Americké automobily z konce čtyřicátých a začátku padesátých let jsou unikátem ve světě automobilového průmyslu. Země tehdy zažívala obrovský průmyslový rozkvět a automobilky si tak mohly vytvářet vozy, jejichž opulentnost a krása si získaly srdce milionů řidičů. V dnešní době se však jedná o sběratelské skvosty, které jen málokdo vytáhne z garáže kvůli jízdě se surfem na pláž. Jeden z nadšenců se však rozhodl, že právě kvůli něčemu takovému si postaví svůj vlastní "unikát".
Automobily z kategorie "Surf Wagon" jsou v některých částech USA velice populární, ovšem sehnat klasické kombi z přelomu čtyřicátých a padesátých let, které má ty fantasticky tvary a dřevěné panely na boku karoserie, je stále těžší - a to jak na hledání, tak finančně. Jeden milovník surfování a klasických automobilů z Havajských ostrovů se proto rozhodl, že si podobný vůz postaví svépomocí.
Základem pro stavbu vozu, který majitel v současnosti nabízí na prodejním portálu craiglist, se stal novější kombík značky Mercury, přesný model však prodávající neuvádí. Podle vnitřního uspořádání a pohledu pod kapotu, kde se ukrývá 3.8 litrová V6, však někteří odhadují, že se jedná o Mercury Sable Vagon, jehož produkce byla ukončena v roce 1995.
Přední část vozu pak byla vcelku profesionálně modifikována do podoby automobilů značky Ford z 50. let, včetně komplikované chromované masky, stylových světlometů a sošky uprostřed kapoty. Je však škoda, že tvůrce vozu neměl dostatek času nebo financí, aby kulaté tvary přenesl i dál za přední blatníky.
Místo toho se další úpravy objevují až úplně vzadu, kde jsou umístěna titěrná světla, masivní nárazník a chromované koncovky výfuku. Kdyby si dal tvůrce víc práce, mohl celý projekt to vypadat zajímavě, takhle ho nejlépe vystihuje označení frankensteinovo monstrum.
Dost zvláštní je i zpracování interiéru, kde se kombinují světle modré plasty, čalounění tmavě modrou kůží, dřevěné obložení a některé ovládací prvky ze starých Fordů, jako je například masivní emblém nalepený na volantu.
Ten nejen že vypadá jako pěst na oko, ale také by se mohl stát potencionálně nebezpečným, pokud je pod ním funkční airbag. Místo zadních sedaček pak byla instalována dřevěná podlaha, která však mezi všudypřítomnými plasty ztrácí na své honosnosti.
Kromě zvláštních a netradičních úprav se však prý jedná o plně funkční automobil, se kterým jeho majitel jezdí každý den. I proto si svůj vůz cení na 17500 dolarů (cca 372 600 Kč), je však otázkou, kdo mu za vůz tyto finance zaplatí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?