Stará Dacia potrápila nové BMW? Podobný průběh závodu by čekal málokdo

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. června 2018, 09:37 Google+

Dacia se dnes zejména díky modelu Duster těší vysoké popularitě, ovšem její starší modely na tom zas tak dobře nejsou. Navzdory pokrokovosti prvního modelu totiž Dacia zaspala a dlouhou dobu posílala na trh modely, které nevzbuzovaly příliš nadšení. Postarší Dacia 1300 však nedávno na závodní dráze ukázala, že umí překvapit. Zřejmě vás ale nepřekvapí, že k tomu potřebovala trochu pomoci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Upravená Dacia potrápila výkonné BMW

Upravená Dacia potrápila výkonné BMW | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Dacia 1300 je pozoruhodnou relikvií studené války, která měla poskytnout rumunskému lidu dostupný a spolehlivý dopravní prostředek. Jako základ posloužil Renault 12, z jehož konstrukce technici vycházeli, ovšem kvůli nižším nákladům a dostupnějším dílům si techniku řádně přizpůsobily.

Výsledkem bylo auto, které sice splnilo své hlavní poslání - tedy přepravu z bodu A do bodu B, ovšem nic moc navíc se od něj čekat nedalo. Oproti tomu je tenhle stroj přesně na druhém konci spektra emocí. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá 500 koní a hlavně pohon na všechny čtyři kola.

Čtete správně, někdo si dal tu práci, aby ze staré a nepříliš pohledné Dacie udělal dokonalého Sleepra a trhače asfaltu. Pod kapotou se ukrývá 1.8 litrový turbem přeplňovaný motor o výkonu 500 koní, jehož výrobce bohužel neznáme. Vzhledem ke spojení s pohonem všech kol nás však jako původce napadá například koncern VW.

Pokud bychom srovnali původní Dacii s touto brutální úpravou, pak se dostaneme zhruba k desetinásobnému nárůstu výkonu. O podstatném zlepšení akcelerace, ovládání, atd. nejspíš ani nemá smysl mluvit. Podobná úprava totiž musela bezesporu vyžadovat masivní úpravy celého podvozku, jinak si neumím představit, jak by si letité šasi s výkonem a točivým momentem poradilo, aniž by se zkroutilo do vrtule.

A protože podobně upravený vůz si doslova říká o nějakou tu show na závodním roštu, rozhodl se jeho majitel vyzvat k závodu BMW trojkové řady F31 s motorizací 335d xDrive. Tenhle naftový kombík má v základu téměř 313 koní, které posílá na všechna kola a akceleraci z 0 na 100 zvládne za 4.8 sekundy. Ani tenhle vůz však nezůstal v sériovém stavu, což byla jeho jediná záchrana.

zdroj: youtube.com

Kdyby totiž někdo nenaladil BMW na 500 koní, pravděpodobně by jeho řidič jen bezmocně sledoval, jak Dacia mizí v dálce. Řidič Dacie totiž předvedl skvělý start, během kterého se dostal do vedení. V průběhu závodu se však do čela dostalo BMW a nakonec obě auta dělilo téměř 1.4 sekundy.

Vytisknout

Diskuze: Stará Dacia potrápila nové BMW? Podobný průběh závodu by čekal málokdo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se stal nejdražším prodaným automobilem všech dob

Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

MG EHS

Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

Brabus Marine Shadow 300 Edition One

Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

Ford Ranger Raptor

Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Ilustrační foto

Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

Hyundai i20 N

TEST: Hyundai I20 N – pořádně nabroušená nákupní taška, jde o krále malých hothatchů?

on-line prodej

Ojetá auta v zemích V4? Lidé kroutí hlavami

renault kangoo

Radikální názory politiků vůči Rusku Renault nesdílí, hledá řešení

Lexus UX představuje stylový a všestranný městský crossover

Modernizovaný Lexus UX přinese spoustu novinek

e-skútr HECHT

Skútr je skvělý pro práci i zábavu, jeho provoz má ale i druhou stranu mince

Ilustrační foto

Jak vybrat havarijní pojistku?

Honda ZR-V

První zmínky o zcela novém SUV automobilky Honda

Legendy

Už máte vstupenky na Legendy 2022? Můžete si je zakoupit nyní z pohodlí domova

reklama

Doporučujeme

Ferrari 250 GTO

Nejdražší prodaná Ferrari? První trojice je snem každého z nás

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Hyundai I20 N – pořádně nabroušená nákupní taška, jde o krále malých hothatchů?

  2. Radikální názory politiků vůči Rusku Renault nesdílí, hledá řešení

  3. Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

  4. Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

  5. Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

  6. Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud