Říká vám něco jméno Jon Olsson? Pokud ne, pak nám dovolte vám připomenout, že tento bývalý profesionální lyžař a známý YouTuber je v motoristickém světě proslavený svou láskou k extrémním vozům. Jeho posledním přírůstkem do sbírky se před pár měsíci stal extrémní Mercedes-Benz G500 4x4², ovšem kvůli menším problémům s parkováním se ho rozhodl vyměnit za něco menšího a kompaktnějšího.
Ještě před Mercedesem třídy G vlastnil Jon Olsson drsně upravený ale stále luxusní Rolls-Royce Wraith, který se mohl chlubit výkonem přes 800 koní nebo drsnou expediční zahrádkou ve stylu off-roadů. Rolls byl však stále luxusním kupé, se kterým se Jon nedostal na sněhu tak daleko, jako se svými dříve vlastněnými sporťáky s pohonem všech kol. Netrvalo proto dlouho a Rollse nahradil G-Wagon.
Během prvního videa se zdálo, že Jon je z Mercedesu naprosto unešen. Navíc se nejednalo o žádný sériový stav, ale již o upravený kousek, kterému v AbsoluteMotors zvýšili výkon a pohráli si s jeho exteriérem. Jon už ale tehdy věděl, že se mu tahle obrovská off-road hračka nikdy nevejde do garáže, proto se rozhodl, že ji trochu upraví. Tedy ne garáž, ale svou novou hračku.
Padlo totiž rozhodnutí, že z Mercedesu se stane kabriolet, podobně jako byly některé minulé (armádní) generace Mercedesu třídy G. A na tomto šíleném plánu už Olsson odhodlaně pracuje a začal jak jinak než tím, že osobně odřízl střechu. Poté ještě zmizely rámy dveří a nakonec bude odříznuto i čelní sklo, které nahradí sklo nižší - aby se Mercedes vešel do garáže, jak bylo původně v plánu.
Zda bude vůz stále otevřený, zda dostane nasazovací HardTop, nebo zda bude disponovat plátěnou stahovací střechou zatím nikdo neví, ale tenhle projekt budeme určitě sledovat.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.