Americké automobily z konce čtyřicátých a začátku padesátých let jsou unikátem ve světě automobilového průmyslu. Země tehdy zažívala obrovský průmyslový rozkvět a automobilky si tak mohly vytvářet vozy, jejichž opulentnost a krása si získaly srdce milionů řidičů. V dnešní době se však jedná o sběratelské skvosty, které jen málokdo vytáhne z garáže kvůli jízdě se surfem na pláž. Jeden z nadšenců se však rozhodl, že právě kvůli něčemu takovému si postaví svůj vlastní "unikát".
Automobily z kategorie "Surf Wagon" jsou v některých částech USA velice populární, ovšem sehnat klasické kombi z přelomu čtyřicátých a padesátých let, které má ty fantasticky tvary a dřevěné panely na boku karoserie, je stále těžší - a to jak na hledání, tak finančně. Jeden milovník surfování a klasických automobilů z Havajských ostrovů se proto rozhodl, že si podobný vůz postaví svépomocí.
Základem pro stavbu vozu, který majitel v současnosti nabízí na prodejním portálu craiglist, se stal novější kombík značky Mercury, přesný model však prodávající neuvádí. Podle vnitřního uspořádání a pohledu pod kapotu, kde se ukrývá 3.8 litrová V6, však někteří odhadují, že se jedná o Mercury Sable Vagon, jehož produkce byla ukončena v roce 1995.
Přední část vozu pak byla vcelku profesionálně modifikována do podoby automobilů značky Ford z 50. let, včetně komplikované chromované masky, stylových světlometů a sošky uprostřed kapoty. Je však škoda, že tvůrce vozu neměl dostatek času nebo financí, aby kulaté tvary přenesl i dál za přední blatníky.
Místo toho se další úpravy objevují až úplně vzadu, kde jsou umístěna titěrná světla, masivní nárazník a chromované koncovky výfuku. Kdyby si dal tvůrce víc práce, mohl celý projekt to vypadat zajímavě, takhle ho nejlépe vystihuje označení frankensteinovo monstrum.
Dost zvláštní je i zpracování interiéru, kde se kombinují světle modré plasty, čalounění tmavě modrou kůží, dřevěné obložení a některé ovládací prvky ze starých Fordů, jako je například masivní emblém nalepený na volantu.
Ten nejen že vypadá jako pěst na oko, ale také by se mohl stát potencionálně nebezpečným, pokud je pod ním funkční airbag. Místo zadních sedaček pak byla instalována dřevěná podlaha, která však mezi všudypřítomnými plasty ztrácí na své honosnosti.
Kromě zvláštních a netradičních úprav se však prý jedná o plně funkční automobil, se kterým jeho majitel jezdí každý den. I proto si svůj vůz cení na 17500 dolarů (cca 372 600 Kč), je však otázkou, kdo mu za vůz tyto finance zaplatí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?