Toyota Prius bývá často označována za auto, které musí milovníci motorismu doslova nesnášet. S tím se však odmítá řada lidí smířit a Prius si upravují do podoby, ve které by ho řada z nás na ulici možná ani nepoznala. Ostatně tenhle sraz upravených hybridních Priusů musel nejednomu člověku vyrazit dech.
Toyota Prius vznikla s dobrými úmysly a její technologická výbava se mezi hybridy vždy řadila hodně vysoko. Obliba mezi Hollywoodskými herci však této Toyota přinesla nálepku pozérského auta, které si kupují buď lidé toužící ukázat své ekologické smýšlení, nebo řidiči bez vášně pro řízení.
Na první pohled se tak může zdát, že svět milovníků tuningu se se skupinkou vlastníků hybridních Priusů nikdy nemůže protnout. Zázraky se však děj, což ostatně dokazuje i video umístěné na facebookové stránce Street FX Motorsports & Graphics.
Na něm totiž můžeme vidět celou řadu výrazně upravených Priusů, které jejich majitelé osadili snad vším, co k pořádně extravagantnímu tuningu patří. Nechybí tedy agresivnější nárazníky, výrazně vytažené prahy, obrovská křídla, sportovní výfuky ani kola vytočen do nesmyslných úhlů.
Z nudných rodinných hatchbacků určených k rozvážení dětí do škol či školek a k cestám na nákupy se tak staly vozy, za kterými se každý otočí. Některé z nich se navíc mohou pochlubit i skutečně zajímavým zvukem, který jim propůjčuje image podstatně výkonnějších strojů.
Investice majitelů těchto vozidel však evidentně nebyly levné a nabízí se otázka, jestli jim to za to vůbec stálo. Na druhou stranu jim však musíme poblahopřát, neboť dokázali něco, o čem řada lidí dlouho pochybovala - udělali Prius zajímavým.
Abychom ale automaticky nespadli do škatulky lidí pohrdajících Priusem, i my musíme uznat, že hybridní vozy značky Toyota mají zkrátka něco do sebe. O tom nás ostatně přesvědčil i nedávno zkoušený Auris končící generace. Jeho nástupce pak bude jistě ještě mnohem zajímavější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?