Ženevský autosalon není vždy jen nových vozech, jak nám dokázal Jaguar se svým speciálně zrenovovaným a upraveným modelem XJ6 z roku 1984, na jehož designu se kromě předních odborníků podílel i slavný bubeník z kapely Iron Maiden - a je to zatraceně znát. Tohle XJčko je totiž klasickým osmdesátkovým Rock'n Rollem na stylových drátěných kolech.
Automobilka Jaguar, konkrétně tedy její specializované oddělení Jaguar Classic zaměřené na renovaci a servis klasik, představilo tento speciálně upravený model XJ6 z roku 1984 jakožto součást oslav k výročí 50 let existence řady XJ. A protože je opravdu co slavit, přizvala si automobilka k úpravám i bubeníka jménem Nicko McBrain, který se nejvíce proslavil jako bubeník rockové kapely Iron Maiden.
Výsledkem je vůz, jehož stavba trvala těžko uvěřitelných 3500 hodin lidské práce. Základem byl pečlivě zrenovovaný Jaguar XJ6 z roku 1984, jehož úpravy jsou výsledkem konzultací mezi Nickem, oddělením Jaguar Land Rover Classic Works a designérem jménem Wayne Burgess. Nové XJ tak dostalo nový přední i zadní nárazník, stylová 18-palcová drátěná kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero nebo nové prahy. To je ovšem začátek.
Kliky dveří, boční zrcátka nebo krytka palivové nádrže, to vše bylo kompletně změněno. Úprav se dočkal také podvozek, který má nově nastavitelné zadní tlumiče. Čelní světlomety byly nahrazeny modernějšími, které po obvodu lemuje kroužek denního svícení. Úpravy exteriéru pak završil speciální metalický lak v jedinečném nafialovělém odstínu.
"Tohle je moje poslední XJ, můj třetí a láskyplně pojmenovaný "Johnny3", pronesl o voze bubeník McBrain. "Byla to opravdu láskyplná spolupráce mezi mnou a Jaguar Classic. Jsem opravdu nadšen z výsledku i z toho, že je k vidění tady v Ženevě. Je to jako edice "Greatest Hits" a pro mě je to definicí, o čem všem vlastně Jaguar XJ má být."
Modernizace se nevyhnula ani interiéru vozu. Sedadla, výplně dveří i středovou konzoli pokrývá červená kůže s černým prošíváním, palubní deska je z černě barvené dřevěné dýhy (jako vzor posloužila Nickova oblíbená sada bubnů). Tří-ramenný volant a svrchní část palubní desky pokrývá červená kůže s červeným prošíváním.
Ve voze známého muzikanta je výkonnější audio-aparatura a kvalitnější odhlučnění samozřejmostí. Modernizací prošla i výbava, takže vůz se startuje tlačítkem, má dálkové centrální zamykání, ambientní osvětlení, v palubní desce se nachází citlivě zabudovaný moderní multimediální systém s dotykovou obrazovkou a navigací a některá tlačítka a ovladače byly nahrazeny "knoflíky", které připomínají ovládací prvky z kytar Marshall.
Pod kapotou se ukrývá původní 4.2 litrový řadový šestiválec, který je doplněn trojicí dvoupalcových karburátorů z Jaguáru E-Type a speciálním výfukem se čtyřmi koncovkami. Výsledek je zkrátka fenomenální a nelze se divit, že ho automobilka vystavila v Ženevě vedle svých novinek. Trochu nám ale připomíná podobně upravený klasický Jaguár Mk2 sedan, který si pro sebe před lety stvořil šéf-designér Jaguaru Ian Callum.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.