Když přijde řeč na tuning, každý zaujímá poněkud odlišný přístup. Zatím co někteří se soustředí pouze na funkčnost a vyváženost, pro další je hlavní podstatou výkon. Zvláštní skupinkou jsou ale lidé, kterým jde pouze o unikátní vzhled. Někdy to může dopadnout dobře, ale občas to skončí podobnou šíleností, jako je kanón gatling v koncovkách výfuků
Je to jen pár dnů, co jsme vám přinesli fotografie staršího BMW, jehož majitel musel kvůli širokému body-kutu rozebírat kus karoserie vždy, když chtěl natankovat. Tehdy se dalo mluvit o nedokončené úpravě+, u které je odstraněné problému vlastně jen otázkou trochy řezání a kitování.
Tentokrát se nám ale dostalo do rukou video, na kterém si neznámý nadšenec namontoval do dvojité koncovky výfuku svého plnotučného amerického pick-upu dvojice "rotačních kulometů Gatling", které se rychlostí odchozích spalin roztáčejí.
Upřímně netušíme, co někoho k podobné úpravě vůbec vede. Pro řadu lidí je naopak prioritou odstranit z výfukového potrubí co možná nejvíce překážek, aby se motoru lépe dýchalo a spaliny z něj rychleji odcházely. Tuhle funkci si ale tady nějak pořádně neumíme představit.
Přitom je potřeba uznat, že vyrobit něco podobného chce rozhodně alespoň nějaké schopnosti a zkušenosti. Pod plným plynem se zřejmě hlavně pořádně roztočí, což bude klást vysoké nároky na ložiska.Hlavně navíc musí být nějak bytelně upevněny, aby s razantím sešlápnutím plynu nevyletěly a neudělaly díru do vedle stojícího vozu.
Celý tenhle výmysl nám zkrátka připomíná onu pověstnou hlášku z filmu Pelíšky... „Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.