Nissan Juke je tu s námi již mnoho let, během kterých si získal vyhraněné základny jak fanoušků tak odpůrců. Pokud je za něco Juke kritizován, pak je to jeho výstřední "osobitý" design. Chválen ale bývá zejména pro své podvozkové vlastnosti. A právě těch využil Lars Wolfe při rallyové přestavbě. Pojďme se na ni podívat.
Hned na začátek musíme přiznat, že jsme viděli již mnoho závodních přestaveb z vozů, od kterých by člověk přitom žádný závodní potenciál neočekával. A právě následující přestavba Nissanu Juke je jednou z nich. Jiný názor měl ale Lars Wolfe, majitel Juku z roku 2013. Lars je automobilový nadšenec a zřejmě i amatérský závodník, který se rozhodl přestavět svůj vůz na "drsné zacházení", ať už půjde o závody do vrchu, rally, rallycross a další automobilové disciplíny.
I když je sériový vůz poháněný motorem s přímým vstřikováním o objemu 1,6 litru (sériový motor poskytuje výkon 140 kW/190 k při 5600 ot./min., a 240 Nm točivého momentu), motor Larse Wolfa prošel hned několika úpravami včetně výměny turbodmychadla a úpravy řídicí jednotky. Potenciál motoru byl zřejmě využit na maximum a jak je z přiloženého videa patrné, jízdní výkony jsou více než solidní.
V interiéru bylo upraveno vše klasicky tak, jak bývá zvykem. Interiér byl tedy řádně odlehčen a dovybaven ochranným závodním rámem, který poskytuje posádce zvýšenou bezpečnost. Tak co říkáte, jak se vám tento Juke líbí? Z přiloženého videa vše působí velmi dobrým dojmem. Výkonu i brzdného účinku je zřejmě dostatek, řízení je pak velmi přesné a dostatečně zábavné.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.