Na americkém inzertním webu Autotrader se objevil vůz, který jinde ve světě nepotkáte. Pod působivou schránkou Fordu Mustang Convertible z roku 1965 se totiž ukrývá jeden z nejzábavnějších japonských vozů: Mazda MX-5, v USA nazývaná Miata, z roku 1997.
Mazda MX-5 první generace je skvělým strojem sama o sobě a v brzké době ji nejspíš také čeká postupný růst hodnoty, takže příliš nechápeme, proč se ji někdo rozhodl přetvořit do podoby první generace Fordu z Mustang 1965. Na druhou stranu však musíme říct, že jakkoliv nám to přijde šílené, ve výsledku se jedná o kreativní a hlavně poctivě provedenou přestavbu.
Pokud se totiž na vůz podíváte z dálky (a budete ignorovat jeho velikost), pak jistě uznáte, že se autorovi skvěle podařilo vystihnout tvary vozu. I po bližším prohlédnutí je pak vidět, že množství detailů je téměř neuvěřitelné a že ně si někdo s tímto vozem dal skutečnou práci.
Největším problémem je samozřejmě velikost vozu a hlavně jeho kabina. Ta totiž zůstala naprosto originální, takže na rozdíl od Fordu nabízí sezení jen pro dva a její střecha má dramaticky odlišné tvary. Chybičky by se také daly najít na karoserii, ovšem zde se jedná hlavně o podléhání zubu času, který již ohlodal některé kusy laminátu a barvy.
Pokud si však odmyslíme stylovou karoserii od Fordu, jedná se o zcela obyčejnou Mazdu Mx-5 první generace (NA) z roku 1997 se silnějším motorem o objemu 1.8 litru a s výkonem 133 koní. S Mustangem má malá Mazda společný hlavně pohon zadních kol a potenciál zábavy na silnici.
Té si současný majitel nejspíš užil dosyta, neboť na tachometru svítí nájezd cca 94 595 mil (152 253 km). I to by mohl být důvod, proč se s vozem setkáváme až na webu jednoho z největších amerických autobazarů, jde za něj prodejce požaduje 9800 dolarů (199 900 Kč).
Samotná přestavba na Mustang přitom jistě nebyla laciná záležitost. Vůz byl totiž osazen speciálním kitem od společnosti M1Stang, díky kterému je změna vzhledu roadsteru Mx-5 výrazně snazší. Cena stavebnice je však 12999 dolarů (265200 Kč) a to nepočítáme cenu samotné Mx-5, daně a všechny potřebné náležitosti.
Navzdory zajímavému výsledky si však myslíme, že tahle přestavba / replika za vynaložené náklady rozhodně nestojí. Přesto však věříme, že její pořízení někomu udělá radost.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?