Rekordní jízda, během které se nová Škoda Kodiaq RS stala nejrychlejším sedmimístným SUV na Nürburgringu, vyvolala mezi lidmi různé reakce. A stejné to bylo i s informací, že nejrychlejší medvěd z mladoboleslavské stáje bude poháněn pouze dieselovým motorem. Pokud by to pro vás ale byl nepřekonatelný problém, máme pro vás dobrou zprávu. Ostrý Kodiaq bude dostupný i s benzínovým motorem a mít ho můžete dřív, než se vůbec RS začne vyrábět.
Nová Škoda Kodiaq RS, jejíž výroba by se měla naplno rozběhnout ještě do konce roku, bude bezesporu zajímavým strojem. To ostatně podtrhuje i její motor, kterým bude 2.0 litrový twin-turbo diesel o výkonu cca 236 koní. Jaké nabídne hodnoty točivého momentu sice zatím nevíme přesně, ovšem odhady nejčastěji mluví o 500 Nm, což rozhodně není špatné.
Co ale dělat, pokud toužíte po ostrém Kodiaqu RS, ale duševně se nedokážete smířit s tím, že vám pod kapotou klape diesel? Odpověď na donedávna neřešitelný problém nabízí německý úpravce ABT Sportsline, který připravil vskutku pozoruhodnou úpravu.
Jejím základem se stal Kodiaq s benzínovým motorem 2.0 TSI, který v základu nabízí cca 178 koní a 320 Nm. Němečtí technici však dokázali z tohoto motoru vydolovat 213 koní a 360 Nm. Jak moc to ovlivní výkony vozu sice nikdo neupřesnil, nicméně už teď je jasné, že akceleraci z 0 na sto zvládne za méně než 8.2 sekundy, což jsou hodnoty sériového modelu. Taky hodnoty maximální rychlosti by se mohly zvednout ze standardních 204 km/h o nějaký ten kilometr výše.
ABT se však nespokojilo jen s úpravou benzínové jednotky a své umění vložily technici i do obou naftových modelů. Ten nejvýkonnější pak odchází po dávce steroidů s točivým momentem 440 Nm, což není na SUV o váze cca 1.8 tuny vůbec špatné.
V ABT však nekončili jen u motorů a svůj čas věnovali i vzhledu. Nadupaný Kodiaq si tak mohou zákazníci ozvláštnit například sadou velkých ráfků, jejichž průměr se pohybuje od 18 do 21-palců. Že jsou takto velká kola na Kodiaqu absurdními jistě nemusíme říkat, ale k naší smůle jsme si téměř jisti, že se s nimi jistě brzy někdo objeví.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?