Pokud patříte mezi takové ty nadšence, kteří každý večer po návratu z práce zmizí v garáži, kde budují svůj tuningový / závodní projekt, máme pro vás zajímavý tip. Pokud ještě nevíte, jaký motor bude vaši pýchu pohánět, mohli byste zauvažovat o tomto skvostu z Formule 1.
Konkrétně se jedná o motor Mugen-Honda V10, který byl postaven pro vozy formule 1 závodící v devadesátých letech. Není jisté zda se tento konkrétní kousek někdy objevil přímo ve formuli, nicméně sestaven byl pro soutěže probíhající mezi lety 1992 a 1993, přičemž s jeho nasazením se počítalo pro vozy stáje Footwork, případně v roce 1994 pro Team Lotus.
Tyto motory s konstrukcí V10 jsou velice dobře známé zejména pro svůj zvuk, kterému se v moderní historii snad zatím žádnýá jiný motor nevyrovnal. Ostatně posuďte sami podle videí z 90. let, na kterých se vozy s tímto motorem prohánějí po okruhu.
Pokud byste o tuto bestiální pohonnou jednotku měli zájem, naleznete ji na webu Race Cars Direct, kde za ni požadují rovných 10 000 euro (cca 257000 korun). Rozhodně to není málo, nicméně za tyto peníze dostanete skvěle znějící desetiválec o výkonu přibližně 700 koní, který se žene do vysokých otáček s neskutečnou radostí.
A to ani nemluvíme o tom, že na české a dost možná i evropské tuningové scéně byste měli absolutní unikát. Kam se hrabou Škody 120 s přeplňovanými motory z Audi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.