Nissan Juke je tu s námi již mnoho let, během kterých si získal vyhraněné základny jak fanoušků tak odpůrců. Pokud je za něco Juke kritizován, pak je to jeho výstřední "osobitý" design. Chválen ale bývá zejména pro své podvozkové vlastnosti. A právě těch využil Lars Wolfe při rallyové přestavbě. Pojďme se na ni podívat.
Hned na začátek musíme přiznat, že jsme viděli již mnoho závodních přestaveb z vozů, od kterých by člověk přitom žádný závodní potenciál neočekával. A právě následující přestavba Nissanu Juke je jednou z nich. Jiný názor měl ale Lars Wolfe, majitel Juku z roku 2013. Lars je automobilový nadšenec a zřejmě i amatérský závodník, který se rozhodl přestavět svůj vůz na "drsné zacházení", ať už půjde o závody do vrchu, rally, rallycross a další automobilové disciplíny.
I když je sériový vůz poháněný motorem s přímým vstřikováním o objemu 1,6 litru (sériový motor poskytuje výkon 140 kW/190 k při 5600 ot./min., a 240 Nm točivého momentu), motor Larse Wolfa prošel hned několika úpravami včetně výměny turbodmychadla a úpravy řídicí jednotky. Potenciál motoru byl zřejmě využit na maximum a jak je z přiloženého videa patrné, jízdní výkony jsou více než solidní.
V interiéru bylo upraveno vše klasicky tak, jak bývá zvykem. Interiér byl tedy řádně odlehčen a dovybaven ochranným závodním rámem, který poskytuje posádce zvýšenou bezpečnost. Tak co říkáte, jak se vám tento Juke líbí? Z přiloženého videa vše působí velmi dobrým dojmem. Výkonu i brzdného účinku je zřejmě dostatek, řízení je pak velmi přesné a dostatečně zábavné.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?