Volkswagen Beetle s označením GTI byste v nabídce automobilky hledali marně a v budoucnu se to rozhodně nezmění, neboť pro Beetle žádná budoucnost v plánech německé automobilky není. Nápravu se však rozhodla sjednat společnost ABT, díky které si i majitelé brouka budou moci dopřát trochu toho nízkého létání
Základem úpravy bylo zvyšování výkonu, které si rozhodně nebralo servítek. Díky úpravám se totiž podařilo vymáčknout z brouka 290 koní (213 kW) a 430 Nm, což už dokáže zarazit do sedaček. Jen pro srovnání, Golf GTI Performance nabídne "jen" 245 koní (180 kW).
Beetle tedy získal svěžích 70 koní a 80 Nm točivého momentu k dobru, což se rozhodně podepíše na maximální rychlosti i schopnosti akcelerovat z 0 na 100 km/h. Konkrétní čísla však společnost ABT bohužel (zatím) nespecifikovala.
S velkým výkonem však přichází i velká zodpovědnost, minimálně co se ovladatelnosti týče. Podvozek tak doplnily zcela nové tlumiče i pružiny, které poslaly vůz o něco blíž k zemi. Se zastavováním pak budou pomáhat šesti-pístkové větrané brzdové kotouče.
Upravený kabriolet na fotografiích dostal ke svému zvýraznění i novou bronzovou folii, která elegantně zdůrazňuje jeho jedinečnost. V podbězích se pak objevily nové lehké 19-palcové disky lakované stříbrnou barvou - která je volitelná. Ve standardu jsou disky černé.
Interiéru vozu dominuje tmavá kůže, která je doplněná kontrastním prošíváním na každém možném místě, včetně dveřních panelů, palubní desky nebo volantu. Všechny klasické černé plasty pak byly nahrazeny skutečným karbonem.
Úpravce popisuje celou úpravu jako vysoce individuální záležitost. Tenhle brouk je tak jediný svého druhu, což je ale rozhodně škoda. Něco takového si vyzkoušet, nebo potkávat na silnicích, by nám totiž vůbec nevadilo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.