Ano, Ford F-150 je ve Spojených státech prostě běžným pracovním náčiním. Jelikož v sobě ale jeho pohonná jednotka - vidlicový osmiválec o obsahu 5,0 litru - skrývá neuvěřitelný potenciál, není jediný důvod, proč z "pracanta" neudělat pořádně rychlé auto. A jedno takové právě uvidíte.
Nabízí jej dealerství Ford v Tennessee, a je zajímavé, že i když prošlo celou řadou úprav, stále je nabízeno s kompletní tovární zárukou. Upravený pickup se skrývá pod označením F-150 Outlaw WJ750, a k vysokému výkonu mu dopomáhá především kompresor Whipple.
"Muscle pickup", jak bychom také mohli upravený Ford F-150 nazvat, obsahuje také mimo jiné modifikovaný výfukový systém Borla, přepracovanou škrtící klapku s většími vstřikovači paliva, upravené sání vzduchu a další prvky od společnosti Shelby. Lepší ovladatelnosti pomáhá i vylepšené zadní odpružení, větší brzdové třmeny, 22-palcová kola Verde a pneumatiky o rozměru 305/40.
Interiér vozu je pak založen na verzi XLT, nicméně červené designové prvky od Shelby jsou všudypřítomné. Jak už jsme zmínili, i přes celou sérii úprav se na automobil stále vztahuje záruka na 3 roky nebo 36 000 mil, podle toho, co nastane dříve. A cena vozu? 75 000 dolarů, v přepočtu tedy přibližně 1 635 000 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.