Seat Ateca rozhodně není ošklivé auto. Pokud si ho tedy nebudete chtít pořídit v té nejlevnější verzi a na plechových discích. Studenti tuningové školy DF Automotive ale dostali za úkol přitažlivost nového SUV ještě vylepšit. A jak se jim to povedlo?
V tomto případě ale nešlo pouze o design, a studenti se pustili i do úprav motoru. Základ jim tvořil dieselový agregát TDI o objemu 2,0 litru, který je u této řady vozidel nejběžnější, a poskytuje výkon 150 k a 340 Nm. točivého momentu.
Díky optimalizaci řídící jednotky se povedlo motoru přidat dalších 63 k a 120 Nm. točivého momentu oproti běžnému provedení. Celkový výkon tedy činí 213 k a 460 Nm. točivého momentu, což už jsou velmi příjemná čísla, která tomuto SUV poskytnou jistě slušné jízdní zážitky.
Ty jsou navíc umocněny kvalitními koly, které nejen dobře vypadají, ale díky nim má vůz i tu správnou oporu v zatáčkách. Použity jsou 20" hliníkové disky MSW s pneumatikami Hankook o rozměrech 235/35. Spolu se sníženým podvozkem od KW musí být svižné svezení s takto upraveným španělským SUV opravdovým zážitkem.
Tak co říkáte, líbí se vám?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?