O kabrioletu vycházejícím z modelu BMW M2 Coupe se poměrně dlouhou dobu spekulovalo, ovšem samotná automobilka nakonec tento projekt zamítla. Příležitosti se však chopila tuningová společnost Lightweight Performance, která dotáhla celý projekt k naprosté dokonalosti.
Sportovní kabriolet označovaný jako LW M2 Convertible je dílem společnosti Lightweight Performance, která má s úpravami automobilů, zvláště pak BMW, dlouhodobé zkušenosti. Nedávno například šokovala svět modelem M2, který však ukrýval vnitřnosti z větší M4.
V tomto případě se opět jedná o radikální úpravu, ovšem můžeme vás uklidnit, na žádné řezání střechy nedošlo.Pro stavbu využila společnost klasický kabriolet dvojkové série (generace F23), kterému však nadělila řadu komponentů z modelu M2, včetně náprav, převodovky, diferenciálu a samozřejmě motoru.
Úpravy se však nezaměřily pouze na výkon. Když už má totiž tohle auto jako M2 jezdit, musí tak i vypadat. Karoserii tak zdobí tradiční body-kit z modelu M2 kupé, včetně řady karbonových doplňků. Podběhy navíc vkusně vyplňují vpředu 20- palcová a vzadu 21-palcová kola.
Pokud se podíváme do interiéru, nalezneme další řadu výbavy z modelu M2 kupé, včetně řady karbonových doplňků a jedinečných sportovních sedadel čalouněných Alcantarou a kůží Nappa. Nechybí ani kontrastní prošívání a řada emblémů M, například na řadící páce, volantu nebo budících.
Co dělá tento projekt skutečně dokonalým je však motor. Pohonná jednotka N55 totiž byla vyladěna k výkonu 428 koňských sil a 600 Nm točivého momentu, které posílá na zadní kola skrze 7-stupňovou převodovku. Motor tak má více sil, než vrcholné provedení M2 Competition (410 koní / 550 Nm). Kabriolet se navíc umí rozjet až k rychlosti 300 km/h.
Nemyslete si ale, že se jedná jen o model připravený na motoristické show a výstavy. Pokud totiž máte v kapse zbytečných 75 000 euro, tedy cca 1,9 milionu korun, pak může být tohle nadupané kabrio vaše. Cena je navíc jen o 15 000 euro vyšší, než při nákupu klasického BMW M2 v Německu, přičemž za tento příplatek dostáváte kromě větší porce výkonu a větru ve vlasech i naprostý pocit jedinečnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?