Pokud se rozhodnete pro koupi klasické Škody Octavie RS s benzínovým motorem, pravděpodobně si domů přivezete poměrně rychlý rodinný sedan či kombík s výkonem okolo 230 koní a točivým momentem 350 Nm. Pokud by vám to ale nestačilo, máte hned několik dalších možností.
Tou první možností je sáhnout po nejextrémnější Škodě Octavii RS 245 s výkonem 245 koní ( kterou brzy naleznete v redakčním testu), nebo si zajet do dílny tuningové společnosti ABT, která z vašeho klasického RSka udělá skutečné monstrum.
Po troše úprav totiž výkon rodinného kombíku s motorem 2.0 TSI vzrostl o úctyhodných 37 %, což znamená, že pod kapotou má řidič k dispozici 315 koní a točivý moment 450 Nm. překonání rychlostních rekordů to sice stačit nebude, ovšem na přepravování dětí do školy a občasné nákupy to jistě bude víc než dost.
Výčet úprav ale u motoru nekončí, aby se dala porce nového výkonu lépe zvládnout, nainstalovali v ABT do Octavie i nové pružiny, které přiblížily automobil o 20 milimetrů blíže zemi. Vůz tak vypadá o něco sportovněji ale hlavně se zlepší jeho schopnosti poprat se se zatáčkami.
Třešničkou na dortu se pak staly nové lehké disky o průměru 19" palců, na kterých jsou nazuty sportovní pneumatiky o rozměrech 225/35. Jedinou úpravou interiéru kterou ABT nabízí je sada speciálních koberečků.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?