Říká vám něco jméno Jon Olsson? Pokud ne, pak nám dovolte vám připomenout, že tento bývalý profesionální lyžař a známý YouTuber je v motoristickém světě proslavený svou láskou k extrémním vozům. Jeho posledním přírůstkem do sbírky se před pár měsíci stal extrémní Mercedes-Benz G500 4x4², ovšem kvůli menším problémům s parkováním se ho rozhodl vyměnit za něco menšího a kompaktnějšího.
Ještě před Mercedesem třídy G vlastnil Jon Olsson drsně upravený ale stále luxusní Rolls-Royce Wraith, který se mohl chlubit výkonem přes 800 koní nebo drsnou expediční zahrádkou ve stylu off-roadů. Rolls byl však stále luxusním kupé, se kterým se Jon nedostal na sněhu tak daleko, jako se svými dříve vlastněnými sporťáky s pohonem všech kol. Netrvalo proto dlouho a Rollse nahradil G-Wagon.
Během prvního videa se zdálo, že Jon je z Mercedesu naprosto unešen. Navíc se nejednalo o žádný sériový stav, ale již o upravený kousek, kterému v AbsoluteMotors zvýšili výkon a pohráli si s jeho exteriérem. Jon už ale tehdy věděl, že se mu tahle obrovská off-road hračka nikdy nevejde do garáže, proto se rozhodl, že ji trochu upraví. Tedy ne garáž, ale svou novou hračku.
Padlo totiž rozhodnutí, že z Mercedesu se stane kabriolet, podobně jako byly některé minulé (armádní) generace Mercedesu třídy G. A na tomto šíleném plánu už Olsson odhodlaně pracuje a začal jak jinak než tím, že osobně odřízl střechu. Poté ještě zmizely rámy dveří a nakonec bude odříznuto i čelní sklo, které nahradí sklo nižší - aby se Mercedes vešel do garáže, jak bylo původně v plánu.
Zda bude vůz stále otevřený, zda dostane nasazovací HardTop, nebo zda bude disponovat plátěnou stahovací střechou zatím nikdo neví, ale tenhle projekt budeme určitě sledovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.