Na světě existuje hned několik společností, jejichž hlavní pracovní náplní je transformovat historické skvosty do podoby, ve které se mohou směle postavit i těm nejnovějším sportovním vozům. Jednou z těchto společností je i německá firma Mechatronik Engineering, která před časem vypustila do světa monstrum převlečené za Mercedes W11 Coupe.
A když říkáme monstrum, nejsme daleko od pravdy. Pod klasickými tvary dnes již historického skvostu Mercedes-Benz W11, který se vyráběl mezi lety 1961 - 1971, se totiž ukrývá výkonný motor ze sportovního Mercedes-AMG SLK 55.Tato V8 o objemu 5.5 litru tak vozu propůjčuje výkon 268 kW, tedy 364 koní.
Hodnoty jako zrychlení z 0 na 100 km/h či maximální rychlost bohužel neznáme, nicméně máme jistotu, že jak dobře se vůz dokáže rozjet, tak stejně dobře zastaví. Autoři totiž vyměnili standardní brzdy za zcela nový systém, který má k dispozici i ABS. Uvnitř vozu pak pro větší bezpečnost posádky nainstalovali i klasické tříbodové bezpečnostní pásy.
O žádných dalších změnách už ale nepadlo ani slovo, takže na první pohled prakticky nemáte šanci poznat, jaká bestie před vámi vlastně stojí. Zvlášť vezmeme li v potaz, v jak dobrém stavu se vůz nachází.
Jeho exteriér zdobí perfektní lakování v odstínu "jet black", uvnitř potom nalezneme světle hnědý exteriér, který převážně tvoří kůže, na palubní desce nalezneme klasické dřevo a podlahy překrývá silný hnědý koberec. Kromě onoho výše zmíněného tříbodového bezpečnostního páse ale není šance cokoliv poznat byť jen z interiéru, vše je totiž původní. Od starého volantu, přes komfortní sedačky až po retro-stereo.
Pokud by vás vůz dostal do kolen a vy jste si právě řekli, že ho musíte mít, máme pro vás dobrou zprávu: Je na prodej. Najeto má 11.290 kilometrů (nevíme zda celkově či až po rekonstrukci) a je v perfektním stavu. Nejspíš i proto si za něj prodejce žádá sumu 400,000 Euro, tedy cca 10,2 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.