Není to tak dlouho, co automobilka Mercedes-Benz inovovala vrchol své nabídky, model S-Class Maybach, vrcholem své motorářské divize: dvakrát přeplňovaným V12 z modelu S65 AMG. Objemná limuzína tak dostala novou krev do žil, ovšem podle některých té krve stále nebylo dost, takže do hry vstoupil i Brabus.
Jedna z předních společností specializujících se na úpravy vozů Mercedes-Benz totiž představila zcela novou řadu automobilů, vycházejících z modelu Maybach S650 - jejich výkon se však v Brabusu podařilo zvednout až na 888 koní.
Ptáte se jak? Inu nebylo to nic snadného, už motor v modelu AMG S65 vydává to nejlepší, proto došlo na starou poctivou práci na bloku. Objem byl zvětšen z 6.0 na 6.3, vyměnila se turbodmychadla, ojnice, kliková hřídel, písty, atd. Motor zkrátka prošel kompletní přestavbou. Změny se však nevyhnuly ani interiéru a exteriéru, kde můžeme vidět i drobná aerodynamická vylepšení.
Nejzásadnější změnou jsou však výkony samotného vozu. Akcelerace z 0 na 100 km/h probíhá za 3.7 sekundy, ovšem čas je značně omezen trakcí vozu, který spoléhá pouze na pohon zadních kol. Každopádně maximální rychlost nyní dosahuje téměř 350 km/h, což na limuzínu vážící přes dvě tuny není vůbec zlé.
Brabus však nezůstane jen u tohoto modelu, úpravy nabídne i majitelům standardního modelu S600 a vozu AMG S65, neboť všechny tyto vozy sdílí stejný motor. Pokud by se vám však tento výkon zdál za hranou vašich možností, případně by vám přišel až nesmyslně velký, u Brabusu jistě naleznete i další možnosti optimalizace.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?