Toyota Prius bývá často označována za auto, které musí milovníci motorismu doslova nesnášet. S tím se však odmítá řada lidí smířit a Prius si upravují do podoby, ve které by ho řada z nás na ulici možná ani nepoznala. Ostatně tenhle sraz upravených hybridních Priusů musel nejednomu člověku vyrazit dech.
Toyota Prius vznikla s dobrými úmysly a její technologická výbava se mezi hybridy vždy řadila hodně vysoko. Obliba mezi Hollywoodskými herci však této Toyota přinesla nálepku pozérského auta, které si kupují buď lidé toužící ukázat své ekologické smýšlení, nebo řidiči bez vášně pro řízení.
Na první pohled se tak může zdát, že svět milovníků tuningu se se skupinkou vlastníků hybridních Priusů nikdy nemůže protnout. Zázraky se však děj, což ostatně dokazuje i video umístěné na facebookové stránce Street FX Motorsports & Graphics.
Na něm totiž můžeme vidět celou řadu výrazně upravených Priusů, které jejich majitelé osadili snad vším, co k pořádně extravagantnímu tuningu patří. Nechybí tedy agresivnější nárazníky, výrazně vytažené prahy, obrovská křídla, sportovní výfuky ani kola vytočen do nesmyslných úhlů.
Z nudných rodinných hatchbacků určených k rozvážení dětí do škol či školek a k cestám na nákupy se tak staly vozy, za kterými se každý otočí. Některé z nich se navíc mohou pochlubit i skutečně zajímavým zvukem, který jim propůjčuje image podstatně výkonnějších strojů.
Investice majitelů těchto vozidel však evidentně nebyly levné a nabízí se otázka, jestli jim to za to vůbec stálo. Na druhou stranu jim však musíme poblahopřát, neboť dokázali něco, o čem řada lidí dlouho pochybovala - udělali Prius zajímavým.
Abychom ale automaticky nespadli do škatulky lidí pohrdajících Priusem, i my musíme uznat, že hybridní vozy značky Toyota mají zkrátka něco do sebe. O tom nás ostatně přesvědčil i nedávno zkoušený Auris končící generace. Jeho nástupce pak bude jistě ještě mnohem zajímavější.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?