Cadillac Escalade je obrovské americké SUV, které nabízí zhruba stejně komfortní cestování jako parník. Od tohoto luxusního obýváku na kolech, kterým rappeři často zdůrazňují svůj nevkus a bohatství, by sportovní výkony očekával málokdo, přesto dokázal překvapit.
Pokud na závodní dráze postavíte vedle sebe tohle monstrózní SUV a sportovní Chevrolet Camaro ZL1 1LE, jen blázen by si vsadil na něj vsadil. Vždyť sportovní Camaro nabízí výkon 650 koní a točivý moment 881 Nm, což jsou skutečně působivé hodnoty, se kterými by měl Cadillaca hravě strčit do kapsy.
Sluší se ale poznamenat, že tohle není obyčejný Escalade. Jedná se totiž o upravený model Hennessey HPE800, který díky upravenému přeplňování pomocí kompresoru generuje výkon 805 koní a točivý moment těžko uvěřitelných 1,121 Nm. To jsou těžko uvěřitelná čísla i na podobně velký stroj.
Brutálnost jeho výkonu se dala odhadovat již během zahřívání pneumatik, ovšem nejspíš ani tohle nepřipravilo řidiče Camara na to, co bude následovat. Okamžitě po odmávnutí závodu se totiž obtloustlý Esclade vyhoupl do čela závodu, které si pevně držel až do cíle. Chevrolet se na něj sice pomalu dotahoval, ovšem proti téhle kupě koní a Newtonmetrů neměl nejmenší šanci.
Zajímavé by ovšem bylo sledovat, jak by se závod odvíjel, kdyby byly dlouhé rovinky proloženy pár zatáčkami. Cadillac by se totiž se svou vysokou stavbou a vysokou světlou výškou při těchto rychlostech nejspíše převrátil při prvním výraznějším natočení volantu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!