Současná generace Audi RS6 Avant už je sice pár let na trhu, ovšem to jí nic neubírá na jejích působivých vlastnostech. Zvláště po úpravě u společnosti jako je ABT Sportsline pak dokáže tenhle rodinný kombík nabídnout svezení, za které by se nemusely stydět ani některé výkonný supersporty.
Toho si je dobře vědom i světoznámý lyžař a milovník rychlých automobilů Jon Olsson, který před lety vlastnil unikátní Audi RS6 DTM. Osud jeho vozu však nebyl příliš veselý, neboť praktický kombík s výkonem 950 koní se stal terčem zlodějů, kteří ho nakonec po krátké honičce s policií zapálili.
Olsson od té doby vystřídal řadu upravených vozidel s brutálním výkonem, včetně luxusního luxusního Rolls-Royce Wraith nebo extrémního Mercedes-Benz G500 4x4. Po letech se však rozhodl opět vrátit ke značce z Ingolstadtu a jeho novým vozem se stala Audi RS6 Avant. Ovšem ani tento vůz nezůstal v sériové podobě - stal se z něj projekt Phoenix.
Označení Phoenix se krásně váže k řecké mytologii, neboť i tento extrémná kombík svým způsobem vstává z popela. Standardní RS6 Avant totiž Olsson zavezl do tuningové společnosti ABT Sportsline, kde se na vzhledu i výkonu vozu pořádně vyřádili. Dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8 tak nyní produkuje 705 koní a 880 Nm. Standardní RS6 Avant přitom generuje "pouze" 605 koní a 700 Nm.
Designové úpravy pak zahrnují extrémní body-kit a pořádně uřvaný výfukový systém, který zní naprosto famózně. Celou karoserii pak halí černo-bílá folie s maskovacím vzorem, jejíž dvě barvy odděluje tenká červená linie.
Zajímavosti se ukrývají i v podbězích, kde jsou obuty pneumatiky Continental s bílým značením Michelin. Proč se Olsson pro takové řešení rozhodl je otázkou, nicméně některé spekulace naznačují, že by mohlo jít o připomínku původního RS6 DTM, který nesl pneumatiky Michelin s červeným značením.
Zajímavé jsou ale i bílo-červené kryty na discích kol, jejichž funkčnost je nám záhadou. Podle některých by mohlo jít o aerodynamické kryty, podle ostatních o kryty, které zamezí pronikání sněhu do paprsků kol. Pravdu zná však nejspíše jen Olsson nebo technici z ABT.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?