Pokud se rozhodnete pro koupi klasické Škody Octavie RS s benzínovým motorem, pravděpodobně si domů přivezete poměrně rychlý rodinný sedan či kombík s výkonem okolo 230 koní a točivým momentem 350 Nm. Pokud by vám to ale nestačilo, máte hned několik dalších možností.
Tou první možností je sáhnout po nejextrémnější Škodě Octavii RS 245 s výkonem 245 koní ( kterou brzy naleznete v redakčním testu), nebo si zajet do dílny tuningové společnosti ABT, která z vašeho klasického RSka udělá skutečné monstrum.
Po troše úprav totiž výkon rodinného kombíku s motorem 2.0 TSI vzrostl o úctyhodných 37 %, což znamená, že pod kapotou má řidič k dispozici 315 koní a točivý moment 450 Nm. překonání rychlostních rekordů to sice stačit nebude, ovšem na přepravování dětí do školy a občasné nákupy to jistě bude víc než dost.
Výčet úprav ale u motoru nekončí, aby se dala porce nového výkonu lépe zvládnout, nainstalovali v ABT do Octavie i nové pružiny, které přiblížily automobil o 20 milimetrů blíže zemi. Vůz tak vypadá o něco sportovněji ale hlavně se zlepší jeho schopnosti poprat se se zatáčkami.
Třešničkou na dortu se pak staly nové lehké disky o průměru 19" palců, na kterých jsou nazuty sportovní pneumatiky o rozměrech 225/35. Jedinou úpravou interiéru kterou ABT nabízí je sada speciálních koberečků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?