Pokud patříte mezi takové ty nadšence, kteří každý večer po návratu z práce zmizí v garáži, kde budují svůj tuningový / závodní projekt, máme pro vás zajímavý tip. Pokud ještě nevíte, jaký motor bude vaši pýchu pohánět, mohli byste zauvažovat o tomto skvostu z Formule 1.
Konkrétně se jedná o motor Mugen-Honda V10, který byl postaven pro vozy formule 1 závodící v devadesátých letech. Není jisté zda se tento konkrétní kousek někdy objevil přímo ve formuli, nicméně sestaven byl pro soutěže probíhající mezi lety 1992 a 1993, přičemž s jeho nasazením se počítalo pro vozy stáje Footwork, případně v roce 1994 pro Team Lotus.
Tyto motory s konstrukcí V10 jsou velice dobře známé zejména pro svůj zvuk, kterému se v moderní historii snad zatím žádnýá jiný motor nevyrovnal. Ostatně posuďte sami podle videí z 90. let, na kterých se vozy s tímto motorem prohánějí po okruhu.
Pokud byste o tuto bestiální pohonnou jednotku měli zájem, naleznete ji na webu Race Cars Direct, kde za ni požadují rovných 10 000 euro (cca 257000 korun). Rozhodně to není málo, nicméně za tyto peníze dostanete skvěle znějící desetiválec o výkonu přibližně 700 koní, který se žene do vysokých otáček s neskutečnou radostí.
A to ani nemluvíme o tom, že na české a dost možná i evropské tuningové scéně byste měli absolutní unikát. Kam se hrabou Škody 120 s přeplňovanými motory z Audi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?