Současná generace Audi RS6 Avant už je sice pár let na trhu, ovšem to jí nic neubírá na jejích působivých vlastnostech. Zvláště po úpravě u společnosti jako je ABT Sportsline pak dokáže tenhle rodinný kombík nabídnout svezení, za které by se nemusely stydět ani některé výkonný supersporty.
Toho si je dobře vědom i světoznámý lyžař a milovník rychlých automobilů Jon Olsson, který před lety vlastnil unikátní Audi RS6 DTM. Osud jeho vozu však nebyl příliš veselý, neboť praktický kombík s výkonem 950 koní se stal terčem zlodějů, kteří ho nakonec po krátké honičce s policií zapálili.
Olsson od té doby vystřídal řadu upravených vozidel s brutálním výkonem, včetně luxusního luxusního Rolls-Royce Wraith nebo extrémního Mercedes-Benz G500 4x4. Po letech se však rozhodl opět vrátit ke značce z Ingolstadtu a jeho novým vozem se stala Audi RS6 Avant. Ovšem ani tento vůz nezůstal v sériové podobě - stal se z něj projekt Phoenix.
Označení Phoenix se krásně váže k řecké mytologii, neboť i tento extrémná kombík svým způsobem vstává z popela. Standardní RS6 Avant totiž Olsson zavezl do tuningové společnosti ABT Sportsline, kde se na vzhledu i výkonu vozu pořádně vyřádili. Dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8 tak nyní produkuje 705 koní a 880 Nm. Standardní RS6 Avant přitom generuje "pouze" 605 koní a 700 Nm.
Designové úpravy pak zahrnují extrémní body-kit a pořádně uřvaný výfukový systém, který zní naprosto famózně. Celou karoserii pak halí černo-bílá folie s maskovacím vzorem, jejíž dvě barvy odděluje tenká červená linie.
Zajímavosti se ukrývají i v podbězích, kde jsou obuty pneumatiky Continental s bílým značením Michelin. Proč se Olsson pro takové řešení rozhodl je otázkou, nicméně některé spekulace naznačují, že by mohlo jít o připomínku původního RS6 DTM, který nesl pneumatiky Michelin s červeným značením.
Zajímavé jsou ale i bílo-červené kryty na discích kol, jejichž funkčnost je nám záhadou. Podle některých by mohlo jít o aerodynamické kryty, podle ostatních o kryty, které zamezí pronikání sněhu do paprsků kol. Pravdu zná však nejspíše jen Olsson nebo technici z ABT.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.