Když se minulý rok oficiálně představil Jeep Grand Cherokee Trackhawk, všichni jsme jen tiše žasli nad jeho ohromujícím výkonem 707 koní. A zatím co něco podobného je v evropských podmínkách považováno za naprostou zbytečnost, v Americe to pořád nebylo dost. O tom se nás ostatně rozhodli přesvědčit technici z Hennessey.
Už tak dostatečně potentní motor, který původem pochází z Dodge Challenger Hellcat, totiž dostal sadu vylepšení označovaných HPE1000, díky čemuž se výkon motoru vyhoupl na těžko uvěřitelných 1 012 koní a 1 313 Nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h tak probíhá za 2.8 sekundy a 1/4 míle padne za 10.5 sekundy.
Koně pod kapotou jsou jedna věc, ovšem další věcí je skutečný výkon, který putuje na kola. Ten byl podle měření na válcové zkušebně změřen na 823.4 koně a 972.8 Nm točivého momentu, což znamená, že se cestou na kola ztrácí 15 až 20% výkonu.
Aby bylo možné vydolovat z motoru takovýto výkon, bylo potřeba hned několika výrazných úprav. Z těch nejzajímavějších však musíme vypíchnout 4.5 litrový kompresor, který tlačí do motoru vzduch pod tlakem 14 psi. Dále došlo na výměnu svodů, palivo dodává výkonnější čerpadlo, přívod vzduchu do motoru byl také upraven a změnilo se celkově naladění motoru.
Exteriér vozu si přitom odpustil jakékoliv módní výstřelky. Jedinými drobnostmi, podle kterého byste tohohle drobka mohli poznat, je pár odznáčků HPE1000 a plaketa se sériovým číslem, kterou podepsal sám John Hennessey a zaměstnanec jeho společnosti, který na voze pracoval.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.