Na americkém inzertním webu Autotrader se objevil vůz, který jinde ve světě nepotkáte. Pod působivou schránkou Fordu Mustang Convertible z roku 1965 se totiž ukrývá jeden z nejzábavnějších japonských vozů: Mazda MX-5, v USA nazývaná Miata, z roku 1997.
Mazda MX-5 první generace je skvělým strojem sama o sobě a v brzké době ji nejspíš také čeká postupný růst hodnoty, takže příliš nechápeme, proč se ji někdo rozhodl přetvořit do podoby první generace Fordu z Mustang 1965. Na druhou stranu však musíme říct, že jakkoliv nám to přijde šílené, ve výsledku se jedná o kreativní a hlavně poctivě provedenou přestavbu.
Pokud se totiž na vůz podíváte z dálky (a budete ignorovat jeho velikost), pak jistě uznáte, že se autorovi skvěle podařilo vystihnout tvary vozu. I po bližším prohlédnutí je pak vidět, že množství detailů je téměř neuvěřitelné a že ně si někdo s tímto vozem dal skutečnou práci.
Největším problémem je samozřejmě velikost vozu a hlavně jeho kabina. Ta totiž zůstala naprosto originální, takže na rozdíl od Fordu nabízí sezení jen pro dva a její střecha má dramaticky odlišné tvary. Chybičky by se také daly najít na karoserii, ovšem zde se jedná hlavně o podléhání zubu času, který již ohlodal některé kusy laminátu a barvy.
Pokud si však odmyslíme stylovou karoserii od Fordu, jedná se o zcela obyčejnou Mazdu Mx-5 první generace (NA) z roku 1997 se silnějším motorem o objemu 1.8 litru a s výkonem 133 koní. S Mustangem má malá Mazda společný hlavně pohon zadních kol a potenciál zábavy na silnici.
Té si současný majitel nejspíš užil dosyta, neboť na tachometru svítí nájezd cca 94 595 mil (152 253 km). I to by mohl být důvod, proč se s vozem setkáváme až na webu jednoho z největších amerických autobazarů, jde za něj prodejce požaduje 9800 dolarů (199 900 Kč).
Samotná přestavba na Mustang přitom jistě nebyla laciná záležitost. Vůz byl totiž osazen speciálním kitem od společnosti M1Stang, díky kterému je změna vzhledu roadsteru Mx-5 výrazně snazší. Cena stavebnice je však 12999 dolarů (265200 Kč) a to nepočítáme cenu samotné Mx-5, daně a všechny potřebné náležitosti.
Navzdory zajímavému výsledky si však myslíme, že tahle přestavba / replika za vynaložené náklady rozhodně nestojí. Přesto však věříme, že její pořízení někomu udělá radost.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.