Postapokalyptický svět z filmů Mad Max fascinoval miliony lidí po celém světě, z nichž někteří se dokonce odvážili i ke stavbě repliky některého z šíleně upravených automobilů. Nejčastějším základem pro tyto projekty se stávají vozy z osmdesátých let, ovšem někteří se nezaleknou ani automobilů modernějších. Jako je například Ford Focus.
Právě Ford Focus v úpravě Mad Max se totiž nedávno objevil na americkém inzertním webu Craigslist, kde jej prodává hrdý autor z Michiganu. Za svůj výtvor kombinující moderní hatchback s osmdesátkovými vizemi postypokalyptického světa si žádá 5000 dolarů, tedy cca 110 830 Kč. V ceně je však zahrnuta celá řada "zajímavých úprav."
Kde jinde začít, než u obrovského (falešného) kompresoru, který po vzoru filmového Fordu Falcon vyčnívá z kapoty. Pro lepší dojem je na kompresoru dokonce i nasazen řemen, který však končí jen v kapotě. Po stranách nechybí falešné otvory pro odvod teplého vzduchu, přední nárazník dostal stylové "zuby" a nechybí mu ani podsvícení.
Celá přední část vozu je osazena několika přídavnými světlomety, ze které by se nemusel stydět ani extrémně upravený off-road. Co však na první pohled vidět není, je tradiční modrý maják, který by měl podle filmového vzoru umístěn za čelním sklem. Jeho instalace by však zřejmě pro majitele byla už příliš "ilegální."
Správnému automobilu z postapokalyptické budoucnosti samozřejmě nesmí chybět ani patřičná výzbroj. Tu v tomto případě představuje imitace rakety země-vzduch umístěná na střešní zahrádce, které dělá společnost replika kulometu M2 Browning. Z karoserie navíc na několika místech vyčnívají repliky kotoučů cirkulárky a na šroubech kol jsou nasazeny imitace bodců. Úsměvné přitom je, že majitel vozu s ním pravidelně jezdil do svého zaměstnání na letišti Detroit Metropolitan Airport. A to i s veškerou touto výzbrojí.
A jako by to nestačilo, tento magnet na policejní kontroly dostal ještě řadu méně nápadných vylepšení. Například v držáku nápojů je umístěn granát, což muselo všem policistům přidávat na klidu. Zřejmě tím nejhorším je však plně funkční plamenomet umístěný na kufru.
Propanový plamenomet umístěný v místě držáku SPZ je totiž schopen vyšlehnout až 1.2 metrů dlouhé plameny, které z tohohle auta dělají skutečný "Hot-hatch," jak poznamenávají na The Drive. Podle samotného majitele je plamenomet skvělý pro přípravu marshmallow nebo pro vyděšení lidí, kteří se vám příliš lepí na paty.
Kromě výrazných úprav exteriéru však vůz zůstal v sériovém stavu, takže jak sám autor přiznává „Není příliš rychlý." Navzdory této nedokonalosti však vůz vzbuzuje obrovský rozruch a často se dostává do hledáčků fotoaparátů. Jeho postapokalyptický vzhled a falešná výzbroj zkrátka vzbuzují obrovskou pozornost.
Vůz má ovšem najeto úctyhodných 280 000 mil, tedy cca 450 616 kilometrů - to vše s původním motorem a převodovkou. I kdyby byl vůz perfektně udržovaný (o čemž pochybujeme), za podobnou sumu se dají sehnat výrazně zajímavější automobily, ve kterých vás nebude zastavovat každý policista, kterého potkáte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?