Když přijde řeč na tuning, každý zaujímá poněkud odlišný přístup. Zatím co někteří se soustředí pouze na funkčnost a vyváženost, pro další je hlavní podstatou výkon. Zvláštní skupinkou jsou ale lidé, kterým jde pouze o unikátní vzhled. Někdy to může dopadnout dobře, ale občas to skončí podobnou šíleností, jako je kanón gatling v koncovkách výfuků
Je to jen pár dnů, co jsme vám přinesli fotografie staršího BMW, jehož majitel musel kvůli širokému body-kutu rozebírat kus karoserie vždy, když chtěl natankovat. Tehdy se dalo mluvit o nedokončené úpravě+, u které je odstraněné problému vlastně jen otázkou trochy řezání a kitování.
Tentokrát se nám ale dostalo do rukou video, na kterém si neznámý nadšenec namontoval do dvojité koncovky výfuku svého plnotučného amerického pick-upu dvojice "rotačních kulometů Gatling", které se rychlostí odchozích spalin roztáčejí.
Upřímně netušíme, co někoho k podobné úpravě vůbec vede. Pro řadu lidí je naopak prioritou odstranit z výfukového potrubí co možná nejvíce překážek, aby se motoru lépe dýchalo a spaliny z něj rychleji odcházely. Tuhle funkci si ale tady nějak pořádně neumíme představit.
Přitom je potřeba uznat, že vyrobit něco podobného chce rozhodně alespoň nějaké schopnosti a zkušenosti. Pod plným plynem se zřejmě hlavně pořádně roztočí, což bude klást vysoké nároky na ložiska.Hlavně navíc musí být nějak bytelně upevněny, aby s razantím sešlápnutím plynu nevyletěly a neudělaly díru do vedle stojícího vozu.
Celý tenhle výmysl nám zkrátka připomíná onu pověstnou hlášku z filmu Pelíšky... „Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?