Malý Fiat 500 je spíše stylovou městskou záležitostí, ačkoliv ve verzi Abarth umí nabídnout i radost z jízdy a nevšední řidičské zážitky. Tento rozšířený a masivně upravený Fiat 500, nově označovaný 350 GP, ovšem přenesl zábavu s nákupní taškou na zcela novou úroveň.
Už na první pohled je vidět, že tenhle Fiat 500 vybočuje z řady - a to zejména svou šířkou. Není se ale čemu divit, pod jeho kapotu se totiž nastěhoval čtyřválcový 1.75 litrový přeplňovaný motor ze sportovní Alfa Romeo 4C, díky jehož uložení v zadní části vůz získal nejen ohromný výkon, ale také pohon zadní kol.
Motor navíc nezůstal v sériovém stavu, technici z italské tuningové společnosti Gran Torino Engineering z něj totiž vymáčkli dalších 110 koní, díky čemuž se výkon tohoto prcka posunul na ohromujících 350 koní. Kromě úpravy motoru ale Fiat 500 dostal i upravenou manuální převodovku, brzdy Brembo a speciální "pushrod" podvozek Ohlins.
Masivní body-kit, díky kterému vůz značně narostl do šířky, by měl být vyroben z karbonových vláken a najdeme na něm i přívody vzduchu jak k motoru, tak k brzdám. V jeho podbězích se navíc usadily 19" kola. Kromě toho ale vůz dostal i upravenou masku s přídavnými světlomety nebo zadní přítlačné křídlo.
Pokud si ale myslíte, že se jedná o unikátní projekt, máme pro vás novinku: 350 GP, jak byl tento projekt pojmenován, bude vyráběn v sérii rovných 100 kusů. Jeden vůz přitom vyjde na částku 150.000 Euro, tedy cca 3,9 milionu korun. Zákazníci si ovšem budou moci připlatit i za dvojspojkovou automatickou převodovku z Alfy Romeo 4C.
Vůz si můžete dobře prohlédnou a hlavně poslechnout na těchto záběrech z akce "Best of Italy Race 2017", která se konala minulý víkend a na které se 360 GP prezentoval v plné své kráse.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?