Už několikrát jsme vás přinesli snímky sportovních vozů, jejichž design byl upraven do šíleného stylu Mad Maxe. Ve většině případů se jednalo pouze o dílo šikovných grafiků, ovšem tenhle Khaki Bentley Continental GT je skutečný. A je přesně tak extrémní, jak vypadá.
Když se řekne úprava Bentley, většina z nás si představí luxus, chrom, kůži a okázalost. Tento upravený Bentley na to ale jde z druhé strany. Elegantní tvary pozměnily rozšířené blatníky, lesklá kola nahradily obří plechové ráfky obuté do terénních protektorů a komfortní podvozek byl nahrazen čtyřmi páry extrémních off-roadových tlumičů.
Kdysi stříbrné Bentley mělo tu smůlu, že padlo za oběť pořadu Supercar Megabuild, který vysílá televizní stanice National Geographic. Přáním "zákazníka" byl elegantní a komfortní vůz, který se dostane všude. Elegance a komfortu má Continental GT na rozdávání. Navíc disponuje i pohonem všech kol, takže kandidátem byl ideálním.
Pro lepší prostupnost terénem ale přišel o svůj originální podvozek, místo kterého dostal od každého podběhu dvojici speciálních nastavitelných off-roadových tlumičů. Terénní vůz také vyžaduje pořádná kola, ovšem ta by se do sériových podběhů nevešla. Na řadu tak přišly umělohmotné nástavce blatníků, díky kterým vůz vypadá značně post-apokalypticky.
Aby úpravci extrémnost vozu ještě podtrhli, zahalili celý vůz do khaki fólie a vybavili ho jak ochranou podvozku, tak ochranným rámem vpředu. Také vyztužili jeho karoserii a na zadní část vozu přidali externí ochranný rám, který zároveň slouží jako nosič rezervy, dvou kanystrů a rampy s profi osvětlením.
Díky 6.0 litrovému motoru W12 pod kapotou navíc vozu zbyl i dostatek síly, kterou na kola přenáší 6-stupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Jak moc se zhoršil cestovní komfort bohužel nevíme, ovšem uvnitř vozu bude řidiče hýčkat sériový prémiový interiér, kterého se úpravci naštěstí ani nedotkli.
Vůz navíc může být váš, neboť je v současnosti vystaven na aukčním webu eBay. Kolik má vůz najeto a kolik ujel s těmito úpravami výrobce bohužel neuvádí, ovšem měl by být schválen pro normální jízdu po silnici. Cena samotných úprav by se měla pohybovat okolo 25,000 liber (709 tis. Kč), ovšem v době psaní tohoto článku, 5 dnů a 8 hodin před koncem aukce, je prodejní částka po 63 příhozech "jen" 30,100 liber, tedy cca 855,000 korun.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.