Nissan GT-R50 by Italdesign: Godzilla, jakou jsme si nikdy neodvážili ani představit

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. července 2018, 10:00 Google+

Společnosti Nissan a Italdesign vytvořily první vůz, který vznikl z jejich vzájemné spolupráce, Nissan GT-R50 by Italdesign. Tento jedinečný vůz založený na vyráběném modelu Nissan GT-R NISMO 2018 připomíná 50. výročí značek GT-R a Italdesign a v Evropě se poprvé objeví příští měsíc.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan GT-R50 by Italdesign

Nissan GT-R50 by Italdesign | foto: Nissan

Sdílejte článek

„Jak často vás napadne otázka ‚Co kdybychom vytvořili GT-R bez jakýchkoliv omezení?‘ a pak byste takový vůz skutečně vytvořili?“, prohlásil Alfonso Albaisa, senior viceprezident globálního designu ve společnosti Nissan. „Jen málokdy se stává, aby dvě značky ve stejnou dobu slavily významné výročí. Společnost Italdesign už 50 let udává směr v automobilovém průmyslu a ikonická značka GT-R od společnosti Nissan už 50 let vzrušuje všechny fanoušky motoristického sportu. Společnosti Italdesign a Nissan na oslavu tohoto společného výročí vyvinuly model GT-R, jaký svět ještě neviděl.“

Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a detailní vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design America.

To nejlepší z designu
Nissan GT-R50 by Italdesign poznáte podle výrazného zlatého orámování přední masky v téměř celé šířce vozu. Kapota dostala výraznější prolisy a tenké LED světlomety se táhnou od podběhů kola až po hranu vnějších otvorů pro sání vzduchu.

Při pohledu z profilu vozu dominuje střešní linie, která byla snížena o 54 milimetrů. Její nižší střední část a naopak mírně zvednuté vnější části přispívají k robustnímu vzhledu. Zlatě vyvedené charakteristické výstupy chladicího vzduchu připomínající samurajský meč za předními koly se táhnou od spodní hrany dveří až do výšky středové linie karoserie.

Při pohledu zezadu vás zaujme široký rozchod kol podtržený masivními blatníky. Středová linie se kónicky sbíhá se spodní hranou zadního okna a táhne se ke středu víka zavazadlového prostoru. Linie zadního okna dramaticky klesá dále a níže než u standardního modelu. Společně s dalšími pozlacenými prvky vypadá jako samostatný modulární prvek zádi vozu.

img-responsive

Nissan GT-R50 by Italdesign | foto: Nissan

Zcela přepracovaná duální kulatá zadní světa vypadají jako dva samostatné plovoucí světelné prstence s dutým středem a spojují vnější stabilizační prvky s prostřední částí víka zavazadlového prostoru. A pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler usazený na dvou vzpěrách. Speciální kola – 21 x 10 palců vpředu a 21 x 10,5 palce vzadu – podtrhují výrazný charakter vozu. Vnější lak v barvě Liquid Kinetic Gray doplňují charakteristické detaily v barvě Energetic Sigma Gold.

Moderně laděný interiér dokonale odráží ducha Nissanu GT-R50 by Italdesign. Na středové konzole, přístrojové desce a dveřních obloženích se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken, zatímco sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara® a jemné černé italské kůže. Zlaté detaily nezdobí jen kapotu, ale i přístrojovou desku, vnitřní obložení dveří a futuristickou řadicí páku, která se inspiruje u závodních vozů. Na míru navržená střední část a ramena volantu byly vyrobeny z uhlíkových vláken. Věnec volantu je zespodu plochý a potažený materiálem Alcantara ve shodné barvě.

zdroj: youtube.com

Víc než jen výkon
Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 by Italdesign se skrývá mohutný výkon. Divize NISMO na základě zkušeností se závodními vozy Nissan GT3 zdokonalila ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkonu 720 koní a točivého momentu 780 Nm.

Hnací ústrojí mimo jiné vybavila optimalizovanými vysokoprůtokovými závodními turbodmychadly GT3 s velkým průměrem a většími mezichladiči; klikovou hřídelí, písty, spojovacími tyčemi a ložisky s vysokou odolností; vysokoprůtokovými pístovými olejovými tryskami; upravenými profily vačkových hřídelí; palivovými vstřikovači s vyšším průtokem a zdokonalenými systémy zapalování, sání a výfuku. Zesílená dvouspojková šestistupňová sekvenční převodovka, silnější diferenciály a hnací hřídele přenášejí výkon rovnou na kola.

img-responsive

Nissan GT-R50 by Italdesign | foto: Nissan

Přepracované odpružení bylo vybaveno systémem BILSTEIN DampTronic® I s nastavitelnými tlumiči. O brzdění se starají šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy Brembo s jasně červenými a zřetelně viditelnými třmeny. Pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o velikosti 255/35 R21 vpředu a 285/30 R21 vzadu zlepšují celkovou trakci vozidla.

„Tento model sice není novou generací vozů GT-R, ale provokativní a kreativní oslavou dvou významných výročí – spojuje v sobě jednu z nejlepších technických platforem společnosti Nissan, Japonský design a italského karosářské umění,“ prohlásil Albaisa.

Vytisknout

Diskuze: Nissan GT-R50 by Italdesign: Godzilla, jakou jsme si nikdy neodvážili ani představit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nosiče kol, ilustrační foto

Každodenní přeprava nákladu a nejčastější chyby, kterých se dopouštíme

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud