Říká vám něco jméno Jon Olsson? Pokud ne, pak nám dovolte vám připomenout, že tento bývalý profesionální lyžař a známý YouTuber je v motoristickém světě proslavený svou láskou k extrémním vozům. Jeho posledním přírůstkem do sbírky se před pár měsíci stal extrémní Mercedes-Benz G500 4x4², ovšem kvůli menším problémům s parkováním se ho rozhodl vyměnit za něco menšího a kompaktnějšího.
Ještě před Mercedesem třídy G vlastnil Jon Olsson drsně upravený ale stále luxusní Rolls-Royce Wraith, který se mohl chlubit výkonem přes 800 koní nebo drsnou expediční zahrádkou ve stylu off-roadů. Rolls byl však stále luxusním kupé, se kterým se Jon nedostal na sněhu tak daleko, jako se svými dříve vlastněnými sporťáky s pohonem všech kol. Netrvalo proto dlouho a Rollse nahradil G-Wagon.
Během prvního videa se zdálo, že Jon je z Mercedesu naprosto unešen. Navíc se nejednalo o žádný sériový stav, ale již o upravený kousek, kterému v AbsoluteMotors zvýšili výkon a pohráli si s jeho exteriérem. Jon už ale tehdy věděl, že se mu tahle obrovská off-road hračka nikdy nevejde do garáže, proto se rozhodl, že ji trochu upraví. Tedy ne garáž, ale svou novou hračku.
Padlo totiž rozhodnutí, že z Mercedesu se stane kabriolet, podobně jako byly některé minulé (armádní) generace Mercedesu třídy G. A na tomto šíleném plánu už Olsson odhodlaně pracuje a začal jak jinak než tím, že osobně odřízl střechu. Poté ještě zmizely rámy dveří a nakonec bude odříznuto i čelní sklo, které nahradí sklo nižší - aby se Mercedes vešel do garáže, jak bylo původně v plánu.
Zda bude vůz stále otevřený, zda dostane nasazovací HardTop, nebo zda bude disponovat plátěnou stahovací střechou zatím nikdo neví, ale tenhle projekt budeme určitě sledovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.