Pokud patříte mezi takové ty nadšence, kteří každý večer po návratu z práce zmizí v garáži, kde budují svůj tuningový / závodní projekt, máme pro vás zajímavý tip. Pokud ještě nevíte, jaký motor bude vaši pýchu pohánět, mohli byste zauvažovat o tomto skvostu z Formule 1.
Konkrétně se jedná o motor Mugen-Honda V10, který byl postaven pro vozy formule 1 závodící v devadesátých letech. Není jisté zda se tento konkrétní kousek někdy objevil přímo ve formuli, nicméně sestaven byl pro soutěže probíhající mezi lety 1992 a 1993, přičemž s jeho nasazením se počítalo pro vozy stáje Footwork, případně v roce 1994 pro Team Lotus.
Tyto motory s konstrukcí V10 jsou velice dobře známé zejména pro svůj zvuk, kterému se v moderní historii snad zatím žádnýá jiný motor nevyrovnal. Ostatně posuďte sami podle videí z 90. let, na kterých se vozy s tímto motorem prohánějí po okruhu.
Pokud byste o tuto bestiální pohonnou jednotku měli zájem, naleznete ji na webu Race Cars Direct, kde za ni požadují rovných 10 000 euro (cca 257000 korun). Rozhodně to není málo, nicméně za tyto peníze dostanete skvěle znějící desetiválec o výkonu přibližně 700 koní, který se žene do vysokých otáček s neskutečnou radostí.
A to ani nemluvíme o tom, že na české a dost možná i evropské tuningové scéně byste měli absolutní unikát. Kam se hrabou Škody 120 s přeplňovanými motory z Audi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?