Na světě existuje hned několik společností, jejichž hlavní pracovní náplní je transformovat historické skvosty do podoby, ve které se mohou směle postavit i těm nejnovějším sportovním vozům. Jednou z těchto společností je i německá firma Mechatronik Engineering, která před časem vypustila do světa monstrum převlečené za Mercedes W11 Coupe.
A když říkáme monstrum, nejsme daleko od pravdy. Pod klasickými tvary dnes již historického skvostu Mercedes-Benz W11, který se vyráběl mezi lety 1961 - 1971, se totiž ukrývá výkonný motor ze sportovního Mercedes-AMG SLK 55.Tato V8 o objemu 5.5 litru tak vozu propůjčuje výkon 268 kW, tedy 364 koní.
Hodnoty jako zrychlení z 0 na 100 km/h či maximální rychlost bohužel neznáme, nicméně máme jistotu, že jak dobře se vůz dokáže rozjet, tak stejně dobře zastaví. Autoři totiž vyměnili standardní brzdy za zcela nový systém, který má k dispozici i ABS. Uvnitř vozu pak pro větší bezpečnost posádky nainstalovali i klasické tříbodové bezpečnostní pásy.
O žádných dalších změnách už ale nepadlo ani slovo, takže na první pohled prakticky nemáte šanci poznat, jaká bestie před vámi vlastně stojí. Zvlášť vezmeme li v potaz, v jak dobrém stavu se vůz nachází.
Jeho exteriér zdobí perfektní lakování v odstínu "jet black", uvnitř potom nalezneme světle hnědý exteriér, který převážně tvoří kůže, na palubní desce nalezneme klasické dřevo a podlahy překrývá silný hnědý koberec. Kromě onoho výše zmíněného tříbodového bezpečnostního páse ale není šance cokoliv poznat byť jen z interiéru, vše je totiž původní. Od starého volantu, přes komfortní sedačky až po retro-stereo.
Pokud by vás vůz dostal do kolen a vy jste si právě řekli, že ho musíte mít, máme pro vás dobrou zprávu: Je na prodej. Najeto má 11.290 kilometrů (nevíme zda celkově či až po rekonstrukci) a je v perfektním stavu. Nejspíš i proto si za něj prodejce žádá sumu 400,000 Euro, tedy cca 10,2 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?