Když se minulý rok oficiálně představil Jeep Grand Cherokee Trackhawk, všichni jsme jen tiše žasli nad jeho ohromujícím výkonem 707 koní. A zatím co něco podobného je v evropských podmínkách považováno za naprostou zbytečnost, v Americe to pořád nebylo dost. O tom se nás ostatně rozhodli přesvědčit technici z Hennessey.
Už tak dostatečně potentní motor, který původem pochází z Dodge Challenger Hellcat, totiž dostal sadu vylepšení označovaných HPE1000, díky čemuž se výkon motoru vyhoupl na těžko uvěřitelných 1 012 koní a 1 313 Nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h tak probíhá za 2.8 sekundy a 1/4 míle padne za 10.5 sekundy.
Koně pod kapotou jsou jedna věc, ovšem další věcí je skutečný výkon, který putuje na kola. Ten byl podle měření na válcové zkušebně změřen na 823.4 koně a 972.8 Nm točivého momentu, což znamená, že se cestou na kola ztrácí 15 až 20% výkonu.
Aby bylo možné vydolovat z motoru takovýto výkon, bylo potřeba hned několika výrazných úprav. Z těch nejzajímavějších však musíme vypíchnout 4.5 litrový kompresor, který tlačí do motoru vzduch pod tlakem 14 psi. Dále došlo na výměnu svodů, palivo dodává výkonnější čerpadlo, přívod vzduchu do motoru byl také upraven a změnilo se celkově naladění motoru.
Exteriér vozu si přitom odpustil jakékoliv módní výstřelky. Jedinými drobnostmi, podle kterého byste tohohle drobka mohli poznat, je pár odznáčků HPE1000 a plaketa se sériovým číslem, kterou podepsal sám John Hennessey a zaměstnanec jeho společnosti, který na voze pracoval.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?