Na světě existuje hned několik společností, jejichž hlavní pracovní náplní je transformovat historické skvosty do podoby, ve které se mohou směle postavit i těm nejnovějším sportovním vozům. Jednou z těchto společností je i německá firma Mechatronik Engineering, která před časem vypustila do světa monstrum převlečené za Mercedes W11 Coupe.
A když říkáme monstrum, nejsme daleko od pravdy. Pod klasickými tvary dnes již historického skvostu Mercedes-Benz W11, který se vyráběl mezi lety 1961 - 1971, se totiž ukrývá výkonný motor ze sportovního Mercedes-AMG SLK 55.Tato V8 o objemu 5.5 litru tak vozu propůjčuje výkon 268 kW, tedy 364 koní.
Hodnoty jako zrychlení z 0 na 100 km/h či maximální rychlost bohužel neznáme, nicméně máme jistotu, že jak dobře se vůz dokáže rozjet, tak stejně dobře zastaví. Autoři totiž vyměnili standardní brzdy za zcela nový systém, který má k dispozici i ABS. Uvnitř vozu pak pro větší bezpečnost posádky nainstalovali i klasické tříbodové bezpečnostní pásy.
O žádných dalších změnách už ale nepadlo ani slovo, takže na první pohled prakticky nemáte šanci poznat, jaká bestie před vámi vlastně stojí. Zvlášť vezmeme li v potaz, v jak dobrém stavu se vůz nachází.
Jeho exteriér zdobí perfektní lakování v odstínu "jet black", uvnitř potom nalezneme světle hnědý exteriér, který převážně tvoří kůže, na palubní desce nalezneme klasické dřevo a podlahy překrývá silný hnědý koberec. Kromě onoho výše zmíněného tříbodového bezpečnostního páse ale není šance cokoliv poznat byť jen z interiéru, vše je totiž původní. Od starého volantu, přes komfortní sedačky až po retro-stereo.
Pokud by vás vůz dostal do kolen a vy jste si právě řekli, že ho musíte mít, máme pro vás dobrou zprávu: Je na prodej. Najeto má 11.290 kilometrů (nevíme zda celkově či až po rekonstrukci) a je v perfektním stavu. Nejspíš i proto si za něj prodejce žádá sumu 400,000 Euro, tedy cca 10,2 milionu korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?