Říká vám něco jméno Jon Olsson? Pokud ne, pak nám dovolte vám připomenout, že tento bývalý profesionální lyžař a známý YouTuber je v motoristickém světě proslavený svou láskou k extrémním vozům. Jeho posledním přírůstkem do sbírky se před pár měsíci stal extrémní Mercedes-Benz G500 4x4², ovšem kvůli menším problémům s parkováním se ho rozhodl vyměnit za něco menšího a kompaktnějšího.
Ještě před Mercedesem třídy G vlastnil Jon Olsson drsně upravený ale stále luxusní Rolls-Royce Wraith, který se mohl chlubit výkonem přes 800 koní nebo drsnou expediční zahrádkou ve stylu off-roadů. Rolls byl však stále luxusním kupé, se kterým se Jon nedostal na sněhu tak daleko, jako se svými dříve vlastněnými sporťáky s pohonem všech kol. Netrvalo proto dlouho a Rollse nahradil G-Wagon.
Během prvního videa se zdálo, že Jon je z Mercedesu naprosto unešen. Navíc se nejednalo o žádný sériový stav, ale již o upravený kousek, kterému v AbsoluteMotors zvýšili výkon a pohráli si s jeho exteriérem. Jon už ale tehdy věděl, že se mu tahle obrovská off-road hračka nikdy nevejde do garáže, proto se rozhodl, že ji trochu upraví. Tedy ne garáž, ale svou novou hračku.
Padlo totiž rozhodnutí, že z Mercedesu se stane kabriolet, podobně jako byly některé minulé (armádní) generace Mercedesu třídy G. A na tomto šíleném plánu už Olsson odhodlaně pracuje a začal jak jinak než tím, že osobně odřízl střechu. Poté ještě zmizely rámy dveří a nakonec bude odříznuto i čelní sklo, které nahradí sklo nižší - aby se Mercedes vešel do garáže, jak bylo původně v plánu.
Zda bude vůz stále otevřený, zda dostane nasazovací HardTop, nebo zda bude disponovat plátěnou stahovací střechou zatím nikdo neví, ale tenhle projekt budeme určitě sledovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?