Ke každé správné vyjížďce obvykle patří i skvělý hudební doprovod. Někomu stačí zvuk motoru a výfukového systému, jiní hledají štěstí ve výkonných reproduktorech a zesilovačích. Jay Jones, kterému se přezdívá Joka, však zašel se svou vášní pro kvalitní audio na cestách skutečně daleko. Ze svého Chevroletu Tahoe udělal obří pojízdnou diskotéku, která umí vygenerovat až 160 decibelů.
Tuning je velice specifickou záležitostí, ve které se fantazii meze nekladou. Po světě se tak prohání desetitisíce různých vozidel, přičemž některá excelují svým vzhledem, jiná rychlostí či ovladatelností a některé třeba hudební aparaturou srovnatelnou s malým klubem.
A právě tahle definice zřejmě nejlépe vystihuje zelený Chevrolet Tahoe z roku 2004, který jeho majitel Jay "Joka" Jones osadil celkem 62 reproduktory a 4 obřími subwoofery, které dokáží vytvořit hudební párty takřka kdekoliv. Kromě výkonné aparatury se však tohle SUV může pochlubit i jinými zajímavostmi.
Největší předností vozu je samozřejmě oněch 66 reproduktorů, přičemž 4 obří subwoofery se nachází v přepážce hned za sedadlem řidiče a spolujezdce. Výkon subwooferů je přitom takový, že dokáže snadno zacuchat vlasy každé posluchačce. Několik reproduktorů se nachází v zakázkově upraveném obložení dveří, další ve sloupcích a zřejmě největší počet je umístěn v kufru.
Většina reproduktorů je umístěna tak, aby na ně bylo dobře vidět. Ve výplních dveří je tak kryje průhledné plexisklo, ve kterém jsou umístěny i zadní reproduktory v kufru. Vůz je navíc kompletně vyladěn a tak nenarazíte na jediný drátek či nedodělek.
Celkový výkon aparatury sice ve videu nezazněl, dohromady by však vůz měl být schopen vyluzovat zvuky o hlasitosti až 160 decibelů. Práh nepříjemné hlasitosti se přitom pohybuje již okolo 102 dB, vzlet startujícího letadla kolem 116 dB a výbuch dělostřeleckého granátu cca 132 dB.
Interiér vozu je řešen velice jednoduše a v mnoha případech odráží zálibu Joka v Jokerovi. Nechybí jeho obrázky, na volantu je jeho maska a na obrovském iPadu, který je integrován v palubní desce, můžeme ve stand-by režimu vidět běžícího Jokera. Největší vychytávkou je však malá postavička Jokera, jehož otočná hlava slouží jako regulátor obrovských basových reproduktorů.
Upravené Tahoe však zaujme i ve chvíli, kdy jeho audio-soustava mlčí. Exteriér je lakován dost atypickým odstínem zelené, který se samozřejmě inspiroval u komiksového Jokera. V podbězích jsou instalovány obří 30-palcové ráfky, za kterými se ukrývají kotoučové brzdy s LED podsvícením. Podsvícení LED pásky lze však najít na více místech: v prazích, v předních i zadních světlech, v interiéru, u reproduktorů, atd. V noci se zkrátka tohle auto mění na velkou disko-kouli.
Investice do úpravy se podle majitele pohybují okolo 60 000 dolarů, tedy cca 1,36 milionu korun. Sám sice uznává, že to je moc, ale peněz nejspíš nelituje. Jak ostatně sám ve videu říká, cestou audia se vydal proto, aby mohl potěšit i ostatní lidi. Aby je mohl rozhýbat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.