Ano, zní to neuvěřitelně, ale jedno dealerství v Georgii nabízí verzi, kterou Ford nevyrábí. Zřejmě jim chyběl výkon, a tak ke klasickému modelu F-150 přidali kompresor Roush. Výsledkem je více výkonu, než má například Ford Raptor.
Upravený Ford pojmenovali jako „Lighting“, podle Fordu SVT Lighting, který se oficiálně vyráběl před třinácti lety. Byl to vysoce výkonný pickup, který zřejmě zůstal v Georgii nezapomenut.
O upravené verzi jsme se dozvěděli formou Facebooku, kde ono dealerství Ford Pioneer svůj F-150 Lighting představilo. Základem je model s krátkou dvoumístnou kabinou. I když základní vzhled zůstal nezměněn, pokud se podíváme blíže, najdeme boční koncovky výfuku, které nejsou sériové, stejně jako ohromná 22-ti palcová kola. Prodejce také vůz opatřil sportovním podvozkem a několika plaketami SVT a Lighting.
Zatímco původní Lighting poháněl přeplňovaný osmiválec o objemu 5,4 litru poskytující výkon 283 kW (380 koní), tento model disponuje pětilitrovým osmiválcem s kompresorem Roush. A jaký je výsledek? Úctyhodný výkon 484 kW a 650 koní, což je například o 200 koní více, než má verze F-150 Raptor.
Vůz byl dokonce upraven tak, že u něj dealerství poskytuje plnou tovární záruku Ford. Cena byla vyčíslena na 49.661 $ (přibližně 1 090 000 korun), nicméně pokud vás takto upravená F-150 zaujala, máme pro vás špatnou zprávu. Tenhle model byl okamžitě prodán. Ovšem, dealerství se nechalo slyšet, že s podobnými úpravami bude pokračovat. Ta další bude založena na pickupech F-150 z modelové řady pro rok 2018. Máme se tedy na co těšit
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.