Jaguar XJ6 podle bubeníka Iron Maiden? Osmdesátkový Rock'n Roll na drátěných kolech

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. března 2018, 11:30 Google+

Ženevský autosalon není vždy jen nových vozech, jak nám dokázal Jaguar se svým speciálně zrenovovaným a upraveným modelem XJ6 z roku 1984, na jehož designu se kromě předních odborníků podílel i slavný bubeník z kapely Iron Maiden - a je to zatraceně znát. Tohle XJčko je totiž klasickým osmdesátkovým Rock'n Rollem na stylových drátěných kolech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modernizovaný Jaguar XJ6 vznikl za spolupráce specializovaného oddělení Jaguar Classic a bubeníka kapely Iron Maiden

Modernizovaný Jaguar XJ6 vznikl za spolupráce specializovaného oddělení Jaguar Classic a bubeníka kapely Iron Maiden | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Automobilka Jaguar, konkrétně tedy její specializované oddělení Jaguar Classic zaměřené na renovaci a servis klasik, představilo tento speciálně upravený model XJ6 z roku 1984 jakožto součást oslav k výročí 50 let existence řady XJ. A protože je opravdu co slavit, přizvala si automobilka k úpravám i bubeníka jménem Nicko McBrain, který se nejvíce proslavil jako bubeník rockové kapely Iron Maiden.

Výsledkem je vůz, jehož stavba trvala těžko uvěřitelných 3500  hodin lidské práce. Základem byl pečlivě zrenovovaný Jaguar XJ6 z roku 1984, jehož úpravy jsou výsledkem konzultací mezi Nickem, oddělením Jaguar Land Rover Classic Works a designérem jménem Wayne Burgess. Nové XJ tak dostalo nový přední i zadní nárazník, stylová 18-palcová drátěná kola obutá do pneumatik Pirelli P-Zero nebo nové prahy. To je ovšem začátek.

Kliky dveří, boční zrcátka nebo krytka palivové nádrže, to vše bylo kompletně změněno. Úprav se dočkal také podvozek, který má nově nastavitelné zadní tlumiče. Čelní světlomety byly nahrazeny modernějšími, které po obvodu lemuje kroužek denního svícení. Úpravy exteriéru pak završil speciální metalický lak v jedinečném nafialovělém odstínu.

"Tohle je moje poslední XJ, můj třetí a láskyplně pojmenovaný "Johnny3", pronesl o voze bubeník McBrain. "Byla to opravdu láskyplná spolupráce mezi mnou a Jaguar Classic. Jsem opravdu nadšen z výsledku i z toho, že je k vidění tady v Ženevě. Je to jako edice "Greatest Hits" a pro mě je to definicí, o čem všem vlastně Jaguar XJ  má být."

Modernizace se nevyhnula ani interiéru vozu. Sedadla, výplně dveří i středovou konzoli pokrývá červená kůže s černým prošíváním, palubní deska je z černě barvené dřevěné dýhy (jako vzor posloužila Nickova oblíbená sada bubnů). Tří-ramenný volant a svrchní část palubní desky pokrývá červená kůže s červeným prošíváním.

Ve voze známého muzikanta je výkonnější audio-aparatura a kvalitnější odhlučnění samozřejmostí. Modernizací prošla i výbava, takže vůz se startuje tlačítkem, má dálkové centrální zamykání, ambientní osvětlení, v palubní desce se nachází citlivě zabudovaný moderní multimediální systém s dotykovou obrazovkou a navigací a některá tlačítka a ovladače byly nahrazeny "knoflíky", které připomínají ovládací prvky z kytar Marshall.

img-responsive

Modernizovaný Jaguar XJ6 vznikl za spolupráce specializovaného oddělení Jaguar Classic a bubeníka kapely Iron Maiden | foto: Jaguar

Pod kapotou se ukrývá původní 4.2 litrový řadový šestiválec, který je doplněn trojicí dvoupalcových karburátorů z Jaguáru E-Type a speciálním výfukem se čtyřmi koncovkami. Výsledek je zkrátka fenomenální a nelze se divit, že ho automobilka vystavila v Ženevě vedle svých novinek. Trochu nám ale připomíná podobně upravený klasický Jaguár Mk2 sedan, který si pro sebe před lety stvořil šéf-designér Jaguaru Ian Callum.

Vytisknout

Diskuze: Jaguar XJ6 podle bubeníka Iron Maiden? Osmdesátkový Rock'n Roll na drátěných kolech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 09:41