Stará Dacia potrápila nové BMW? Podobný průběh závodu by čekal málokdo

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. června 2018, 09:37 Google+

Dacia se dnes zejména díky modelu Duster těší vysoké popularitě, ovšem její starší modely na tom zas tak dobře nejsou. Navzdory pokrokovosti prvního modelu totiž Dacia zaspala a dlouhou dobu posílala na trh modely, které nevzbuzovaly příliš nadšení. Postarší Dacia 1300 však nedávno na závodní dráze ukázala, že umí překvapit. Zřejmě vás ale nepřekvapí, že k tomu potřebovala trochu pomoci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Upravená Dacia potrápila výkonné BMW

Upravená Dacia potrápila výkonné BMW | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Dacia 1300 je pozoruhodnou relikvií studené války, která měla poskytnout rumunskému lidu dostupný a spolehlivý dopravní prostředek. Jako základ posloužil Renault 12, z jehož konstrukce technici vycházeli, ovšem kvůli nižším nákladům a dostupnějším dílům si techniku řádně přizpůsobily.

Výsledkem bylo auto, které sice splnilo své hlavní poslání - tedy přepravu z bodu A do bodu B, ovšem nic moc navíc se od něj čekat nedalo. Oproti tomu je tenhle stroj přesně na druhém konci spektra emocí. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá 500 koní a hlavně pohon na všechny čtyři kola.

Čtete správně, někdo si dal tu práci, aby ze staré a nepříliš pohledné Dacie udělal dokonalého Sleepra a trhače asfaltu. Pod kapotou se ukrývá 1.8 litrový turbem přeplňovaný motor o výkonu 500 koní, jehož výrobce bohužel neznáme. Vzhledem ke spojení s pohonem všech kol nás však jako původce napadá například koncern VW.

Pokud bychom srovnali původní Dacii s touto brutální úpravou, pak se dostaneme zhruba k desetinásobnému nárůstu výkonu. O podstatném zlepšení akcelerace, ovládání, atd. nejspíš ani nemá smysl mluvit. Podobná úprava totiž musela bezesporu vyžadovat masivní úpravy celého podvozku, jinak si neumím představit, jak by si letité šasi s výkonem a točivým momentem poradilo, aniž by se zkroutilo do vrtule.

A protože podobně upravený vůz si doslova říká o nějakou tu show na závodním roštu, rozhodl se jeho majitel vyzvat k závodu BMW trojkové řady F31 s motorizací 335d xDrive. Tenhle naftový kombík má v základu téměř 313 koní, které posílá na všechna kola a akceleraci z 0 na 100 zvládne za 4.8 sekundy. Ani tenhle vůz však nezůstal v sériovém stavu, což byla jeho jediná záchrana.

zdroj: youtube.com

Kdyby totiž někdo nenaladil BMW na 500 koní, pravděpodobně by jeho řidič jen bezmocně sledoval, jak Dacia mizí v dálce. Řidič Dacie totiž předvedl skvělý start, během kterého se dostal do vedení. V průběhu závodu se však do čela dostalo BMW a nakonec obě auta dělilo téměř 1.4 sekundy.

Vytisknout

Diskuze: Stará Dacia potrápila nové BMW? Podobný průběh závodu by čekal málokdo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ferrari 250 GTO

Nejdražší prodaná Ferrari? První trojice je snem každého z nás

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud