Pokud se rozhodnete pro koupi klasické Škody Octavie RS s benzínovým motorem, pravděpodobně si domů přivezete poměrně rychlý rodinný sedan či kombík s výkonem okolo 230 koní a točivým momentem 350 Nm. Pokud by vám to ale nestačilo, máte hned několik dalších možností.
Tou první možností je sáhnout po nejextrémnější Škodě Octavii RS 245 s výkonem 245 koní ( kterou brzy naleznete v redakčním testu), nebo si zajet do dílny tuningové společnosti ABT, která z vašeho klasického RSka udělá skutečné monstrum.
Po troše úprav totiž výkon rodinného kombíku s motorem 2.0 TSI vzrostl o úctyhodných 37 %, což znamená, že pod kapotou má řidič k dispozici 315 koní a točivý moment 450 Nm. překonání rychlostních rekordů to sice stačit nebude, ovšem na přepravování dětí do školy a občasné nákupy to jistě bude víc než dost.
Výčet úprav ale u motoru nekončí, aby se dala porce nového výkonu lépe zvládnout, nainstalovali v ABT do Octavie i nové pružiny, které přiblížily automobil o 20 milimetrů blíže zemi. Vůz tak vypadá o něco sportovněji ale hlavně se zlepší jeho schopnosti poprat se se zatáčkami.
Třešničkou na dortu se pak staly nové lehké disky o průměru 19" palců, na kterých jsou nazuty sportovní pneumatiky o rozměrech 225/35. Jedinou úpravou interiéru kterou ABT nabízí je sada speciálních koberečků.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?