Ke každé správné vyjížďce obvykle patří i skvělý hudební doprovod. Někomu stačí zvuk motoru a výfukového systému, jiní hledají štěstí ve výkonných reproduktorech a zesilovačích. Jay Jones, kterému se přezdívá Joka, však zašel se svou vášní pro kvalitní audio na cestách skutečně daleko. Ze svého Chevroletu Tahoe udělal obří pojízdnou diskotéku, která umí vygenerovat až 160 decibelů.
Tuning je velice specifickou záležitostí, ve které se fantazii meze nekladou. Po světě se tak prohání desetitisíce různých vozidel, přičemž některá excelují svým vzhledem, jiná rychlostí či ovladatelností a některé třeba hudební aparaturou srovnatelnou s malým klubem.
A právě tahle definice zřejmě nejlépe vystihuje zelený Chevrolet Tahoe z roku 2004, který jeho majitel Jay "Joka" Jones osadil celkem 62 reproduktory a 4 obřími subwoofery, které dokáží vytvořit hudební párty takřka kdekoliv. Kromě výkonné aparatury se však tohle SUV může pochlubit i jinými zajímavostmi.
Největší předností vozu je samozřejmě oněch 66 reproduktorů, přičemž 4 obří subwoofery se nachází v přepážce hned za sedadlem řidiče a spolujezdce. Výkon subwooferů je přitom takový, že dokáže snadno zacuchat vlasy každé posluchačce. Několik reproduktorů se nachází v zakázkově upraveném obložení dveří, další ve sloupcích a zřejmě největší počet je umístěn v kufru.
Většina reproduktorů je umístěna tak, aby na ně bylo dobře vidět. Ve výplních dveří je tak kryje průhledné plexisklo, ve kterém jsou umístěny i zadní reproduktory v kufru. Vůz je navíc kompletně vyladěn a tak nenarazíte na jediný drátek či nedodělek.
Celkový výkon aparatury sice ve videu nezazněl, dohromady by však vůz měl být schopen vyluzovat zvuky o hlasitosti až 160 decibelů. Práh nepříjemné hlasitosti se přitom pohybuje již okolo 102 dB, vzlet startujícího letadla kolem 116 dB a výbuch dělostřeleckého granátu cca 132 dB.
Interiér vozu je řešen velice jednoduše a v mnoha případech odráží zálibu Joka v Jokerovi. Nechybí jeho obrázky, na volantu je jeho maska a na obrovském iPadu, který je integrován v palubní desce, můžeme ve stand-by režimu vidět běžícího Jokera. Největší vychytávkou je však malá postavička Jokera, jehož otočná hlava slouží jako regulátor obrovských basových reproduktorů.
Upravené Tahoe však zaujme i ve chvíli, kdy jeho audio-soustava mlčí. Exteriér je lakován dost atypickým odstínem zelené, který se samozřejmě inspiroval u komiksového Jokera. V podbězích jsou instalovány obří 30-palcové ráfky, za kterými se ukrývají kotoučové brzdy s LED podsvícením. Podsvícení LED pásky lze však najít na více místech: v prazích, v předních i zadních světlech, v interiéru, u reproduktorů, atd. V noci se zkrátka tohle auto mění na velkou disko-kouli.
Investice do úpravy se podle majitele pohybují okolo 60 000 dolarů, tedy cca 1,36 milionu korun. Sám sice uznává, že to je moc, ale peněz nejspíš nelituje. Jak ostatně sám ve videu říká, cestou audia se vydal proto, aby mohl potěšit i ostatní lidi. Aby je mohl rozhýbat.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.