Před pár měsíci ukázala světu japonská společnost DAMD, zabývající se designem a vývojem automobilů, dvojici upravených Suzuki Jimny. Jeden vůz nesl stylistické prvky Mercedes-Benz třídy G, zatímco druhý připomínal malý Land Rover Defender. Všichni jsme to tehdy brali jako úsměvný nápad, DAMD se však nyní připravuje na prezentaci upravených modelů během tokijského autosalonu
Společnost DAMD, celým názvem Dream Automotive Design and Development, se zabývá návrhem a zpracování různých designových úprav pro sériové automobily, díky kterým získávají zcela nový a poměrně unikátní vzhled.
Jedněmi z nejznámějších úprav, i když tedy zatím pouze grafických, se pak stala dvojice malých offroadů Suzuki Jimny. Zatímco model pojmenovaný Little D si hraje na poněkud scvrklý Land Rover, Little G se rovnou vydalo po designových stopách Mercedes-Benz třídy G. A nutno uznat, že oběma modelům se daří napodobovat své vzory naprosto perfektně - tedy alespoň v rámci možností.
DAMD však nyní, cca po třech měsících od prví prezentace stylových prcků, informovalo, že na autosalonu v Tokiu představí produkční varianty. Svá tvrzení navíc DAMD podpořilo několika fotografiemi prvních ukázkových kusů poblíž japonského hlavního města.
A nutno uznat, že oba modely vypadají na fotografiích naprosto skvěle. Díky svým jednoduchým hranatým tvarům a velmi jednoduché masce neměl úpravce s přestavbou příliš velké potíže. Všechno sedne a vypadá skvěle jak u Little D ve stylu Defenderu, tak u Little G ve stylu ikonického Géčka.
DAMD však není první a nejspíš ani poslední společností, která pro malé Suzuki Jimny chystá podobné konverzní sady do stylu prémiových modelů. Pře pár dny například slavný úpravce Liberty Walk ukázal své zpracování Jimnyho ve stylu Mercedesu. Během prezentace obou vozů najednou sice byl vidět neskutečný rozdíl v rozměrech, kdy Jimny vypadal jako poněkud sraženě, ovšem v designu se úpravce parádně trefil.
Ceny úprav zatím neznáme a dosud nebyl zveřejněn ani ceník nového Jimny pro český trh, přesto jsme si jisti, že například ve srovnání s novým Mercedesem-Benz třídy G bude Little G výrazně levnější. U Defenderu je situace komplikovanější, neb nový už na trhu neseženete.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?