O kabrioletu vycházejícím z modelu BMW M2 Coupe se poměrně dlouhou dobu spekulovalo, ovšem samotná automobilka nakonec tento projekt zamítla. Příležitosti se však chopila tuningová společnost Lightweight Performance, která dotáhla celý projekt k naprosté dokonalosti.
Sportovní kabriolet označovaný jako LW M2 Convertible je dílem společnosti Lightweight Performance, která má s úpravami automobilů, zvláště pak BMW, dlouhodobé zkušenosti. Nedávno například šokovala svět modelem M2, který však ukrýval vnitřnosti z větší M4.
V tomto případě se opět jedná o radikální úpravu, ovšem můžeme vás uklidnit, na žádné řezání střechy nedošlo.Pro stavbu využila společnost klasický kabriolet dvojkové série (generace F23), kterému však nadělila řadu komponentů z modelu M2, včetně náprav, převodovky, diferenciálu a samozřejmě motoru.
Úpravy se však nezaměřily pouze na výkon. Když už má totiž tohle auto jako M2 jezdit, musí tak i vypadat. Karoserii tak zdobí tradiční body-kit z modelu M2 kupé, včetně řady karbonových doplňků. Podběhy navíc vkusně vyplňují vpředu 20- palcová a vzadu 21-palcová kola.
Pokud se podíváme do interiéru, nalezneme další řadu výbavy z modelu M2 kupé, včetně řady karbonových doplňků a jedinečných sportovních sedadel čalouněných Alcantarou a kůží Nappa. Nechybí ani kontrastní prošívání a řada emblémů M, například na řadící páce, volantu nebo budících.
Co dělá tento projekt skutečně dokonalým je však motor. Pohonná jednotka N55 totiž byla vyladěna k výkonu 428 koňských sil a 600 Nm točivého momentu, které posílá na zadní kola skrze 7-stupňovou převodovku. Motor tak má více sil, než vrcholné provedení M2 Competition (410 koní / 550 Nm). Kabriolet se navíc umí rozjet až k rychlosti 300 km/h.
Nemyslete si ale, že se jedná jen o model připravený na motoristické show a výstavy. Pokud totiž máte v kapse zbytečných 75 000 euro, tedy cca 1,9 milionu korun, pak může být tohle nadupané kabrio vaše. Cena je navíc jen o 15 000 euro vyšší, než při nákupu klasického BMW M2 v Německu, přičemž za tento příplatek dostáváte kromě větší porce výkonu a větru ve vlasech i naprostý pocit jedinečnosti.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?