Rekordní jízda, během které se nová Škoda Kodiaq RS stala nejrychlejším sedmimístným SUV na Nürburgringu, vyvolala mezi lidmi různé reakce. A stejné to bylo i s informací, že nejrychlejší medvěd z mladoboleslavské stáje bude poháněn pouze dieselovým motorem. Pokud by to pro vás ale byl nepřekonatelný problém, máme pro vás dobrou zprávu. Ostrý Kodiaq bude dostupný i s benzínovým motorem a mít ho můžete dřív, než se vůbec RS začne vyrábět.
Nová Škoda Kodiaq RS, jejíž výroba by se měla naplno rozběhnout ještě do konce roku, bude bezesporu zajímavým strojem. To ostatně podtrhuje i její motor, kterým bude 2.0 litrový twin-turbo diesel o výkonu cca 236 koní. Jaké nabídne hodnoty točivého momentu sice zatím nevíme přesně, ovšem odhady nejčastěji mluví o 500 Nm, což rozhodně není špatné.
Co ale dělat, pokud toužíte po ostrém Kodiaqu RS, ale duševně se nedokážete smířit s tím, že vám pod kapotou klape diesel? Odpověď na donedávna neřešitelný problém nabízí německý úpravce ABT Sportsline, který připravil vskutku pozoruhodnou úpravu.
Jejím základem se stal Kodiaq s benzínovým motorem 2.0 TSI, který v základu nabízí cca 178 koní a 320 Nm. Němečtí technici však dokázali z tohoto motoru vydolovat 213 koní a 360 Nm. Jak moc to ovlivní výkony vozu sice nikdo neupřesnil, nicméně už teď je jasné, že akceleraci z 0 na sto zvládne za méně než 8.2 sekundy, což jsou hodnoty sériového modelu. Taky hodnoty maximální rychlosti by se mohly zvednout ze standardních 204 km/h o nějaký ten kilometr výše.
ABT se však nespokojilo jen s úpravou benzínové jednotky a své umění vložily technici i do obou naftových modelů. Ten nejvýkonnější pak odchází po dávce steroidů s točivým momentem 440 Nm, což není na SUV o váze cca 1.8 tuny vůbec špatné.
V ABT však nekončili jen u motorů a svůj čas věnovali i vzhledu. Nadupaný Kodiaq si tak mohou zákazníci ozvláštnit například sadou velkých ráfků, jejichž průměr se pohybuje od 18 do 21-palců. Že jsou takto velká kola na Kodiaqu absurdními jistě nemusíme říkat, ale k naší smůle jsme si téměř jisti, že se s nimi jistě brzy někdo objeví.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.