Nissan Juke je tu s námi již mnoho let, během kterých si získal vyhraněné základny jak fanoušků tak odpůrců. Pokud je za něco Juke kritizován, pak je to jeho výstřední "osobitý" design. Chválen ale bývá zejména pro své podvozkové vlastnosti. A právě těch využil Lars Wolfe při rallyové přestavbě. Pojďme se na ni podívat.
Hned na začátek musíme přiznat, že jsme viděli již mnoho závodních přestaveb z vozů, od kterých by člověk přitom žádný závodní potenciál neočekával. A právě následující přestavba Nissanu Juke je jednou z nich. Jiný názor měl ale Lars Wolfe, majitel Juku z roku 2013. Lars je automobilový nadšenec a zřejmě i amatérský závodník, který se rozhodl přestavět svůj vůz na "drsné zacházení", ať už půjde o závody do vrchu, rally, rallycross a další automobilové disciplíny.
I když je sériový vůz poháněný motorem s přímým vstřikováním o objemu 1,6 litru (sériový motor poskytuje výkon 140 kW/190 k při 5600 ot./min., a 240 Nm točivého momentu), motor Larse Wolfa prošel hned několika úpravami včetně výměny turbodmychadla a úpravy řídicí jednotky. Potenciál motoru byl zřejmě využit na maximum a jak je z přiloženého videa patrné, jízdní výkony jsou více než solidní.
V interiéru bylo upraveno vše klasicky tak, jak bývá zvykem. Interiér byl tedy řádně odlehčen a dovybaven ochranným závodním rámem, který poskytuje posádce zvýšenou bezpečnost. Tak co říkáte, jak se vám tento Juke líbí? Z přiloženého videa vše působí velmi dobrým dojmem. Výkonu i brzdného účinku je zřejmě dostatek, řízení je pak velmi přesné a dostatečně zábavné.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?