Toyota Prius bývá často označována za auto, které musí milovníci motorismu doslova nesnášet. S tím se však odmítá řada lidí smířit a Prius si upravují do podoby, ve které by ho řada z nás na ulici možná ani nepoznala. Ostatně tenhle sraz upravených hybridních Priusů musel nejednomu člověku vyrazit dech.
Toyota Prius vznikla s dobrými úmysly a její technologická výbava se mezi hybridy vždy řadila hodně vysoko. Obliba mezi Hollywoodskými herci však této Toyota přinesla nálepku pozérského auta, které si kupují buď lidé toužící ukázat své ekologické smýšlení, nebo řidiči bez vášně pro řízení.
Na první pohled se tak může zdát, že svět milovníků tuningu se se skupinkou vlastníků hybridních Priusů nikdy nemůže protnout. Zázraky se však děj, což ostatně dokazuje i video umístěné na facebookové stránce Street FX Motorsports & Graphics.
Na něm totiž můžeme vidět celou řadu výrazně upravených Priusů, které jejich majitelé osadili snad vším, co k pořádně extravagantnímu tuningu patří. Nechybí tedy agresivnější nárazníky, výrazně vytažené prahy, obrovská křídla, sportovní výfuky ani kola vytočen do nesmyslných úhlů.
Z nudných rodinných hatchbacků určených k rozvážení dětí do škol či školek a k cestám na nákupy se tak staly vozy, za kterými se každý otočí. Některé z nich se navíc mohou pochlubit i skutečně zajímavým zvukem, který jim propůjčuje image podstatně výkonnějších strojů.
Investice majitelů těchto vozidel však evidentně nebyly levné a nabízí se otázka, jestli jim to za to vůbec stálo. Na druhou stranu jim však musíme poblahopřát, neboť dokázali něco, o čem řada lidí dlouho pochybovala - udělali Prius zajímavým.
Abychom ale automaticky nespadli do škatulky lidí pohrdajících Priusem, i my musíme uznat, že hybridní vozy značky Toyota mají zkrátka něco do sebe. O tom nás ostatně přesvědčil i nedávno zkoušený Auris končící generace. Jeho nástupce pak bude jistě ještě mnohem zajímavější.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.