Ženevský autosalon není vždy jen nových vozech, jak nám dokázal Jaguar se svým speciálně zrenovovaným a upraveným modelem XJ6 z roku 1984, na jehož designu se kromě předních odborníků podílel i slavný bubeník z kapely Iron Maiden - a je to zatraceně znát. Tohle XJčko je totiž klasickým osmdesátkovým Rock'n Rollem na stylových drátěných kolech.
Automobilka Jaguar, konkrétně tedy její specializované oddělení Jaguar Classic zaměřené na renovaci a servis klasik, představilo tento speciálně upravený model XJ6 z roku 1984 jakožto součást oslav k výročí 50 let existence řady XJ. A protože je opravdu co slavit, přizvala si automobilka k úpravám i bubeníka jménem Nicko McBrain, který se nejvíce proslavil jako bubeník rockové kapely Iron Maiden.
Výsledkem je vůz, jehož stavba trvala těžko uvěřitelných 3500 hodin lidské práce. Základem byl pečlivě zrenovovaný Jaguar XJ6 z roku 1984, jehož úpravy jsou výsledkem konzultací mezi Nickem, oddělením Jaguar Land Rover Classic Works a designérem jménem Wayne Burgess. Nové XJ tak dostalo nový přední i zadní nárazník, stylová 18-palcová drátěná kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero nebo nové prahy. To je ovšem začátek.
Kliky dveří, boční zrcátka nebo krytka palivové nádrže, to vše bylo kompletně změněno. Úprav se dočkal také podvozek, který má nově nastavitelné zadní tlumiče. Čelní světlomety byly nahrazeny modernějšími, které po obvodu lemuje kroužek denního svícení. Úpravy exteriéru pak završil speciální metalický lak v jedinečném nafialovělém odstínu.
"Tohle je moje poslední XJ, můj třetí a láskyplně pojmenovaný "Johnny3", pronesl o voze bubeník McBrain. "Byla to opravdu láskyplná spolupráce mezi mnou a Jaguar Classic. Jsem opravdu nadšen z výsledku i z toho, že je k vidění tady v Ženevě. Je to jako edice "Greatest Hits" a pro mě je to definicí, o čem všem vlastně Jaguar XJ má být."
Modernizace se nevyhnula ani interiéru vozu. Sedadla, výplně dveří i středovou konzoli pokrývá červená kůže s černým prošíváním, palubní deska je z černě barvené dřevěné dýhy (jako vzor posloužila Nickova oblíbená sada bubnů). Tří-ramenný volant a svrchní část palubní desky pokrývá červená kůže s červeným prošíváním.
Ve voze známého muzikanta je výkonnější audio-aparatura a kvalitnější odhlučnění samozřejmostí. Modernizací prošla i výbava, takže vůz se startuje tlačítkem, má dálkové centrální zamykání, ambientní osvětlení, v palubní desce se nachází citlivě zabudovaný moderní multimediální systém s dotykovou obrazovkou a navigací a některá tlačítka a ovladače byly nahrazeny "knoflíky", které připomínají ovládací prvky z kytar Marshall.
Pod kapotou se ukrývá původní 4.2 litrový řadový šestiválec, který je doplněn trojicí dvoupalcových karburátorů z Jaguáru E-Type a speciálním výfukem se čtyřmi koncovkami. Výsledek je zkrátka fenomenální a nelze se divit, že ho automobilka vystavila v Ženevě vedle svých novinek. Trochu nám ale připomíná podobně upravený klasický Jaguár Mk2 sedan, který si pro sebe před lety stvořil šéf-designér Jaguaru Ian Callum.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.