Cadillac Escalade je obrovské americké SUV, které nabízí zhruba stejně komfortní cestování jako parník. Od tohoto luxusního obýváku na kolech, kterým rappeři často zdůrazňují svůj nevkus a bohatství, by sportovní výkony očekával málokdo, přesto dokázal překvapit.
Pokud na závodní dráze postavíte vedle sebe tohle monstrózní SUV a sportovní Chevrolet Camaro ZL1 1LE, jen blázen by si vsadil na něj vsadil. Vždyť sportovní Camaro nabízí výkon 650 koní a točivý moment 881 Nm, což jsou skutečně působivé hodnoty, se kterými by měl Cadillaca hravě strčit do kapsy.
Sluší se ale poznamenat, že tohle není obyčejný Escalade. Jedná se totiž o upravený model Hennessey HPE800, který díky upravenému přeplňování pomocí kompresoru generuje výkon 805 koní a točivý moment těžko uvěřitelných 1,121 Nm. To jsou těžko uvěřitelná čísla i na podobně velký stroj.
Brutálnost jeho výkonu se dala odhadovat již během zahřívání pneumatik, ovšem nejspíš ani tohle nepřipravilo řidiče Camara na to, co bude následovat. Okamžitě po odmávnutí závodu se totiž obtloustlý Esclade vyhoupl do čela závodu, které si pevně držel až do cíle. Chevrolet se na něj sice pomalu dotahoval, ovšem proti téhle kupě koní a Newtonmetrů neměl nejmenší šanci.
Zajímavé by ovšem bylo sledovat, jak by se závod odvíjel, kdyby byly dlouhé rovinky proloženy pár zatáčkami. Cadillac by se totiž se svou vysokou stavbou a vysokou světlou výškou při těchto rychlostech nejspíše převrátil při prvním výraznějším natočení volantu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.