Na americkém inzertním webu Autotrader se objevil vůz, který jinde ve světě nepotkáte. Pod působivou schránkou Fordu Mustang Convertible z roku 1965 se totiž ukrývá jeden z nejzábavnějších japonských vozů: Mazda MX-5, v USA nazývaná Miata, z roku 1997.
Mazda MX-5 první generace je skvělým strojem sama o sobě a v brzké době ji nejspíš také čeká postupný růst hodnoty, takže příliš nechápeme, proč se ji někdo rozhodl přetvořit do podoby první generace Fordu z Mustang 1965. Na druhou stranu však musíme říct, že jakkoliv nám to přijde šílené, ve výsledku se jedná o kreativní a hlavně poctivě provedenou přestavbu.
Pokud se totiž na vůz podíváte z dálky (a budete ignorovat jeho velikost), pak jistě uznáte, že se autorovi skvěle podařilo vystihnout tvary vozu. I po bližším prohlédnutí je pak vidět, že množství detailů je téměř neuvěřitelné a že ně si někdo s tímto vozem dal skutečnou práci.
Největším problémem je samozřejmě velikost vozu a hlavně jeho kabina. Ta totiž zůstala naprosto originální, takže na rozdíl od Fordu nabízí sezení jen pro dva a její střecha má dramaticky odlišné tvary. Chybičky by se také daly najít na karoserii, ovšem zde se jedná hlavně o podléhání zubu času, který již ohlodal některé kusy laminátu a barvy.
Pokud si však odmyslíme stylovou karoserii od Fordu, jedná se o zcela obyčejnou Mazdu Mx-5 první generace (NA) z roku 1997 se silnějším motorem o objemu 1.8 litru a s výkonem 133 koní. S Mustangem má malá Mazda společný hlavně pohon zadních kol a potenciál zábavy na silnici.
Té si současný majitel nejspíš užil dosyta, neboť na tachometru svítí nájezd cca 94 595 mil (152 253 km). I to by mohl být důvod, proč se s vozem setkáváme až na webu jednoho z největších amerických autobazarů, jde za něj prodejce požaduje 9800 dolarů (199 900 Kč).
Samotná přestavba na Mustang přitom jistě nebyla laciná záležitost. Vůz byl totiž osazen speciálním kitem od společnosti M1Stang, díky kterému je změna vzhledu roadsteru Mx-5 výrazně snazší. Cena stavebnice je však 12999 dolarů (265200 Kč) a to nepočítáme cenu samotné Mx-5, daně a všechny potřebné náležitosti.
Navzdory zajímavému výsledky si však myslíme, že tahle přestavba / replika za vynaložené náklady rozhodně nestojí. Přesto však věříme, že její pořízení někomu udělá radost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.