Když přijde řeč na tuning, každý zaujímá poněkud odlišný přístup. Zatím co někteří se soustředí pouze na funkčnost a vyváženost, pro další je hlavní podstatou výkon. Zvláštní skupinkou jsou ale lidé, kterým jde pouze o unikátní vzhled. Někdy to může dopadnout dobře, ale občas to skončí podobnou šíleností, jako je kanón gatling v koncovkách výfuků
Je to jen pár dnů, co jsme vám přinesli fotografie staršího BMW, jehož majitel musel kvůli širokému body-kutu rozebírat kus karoserie vždy, když chtěl natankovat. Tehdy se dalo mluvit o nedokončené úpravě+, u které je odstraněné problému vlastně jen otázkou trochy řezání a kitování.
Tentokrát se nám ale dostalo do rukou video, na kterém si neznámý nadšenec namontoval do dvojité koncovky výfuku svého plnotučného amerického pick-upu dvojice "rotačních kulometů Gatling", které se rychlostí odchozích spalin roztáčejí.
Upřímně netušíme, co někoho k podobné úpravě vůbec vede. Pro řadu lidí je naopak prioritou odstranit z výfukového potrubí co možná nejvíce překážek, aby se motoru lépe dýchalo a spaliny z něj rychleji odcházely. Tuhle funkci si ale tady nějak pořádně neumíme představit.
Přitom je potřeba uznat, že vyrobit něco podobného chce rozhodně alespoň nějaké schopnosti a zkušenosti. Pod plným plynem se zřejmě hlavně pořádně roztočí, což bude klást vysoké nároky na ložiska.Hlavně navíc musí být nějak bytelně upevněny, aby s razantím sešlápnutím plynu nevyletěly a neudělaly díru do vedle stojícího vozu.
Celý tenhle výmysl nám zkrátka připomíná onu pověstnou hlášku z filmu Pelíšky... „Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?