Pokud se rozhodnete pro koupi klasické Škody Octavie RS s benzínovým motorem, pravděpodobně si domů přivezete poměrně rychlý rodinný sedan či kombík s výkonem okolo 230 koní a točivým momentem 350 Nm. Pokud by vám to ale nestačilo, máte hned několik dalších možností.
Tou první možností je sáhnout po nejextrémnější Škodě Octavii RS 245 s výkonem 245 koní ( kterou brzy naleznete v redakčním testu), nebo si zajet do dílny tuningové společnosti ABT, která z vašeho klasického RSka udělá skutečné monstrum.
Po troše úprav totiž výkon rodinného kombíku s motorem 2.0 TSI vzrostl o úctyhodných 37 %, což znamená, že pod kapotou má řidič k dispozici 315 koní a točivý moment 450 Nm. překonání rychlostních rekordů to sice stačit nebude, ovšem na přepravování dětí do školy a občasné nákupy to jistě bude víc než dost.
Výčet úprav ale u motoru nekončí, aby se dala porce nového výkonu lépe zvládnout, nainstalovali v ABT do Octavie i nové pružiny, které přiblížily automobil o 20 milimetrů blíže zemi. Vůz tak vypadá o něco sportovněji ale hlavně se zlepší jeho schopnosti poprat se se zatáčkami.
Třešničkou na dortu se pak staly nové lehké disky o průměru 19" palců, na kterých jsou nazuty sportovní pneumatiky o rozměrech 225/35. Jedinou úpravou interiéru kterou ABT nabízí je sada speciálních koberečků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.