Volkswagen Beetle s označením GTI byste v nabídce automobilky hledali marně a v budoucnu se to rozhodně nezmění, neboť pro Beetle žádná budoucnost v plánech německé automobilky není. Nápravu se však rozhodla sjednat společnost ABT, díky které si i majitelé brouka budou moci dopřát trochu toho nízkého létání
Základem úpravy bylo zvyšování výkonu, které si rozhodně nebralo servítek. Díky úpravám se totiž podařilo vymáčknout z brouka 290 koní (213 kW) a 430 Nm, což už dokáže zarazit do sedaček. Jen pro srovnání, Golf GTI Performance nabídne "jen" 245 koní (180 kW).
Beetle tedy získal svěžích 70 koní a 80 Nm točivého momentu k dobru, což se rozhodně podepíše na maximální rychlosti i schopnosti akcelerovat z 0 na 100 km/h. Konkrétní čísla však společnost ABT bohužel (zatím) nespecifikovala.
S velkým výkonem však přichází i velká zodpovědnost, minimálně co se ovladatelnosti týče. Podvozek tak doplnily zcela nové tlumiče i pružiny, které poslaly vůz o něco blíž k zemi. Se zastavováním pak budou pomáhat šesti-pístkové větrané brzdové kotouče.
Upravený kabriolet na fotografiích dostal ke svému zvýraznění i novou bronzovou folii, která elegantně zdůrazňuje jeho jedinečnost. V podbězích se pak objevily nové lehké 19-palcové disky lakované stříbrnou barvou - která je volitelná. Ve standardu jsou disky černé.
Interiéru vozu dominuje tmavá kůže, která je doplněná kontrastním prošíváním na každém možném místě, včetně dveřních panelů, palubní desky nebo volantu. Všechny klasické černé plasty pak byly nahrazeny skutečným karbonem.
Úpravce popisuje celou úpravu jako vysoce individuální záležitost. Tenhle brouk je tak jediný svého druhu, což je ale rozhodně škoda. Něco takového si vyzkoušet, nebo potkávat na silnicích, by nám totiž vůbec nevadilo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.