Že brouk neumí roztáhnout krovky? Tenhle Beetle má víc koní než Golf GTI

Volkswagen Beetle v jedinečné úpravě společnosti ABT ukrývá pod kapotou 290 koní
Volkswagen Beetle v jedinečné úpravě společnosti ABT ukrývá pod kapotou 290 koní, foto: ABT Sportsline
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. května 2018 16:30
Sdílej:

Volkswagen Beetle s označením GTI byste v nabídce automobilky hledali marně a v budoucnu se to rozhodně nezmění, neboť pro Beetle žádná budoucnost v plánech německé automobilky není. Nápravu se však rozhodla sjednat společnost ABT, díky které si i majitelé brouka budou moci dopřát trochu toho nízkého létání

Základem úpravy bylo zvyšování výkonu, které si rozhodně nebralo servítek. Díky úpravám se totiž podařilo vymáčknout z brouka 290 koní (213 kW) a 430 Nm, což už dokáže zarazit do sedaček. Jen pro srovnání, Golf GTI Performance nabídne "jen" 245 koní (180 kW).

Beetle tedy získal svěžích 70 koní a 80 Nm točivého momentu k dobru, což se rozhodně podepíše na maximální rychlosti i schopnosti akcelerovat z 0 na 100 km/h. Konkrétní čísla však společnost ABT bohužel (zatím) nespecifikovala.

S velkým výkonem však přichází i velká zodpovědnost, minimálně co se ovladatelnosti týče. Podvozek tak doplnily zcela nové tlumiče i pružiny, které poslaly vůz o něco blíž k zemi. Se zastavováním pak budou pomáhat šesti-pístkové větrané brzdové kotouče.

Upravený kabriolet na fotografiích dostal ke svému zvýraznění i novou bronzovou folii, která elegantně zdůrazňuje jeho jedinečnost. V podbězích se pak objevily nové lehké 19-palcové disky lakované stříbrnou barvou - která je volitelná. Ve standardu jsou disky černé.

Interiéru vozu dominuje tmavá kůže, která je doplněná kontrastním prošíváním na každém možném místě, včetně dveřních panelů, palubní desky nebo volantu. Všechny klasické černé plasty pak byly nahrazeny skutečným karbonem.

Úpravce popisuje celou úpravu jako vysoce individuální záležitost. Tenhle brouk je tak jediný svého druhu, což je ale rozhodně škoda. Něco takového si vyzkoušet, nebo potkávat na silnicích, by nám totiž vůbec nevadilo.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.