Ke každé správné vyjížďce obvykle patří i skvělý hudební doprovod. Někomu stačí zvuk motoru a výfukového systému, jiní hledají štěstí ve výkonných reproduktorech a zesilovačích. Jay Jones, kterému se přezdívá Joka, však zašel se svou vášní pro kvalitní audio na cestách skutečně daleko. Ze svého Chevroletu Tahoe udělal obří pojízdnou diskotéku, která umí vygenerovat až 160 decibelů.
Tuning je velice specifickou záležitostí, ve které se fantazii meze nekladou. Po světě se tak prohání desetitisíce různých vozidel, přičemž některá excelují svým vzhledem, jiná rychlostí či ovladatelností a některé třeba hudební aparaturou srovnatelnou s malým klubem.
A právě tahle definice zřejmě nejlépe vystihuje zelený Chevrolet Tahoe z roku 2004, který jeho majitel Jay "Joka" Jones osadil celkem 62 reproduktory a 4 obřími subwoofery, které dokáží vytvořit hudební párty takřka kdekoliv. Kromě výkonné aparatury se však tohle SUV může pochlubit i jinými zajímavostmi.
Největší předností vozu je samozřejmě oněch 66 reproduktorů, přičemž 4 obří subwoofery se nachází v přepážce hned za sedadlem řidiče a spolujezdce. Výkon subwooferů je přitom takový, že dokáže snadno zacuchat vlasy každé posluchačce. Několik reproduktorů se nachází v zakázkově upraveném obložení dveří, další ve sloupcích a zřejmě největší počet je umístěn v kufru.
Většina reproduktorů je umístěna tak, aby na ně bylo dobře vidět. Ve výplních dveří je tak kryje průhledné plexisklo, ve kterém jsou umístěny i zadní reproduktory v kufru. Vůz je navíc kompletně vyladěn a tak nenarazíte na jediný drátek či nedodělek.
Celkový výkon aparatury sice ve videu nezazněl, dohromady by však vůz měl být schopen vyluzovat zvuky o hlasitosti až 160 decibelů. Práh nepříjemné hlasitosti se přitom pohybuje již okolo 102 dB, vzlet startujícího letadla kolem 116 dB a výbuch dělostřeleckého granátu cca 132 dB.
Interiér vozu je řešen velice jednoduše a v mnoha případech odráží zálibu Joka v Jokerovi. Nechybí jeho obrázky, na volantu je jeho maska a na obrovském iPadu, který je integrován v palubní desce, můžeme ve stand-by režimu vidět běžícího Jokera. Největší vychytávkou je však malá postavička Jokera, jehož otočná hlava slouží jako regulátor obrovských basových reproduktorů.
Upravené Tahoe však zaujme i ve chvíli, kdy jeho audio-soustava mlčí. Exteriér je lakován dost atypickým odstínem zelené, který se samozřejmě inspiroval u komiksového Jokera. V podbězích jsou instalovány obří 30-palcové ráfky, za kterými se ukrývají kotoučové brzdy s LED podsvícením. Podsvícení LED pásky lze však najít na více místech: v prazích, v předních i zadních světlech, v interiéru, u reproduktorů, atd. V noci se zkrátka tohle auto mění na velkou disko-kouli.
Investice do úpravy se podle majitele pohybují okolo 60 000 dolarů, tedy cca 1,36 milionu korun. Sám sice uznává, že to je moc, ale peněz nejspíš nelituje. Jak ostatně sám ve videu říká, cestou audia se vydal proto, aby mohl potěšit i ostatní lidi. Aby je mohl rozhýbat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?