Rekordní jízda, během které se nová Škoda Kodiaq RS stala nejrychlejším sedmimístným SUV na Nürburgringu, vyvolala mezi lidmi různé reakce. A stejné to bylo i s informací, že nejrychlejší medvěd z mladoboleslavské stáje bude poháněn pouze dieselovým motorem. Pokud by to pro vás ale byl nepřekonatelný problém, máme pro vás dobrou zprávu. Ostrý Kodiaq bude dostupný i s benzínovým motorem a mít ho můžete dřív, než se vůbec RS začne vyrábět.
Nová Škoda Kodiaq RS, jejíž výroba by se měla naplno rozběhnout ještě do konce roku, bude bezesporu zajímavým strojem. To ostatně podtrhuje i její motor, kterým bude 2.0 litrový twin-turbo diesel o výkonu cca 236 koní. Jaké nabídne hodnoty točivého momentu sice zatím nevíme přesně, ovšem odhady nejčastěji mluví o 500 Nm, což rozhodně není špatné.
Co ale dělat, pokud toužíte po ostrém Kodiaqu RS, ale duševně se nedokážete smířit s tím, že vám pod kapotou klape diesel? Odpověď na donedávna neřešitelný problém nabízí německý úpravce ABT Sportsline, který připravil vskutku pozoruhodnou úpravu.
Jejím základem se stal Kodiaq s benzínovým motorem 2.0 TSI, který v základu nabízí cca 178 koní a 320 Nm. Němečtí technici však dokázali z tohoto motoru vydolovat 213 koní a 360 Nm. Jak moc to ovlivní výkony vozu sice nikdo neupřesnil, nicméně už teď je jasné, že akceleraci z 0 na sto zvládne za méně než 8.2 sekundy, což jsou hodnoty sériového modelu. Taky hodnoty maximální rychlosti by se mohly zvednout ze standardních 204 km/h o nějaký ten kilometr výše.
ABT se však nespokojilo jen s úpravou benzínové jednotky a své umění vložily technici i do obou naftových modelů. Ten nejvýkonnější pak odchází po dávce steroidů s točivým momentem 440 Nm, což není na SUV o váze cca 1.8 tuny vůbec špatné.
V ABT však nekončili jen u motorů a svůj čas věnovali i vzhledu. Nadupaný Kodiaq si tak mohou zákazníci ozvláštnit například sadou velkých ráfků, jejichž průměr se pohybuje od 18 do 21-palců. Že jsou takto velká kola na Kodiaqu absurdními jistě nemusíme říkat, ale k naší smůle jsme si téměř jisti, že se s nimi jistě brzy někdo objeví.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?