit navodí M Performance volant s částečným čalouněním Alcantarou v místech úchopu se zvýrazněnými odkládacími místy na palce. Kromě toho, že je tento volant příjemný na dotyk, se také pevně drží v rukách. Nechybí mu ani červený středicí proužek na 12. hodině a stříbrno-šedé ručně prováděné prošívání. Sportovní a high-tech vzhled volantu může dále doplnit M Performance ozdobný kryt střední části volantu. V nabídce jsou kombinace karbon/Alcantara a karbon/kůže. V obou případech má takto vybavený volant na 6. hodině nápis M Performance. Pro vozy s převodovkou Steptronic Sport je připravena další alternativa: mimořádně kvalitní M Performance karbonové řadicí páčky na volantu, které do interiéru přinášejí další prvek vytvářející atmosféru motorsportu.
Dalším atraktivním doplňkem sportovního příslušenství M Performance jsou kvalitní velurové koberce s vyšitým nápisem M Performance, koženým lemem s kontrastním prošíváním a vlaječkou s typickou M trikolorou v modré, světle modré a červené barvě. Kromě sportovního vzhledu a neklouzavého povrchu mají tyto koberce tvar, který dokonale „padne“ do prostoru pro nohy.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?