Není to tak dlouho, co automobilka Mercedes-Benz inovovala vrchol své nabídky, model S-Class Maybach, vrcholem své motorářské divize: dvakrát přeplňovaným V12 z modelu S65 AMG. Objemná limuzína tak dostala novou krev do žil, ovšem podle některých té krve stále nebylo dost, takže do hry vstoupil i Brabus.
Jedna z předních společností specializujících se na úpravy vozů Mercedes-Benz totiž představila zcela novou řadu automobilů, vycházejících z modelu Maybach S650 - jejich výkon se však v Brabusu podařilo zvednout až na 888 koní.
Ptáte se jak? Inu nebylo to nic snadného, už motor v modelu AMG S65 vydává to nejlepší, proto došlo na starou poctivou práci na bloku. Objem byl zvětšen z 6.0 na 6.3, vyměnila se turbodmychadla, ojnice, kliková hřídel, písty, atd. Motor zkrátka prošel kompletní přestavbou. Změny se však nevyhnuly ani interiéru a exteriéru, kde můžeme vidět i drobná aerodynamická vylepšení.
Nejzásadnější změnou jsou však výkony samotného vozu. Akcelerace z 0 na 100 km/h probíhá za 3.7 sekundy, ovšem čas je značně omezen trakcí vozu, který spoléhá pouze na pohon zadních kol. Každopádně maximální rychlost nyní dosahuje téměř 350 km/h, což na limuzínu vážící přes dvě tuny není vůbec zlé.
Brabus však nezůstane jen u tohoto modelu, úpravy nabídne i majitelům standardního modelu S600 a vozu AMG S65, neboť všechny tyto vozy sdílí stejný motor. Pokud by se vám však tento výkon zdál za hranou vašich možností, případně by vám přišel až nesmyslně velký, u Brabusu jistě naleznete i další možnosti optimalizace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?