Ano, Ford F-150 je ve Spojených státech prostě běžným pracovním náčiním. Jelikož v sobě ale jeho pohonná jednotka - vidlicový osmiválec o obsahu 5,0 litru - skrývá neuvěřitelný potenciál, není jediný důvod, proč z "pracanta" neudělat pořádně rychlé auto. A jedno takové právě uvidíte.
Nabízí jej dealerství Ford v Tennessee, a je zajímavé, že i když prošlo celou řadou úprav, stále je nabízeno s kompletní tovární zárukou. Upravený pickup se skrývá pod označením F-150 Outlaw WJ750, a k vysokému výkonu mu dopomáhá především kompresor Whipple.
"Muscle pickup", jak bychom také mohli upravený Ford F-150 nazvat, obsahuje také mimo jiné modifikovaný výfukový systém Borla, přepracovanou škrtící klapku s většími vstřikovači paliva, upravené sání vzduchu a další prvky od společnosti Shelby. Lepší ovladatelnosti pomáhá i vylepšené zadní odpružení, větší brzdové třmeny, 22-palcová kola Verde a pneumatiky o rozměru 305/40.
Interiér vozu je pak založen na verzi XLT, nicméně červené designové prvky od Shelby jsou všudypřítomné. Jak už jsme zmínili, i přes celou sérii úprav se na automobil stále vztahuje záruka na 3 roky nebo 36 000 mil, podle toho, co nastane dříve. A cena vozu? 75 000 dolarů, v přepočtu tedy přibližně 1 635 000 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?