Že brouk neumí roztáhnout krovky? Tenhle Beetle má víc koní než Golf GTI

Volkswagen Beetle v jedinečné úpravě společnosti ABT ukrývá pod kapotou 290 koní
Volkswagen Beetle v jedinečné úpravě společnosti ABT ukrývá pod kapotou 290 koní, foto: ABT Sportsline
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. května 2018 16:30
Sdílej:

Volkswagen Beetle s označením GTI byste v nabídce automobilky hledali marně a v budoucnu se to rozhodně nezmění, neboť pro Beetle žádná budoucnost v plánech německé automobilky není. Nápravu se však rozhodla sjednat společnost ABT, díky které si i majitelé brouka budou moci dopřát trochu toho nízkého létání

Základem úpravy bylo zvyšování výkonu, které si rozhodně nebralo servítek. Díky úpravám se totiž podařilo vymáčknout z brouka 290 koní (213 kW) a 430 Nm, což už dokáže zarazit do sedaček. Jen pro srovnání, Golf GTI Performance nabídne "jen" 245 koní (180 kW).

Beetle tedy získal svěžích 70 koní a 80 Nm točivého momentu k dobru, což se rozhodně podepíše na maximální rychlosti i schopnosti akcelerovat z 0 na 100 km/h. Konkrétní čísla však společnost ABT bohužel (zatím) nespecifikovala.

S velkým výkonem však přichází i velká zodpovědnost, minimálně co se ovladatelnosti týče. Podvozek tak doplnily zcela nové tlumiče i pružiny, které poslaly vůz o něco blíž k zemi. Se zastavováním pak budou pomáhat šesti-pístkové větrané brzdové kotouče.

Upravený kabriolet na fotografiích dostal ke svému zvýraznění i novou bronzovou folii, která elegantně zdůrazňuje jeho jedinečnost. V podbězích se pak objevily nové lehké 19-palcové disky lakované stříbrnou barvou - která je volitelná. Ve standardu jsou disky černé.

Interiéru vozu dominuje tmavá kůže, která je doplněná kontrastním prošíváním na každém možném místě, včetně dveřních panelů, palubní desky nebo volantu. Všechny klasické černé plasty pak byly nahrazeny skutečným karbonem.

Úpravce popisuje celou úpravu jako vysoce individuální záležitost. Tenhle brouk je tak jediný svého druhu, což je ale rozhodně škoda. Něco takového si vyzkoušet, nebo potkávat na silnicích, by nám totiž vůbec nevadilo.

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?