Automobily s pohonem 6x6 zažívají v posledních letech zlaté časy. Koncepce, které původně sloužila armádě a záchranářům, se postupně stala módní záležitostí, kterou hrstka výjimečných dává na odiv své bohatství a značně extravagantní vkus. Stále se ale najdou modely, které nejsou zbytečně drahé a jistě se uplatní i při těžké práci. A jedním z nich je i tato zvláštní Lada Niva 6x6.
Seznam automobilek, v jejichž portfoliu bychom nalezli modely s pohonem 6x6, není příliš dlouhý. Z hlavy nás vlastně napadá jen Mercedes-Benz nebo české Bureko. Ve světě však existuje spousta úpravců, kteří vašemu pickup či offroadu jednu nápravu rádi připojí. Často se tak v konfiguraci 6x6 objevují i vozy jako Land Rover, Jeep nebo Ford Raptor, ze kterého v Hennessey vyrábí Velociraptora.
Nyní se však seznam vozidel se třemi nápravami může rozšířit o další a poměrně dost nečekaný model: Ladu Niva. Jedno z nejstarších SUV světa, jehož výroba se počítá na desetiletí, přitom zřejmě neupravil žádný profesionální výrobce, ale nadšený kutil. A teď se svého jedinečného stroje zbavuje.
Na ruském inzertním webu Avito se totiž nedávno objevila zářivě žlutá Lada Niva, kterou si s jiným vozem rozhodně nikdy nespletete. Její kabina se totiž dočkala prodloužení, vzadu přibyl korba a pod ní se objevil další podběh se třetí nápravou.
Rozluštit rusky psaný inzerát nám činilo menší potíže, přesto jsme pochopili, že pod kapotou je umístěn 2.4 litrový motor z dodávky Gazelle, který produkuje 150 koní. Ze stejné dodávky pak pochází i zadní nákladová korba. Z technického popisu jsme také pochopili, že vůz je vybaven posilovačem řízení a uzamykatelnými nápravami. Bohužel nám však zůstává záhadou, zda je zadní náprava hnaná, nebo ji vůz jen táhne. A bohužel bychom vsadili spíše na druhou možnost.
Na voze se však neodehrály pouze úpravy technické, ale i stylistické. Na střeše je umístěna prostorná zahrádka se světelnou rampou, ze které pokračuje trubkový rám až na boky nákladového prostoru. Před maskou je upevněn pevnostní nárazník, na bocích jsou trubkové nášlapy a v podbězích se lesknou parádní kola obutá do terénních pneumatik.
Drobnými úpravami prošel i interiér, nejmarkantnější změnou jsou zřejmě sportovně laděná sedadla s výrazným bočním vedením a upravená část zadní kabiny. Auto zkrátka odvedl stoprocentní práci a nehodlal nic podcenit.
Podle jeho slov je vůz v perfektním stavu, plně funkční a neustále v provozu. Nevíme sice kdy Niva, vyrobená v roce 2002, prošla touto výraznou úpravou, na jejím tachometru je však nájezd okolo 100 000 kilometrů.
A kolik si za ni vlastně majitel žádá? 500 000 rublů - tedy cca 167 000 Kč. To je hodně na Nivu i jakoukoliv Ladu z podobných let a s podobným nájezdem. Ve světě automobilů se třemi nápravami je to však směšně málo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?