Ženevský autosalon není vždy jen nových vozech, jak nám dokázal Jaguar se svým speciálně zrenovovaným a upraveným modelem XJ6 z roku 1984, na jehož designu se kromě předních odborníků podílel i slavný bubeník z kapely Iron Maiden - a je to zatraceně znát. Tohle XJčko je totiž klasickým osmdesátkovým Rock'n Rollem na stylových drátěných kolech.
Automobilka Jaguar, konkrétně tedy její specializované oddělení Jaguar Classic zaměřené na renovaci a servis klasik, představilo tento speciálně upravený model XJ6 z roku 1984 jakožto součást oslav k výročí 50 let existence řady XJ. A protože je opravdu co slavit, přizvala si automobilka k úpravám i bubeníka jménem Nicko McBrain, který se nejvíce proslavil jako bubeník rockové kapely Iron Maiden.
Výsledkem je vůz, jehož stavba trvala těžko uvěřitelných 3500 hodin lidské práce. Základem byl pečlivě zrenovovaný Jaguar XJ6 z roku 1984, jehož úpravy jsou výsledkem konzultací mezi Nickem, oddělením Jaguar Land Rover Classic Works a designérem jménem Wayne Burgess. Nové XJ tak dostalo nový přední i zadní nárazník, stylová 18-palcová drátěná kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero nebo nové prahy. To je ovšem začátek.
Kliky dveří, boční zrcátka nebo krytka palivové nádrže, to vše bylo kompletně změněno. Úprav se dočkal také podvozek, který má nově nastavitelné zadní tlumiče. Čelní světlomety byly nahrazeny modernějšími, které po obvodu lemuje kroužek denního svícení. Úpravy exteriéru pak završil speciální metalický lak v jedinečném nafialovělém odstínu.
"Tohle je moje poslední XJ, můj třetí a láskyplně pojmenovaný "Johnny3", pronesl o voze bubeník McBrain. "Byla to opravdu láskyplná spolupráce mezi mnou a Jaguar Classic. Jsem opravdu nadšen z výsledku i z toho, že je k vidění tady v Ženevě. Je to jako edice "Greatest Hits" a pro mě je to definicí, o čem všem vlastně Jaguar XJ má být."
Modernizace se nevyhnula ani interiéru vozu. Sedadla, výplně dveří i středovou konzoli pokrývá červená kůže s černým prošíváním, palubní deska je z černě barvené dřevěné dýhy (jako vzor posloužila Nickova oblíbená sada bubnů). Tří-ramenný volant a svrchní část palubní desky pokrývá červená kůže s červeným prošíváním.
Ve voze známého muzikanta je výkonnější audio-aparatura a kvalitnější odhlučnění samozřejmostí. Modernizací prošla i výbava, takže vůz se startuje tlačítkem, má dálkové centrální zamykání, ambientní osvětlení, v palubní desce se nachází citlivě zabudovaný moderní multimediální systém s dotykovou obrazovkou a navigací a některá tlačítka a ovladače byly nahrazeny "knoflíky", které připomínají ovládací prvky z kytar Marshall.
Pod kapotou se ukrývá původní 4.2 litrový řadový šestiválec, který je doplněn trojicí dvoupalcových karburátorů z Jaguáru E-Type a speciálním výfukem se čtyřmi koncovkami. Výsledek je zkrátka fenomenální a nelze se divit, že ho automobilka vystavila v Ženevě vedle svých novinek. Trochu nám ale připomíná podobně upravený klasický Jaguár Mk2 sedan, který si pro sebe před lety stvořil šéf-designér Jaguaru Ian Callum.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.