Volkswagen Beetle s označením GTI byste v nabídce automobilky hledali marně a v budoucnu se to rozhodně nezmění, neboť pro Beetle žádná budoucnost v plánech německé automobilky není. Nápravu se však rozhodla sjednat společnost ABT, díky které si i majitelé brouka budou moci dopřát trochu toho nízkého létání
Základem úpravy bylo zvyšování výkonu, které si rozhodně nebralo servítek. Díky úpravám se totiž podařilo vymáčknout z brouka 290 koní (213 kW) a 430 Nm, což už dokáže zarazit do sedaček. Jen pro srovnání, Golf GTI Performance nabídne "jen" 245 koní (180 kW).
Beetle tedy získal svěžích 70 koní a 80 Nm točivého momentu k dobru, což se rozhodně podepíše na maximální rychlosti i schopnosti akcelerovat z 0 na 100 km/h. Konkrétní čísla však společnost ABT bohužel (zatím) nespecifikovala.
S velkým výkonem však přichází i velká zodpovědnost, minimálně co se ovladatelnosti týče. Podvozek tak doplnily zcela nové tlumiče i pružiny, které poslaly vůz o něco blíž k zemi. Se zastavováním pak budou pomáhat šesti-pístkové větrané brzdové kotouče.
Upravený kabriolet na fotografiích dostal ke svému zvýraznění i novou bronzovou folii, která elegantně zdůrazňuje jeho jedinečnost. V podbězích se pak objevily nové lehké 19-palcové disky lakované stříbrnou barvou - která je volitelná. Ve standardu jsou disky černé.
Interiéru vozu dominuje tmavá kůže, která je doplněná kontrastním prošíváním na každém možném místě, včetně dveřních panelů, palubní desky nebo volantu. Všechny klasické černé plasty pak byly nahrazeny skutečným karbonem.
Úpravce popisuje celou úpravu jako vysoce individuální záležitost. Tenhle brouk je tak jediný svého druhu, což je ale rozhodně škoda. Něco takového si vyzkoušet, nebo potkávat na silnicích, by nám totiž vůbec nevadilo.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?