Už několikrát jsme vás přinesli snímky sportovních vozů, jejichž design byl upraven do šíleného stylu Mad Maxe. Ve většině případů se jednalo pouze o dílo šikovných grafiků, ovšem tenhle Khaki Bentley Continental GT je skutečný. A je přesně tak extrémní, jak vypadá.
Když se řekne úprava Bentley, většina z nás si představí luxus, chrom, kůži a okázalost. Tento upravený Bentley na to ale jde z druhé strany. Elegantní tvary pozměnily rozšířené blatníky, lesklá kola nahradily obří plechové ráfky obuté do terénních protektorů a komfortní podvozek byl nahrazen čtyřmi páry extrémních off-roadových tlumičů.
Kdysi stříbrné Bentley mělo tu smůlu, že padlo za oběť pořadu Supercar Megabuild, který vysílá televizní stanice National Geographic. Přáním "zákazníka" byl elegantní a komfortní vůz, který se dostane všude. Elegance a komfortu má Continental GT na rozdávání. Navíc disponuje i pohonem všech kol, takže kandidátem byl ideálním.
Pro lepší prostupnost terénem ale přišel o svůj originální podvozek, místo kterého dostal od každého podběhu dvojici speciálních nastavitelných off-roadových tlumičů. Terénní vůz také vyžaduje pořádná kola, ovšem ta by se do sériových podběhů nevešla. Na řadu tak přišly umělohmotné nástavce blatníků, díky kterým vůz vypadá značně post-apokalypticky.
Aby úpravci extrémnost vozu ještě podtrhli, zahalili celý vůz do khaki fólie a vybavili ho jak ochranou podvozku, tak ochranným rámem vpředu. Také vyztužili jeho karoserii a na zadní část vozu přidali externí ochranný rám, který zároveň slouží jako nosič rezervy, dvou kanystrů a rampy s profi osvětlením.
Díky 6.0 litrovému motoru W12 pod kapotou navíc vozu zbyl i dostatek síly, kterou na kola přenáší 6-stupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Jak moc se zhoršil cestovní komfort bohužel nevíme, ovšem uvnitř vozu bude řidiče hýčkat sériový prémiový interiér, kterého se úpravci naštěstí ani nedotkli.
Vůz navíc může být váš, neboť je v současnosti vystaven na aukčním webu eBay. Kolik má vůz najeto a kolik ujel s těmito úpravami výrobce bohužel neuvádí, ovšem měl by být schválen pro normální jízdu po silnici. Cena samotných úprav by se měla pohybovat okolo 25,000 liber (709 tis. Kč), ovšem v době psaní tohoto článku, 5 dnů a 8 hodin před koncem aukce, je prodejní částka po 63 příhozech "jen" 30,100 liber, tedy cca 855,000 korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.