Současná generace Audi RS6 Avant už je sice pár let na trhu, ovšem to jí nic neubírá na jejích působivých vlastnostech. Zvláště po úpravě u společnosti jako je ABT Sportsline pak dokáže tenhle rodinný kombík nabídnout svezení, za které by se nemusely stydět ani některé výkonný supersporty.
Toho si je dobře vědom i světoznámý lyžař a milovník rychlých automobilů Jon Olsson, který před lety vlastnil unikátní Audi RS6 DTM. Osud jeho vozu však nebyl příliš veselý, neboť praktický kombík s výkonem 950 koní se stal terčem zlodějů, kteří ho nakonec po krátké honičce s policií zapálili.
Olsson od té doby vystřídal řadu upravených vozidel s brutálním výkonem, včetně luxusního luxusního Rolls-Royce Wraith nebo extrémního Mercedes-Benz G500 4x4. Po letech se však rozhodl opět vrátit ke značce z Ingolstadtu a jeho novým vozem se stala Audi RS6 Avant. Ovšem ani tento vůz nezůstal v sériové podobě - stal se z něj projekt Phoenix.
Označení Phoenix se krásně váže k řecké mytologii, neboť i tento extrémná kombík svým způsobem vstává z popela. Standardní RS6 Avant totiž Olsson zavezl do tuningové společnosti ABT Sportsline, kde se na vzhledu i výkonu vozu pořádně vyřádili. Dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8 tak nyní produkuje 705 koní a 880 Nm. Standardní RS6 Avant přitom generuje "pouze" 605 koní a 700 Nm.
Designové úpravy pak zahrnují extrémní body-kit a pořádně uřvaný výfukový systém, který zní naprosto famózně. Celou karoserii pak halí černo-bílá folie s maskovacím vzorem, jejíž dvě barvy odděluje tenká červená linie.
Zajímavosti se ukrývají i v podbězích, kde jsou obuty pneumatiky Continental s bílým značením Michelin. Proč se Olsson pro takové řešení rozhodl je otázkou, nicméně některé spekulace naznačují, že by mohlo jít o připomínku původního RS6 DTM, který nesl pneumatiky Michelin s červeným značením.
Zajímavé jsou ale i bílo-červené kryty na discích kol, jejichž funkčnost je nám záhadou. Podle některých by mohlo jít o aerodynamické kryty, podle ostatních o kryty, které zamezí pronikání sněhu do paprsků kol. Pravdu zná však nejspíše jen Olsson nebo technici z ABT.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?