Už několikrát jsme vás přinesli snímky sportovních vozů, jejichž design byl upraven do šíleného stylu Mad Maxe. Ve většině případů se jednalo pouze o dílo šikovných grafiků, ovšem tenhle Khaki Bentley Continental GT je skutečný. A je přesně tak extrémní, jak vypadá.
Když se řekne úprava Bentley, většina z nás si představí luxus, chrom, kůži a okázalost. Tento upravený Bentley na to ale jde z druhé strany. Elegantní tvary pozměnily rozšířené blatníky, lesklá kola nahradily obří plechové ráfky obuté do terénních protektorů a komfortní podvozek byl nahrazen čtyřmi páry extrémních off-roadových tlumičů.
Kdysi stříbrné Bentley mělo tu smůlu, že padlo za oběť pořadu Supercar Megabuild, který vysílá televizní stanice National Geographic. Přáním "zákazníka" byl elegantní a komfortní vůz, který se dostane všude. Elegance a komfortu má Continental GT na rozdávání. Navíc disponuje i pohonem všech kol, takže kandidátem byl ideálním.
Pro lepší prostupnost terénem ale přišel o svůj originální podvozek, místo kterého dostal od každého podběhu dvojici speciálních nastavitelných off-roadových tlumičů. Terénní vůz také vyžaduje pořádná kola, ovšem ta by se do sériových podběhů nevešla. Na řadu tak přišly umělohmotné nástavce blatníků, díky kterým vůz vypadá značně post-apokalypticky.
Aby úpravci extrémnost vozu ještě podtrhli, zahalili celý vůz do khaki fólie a vybavili ho jak ochranou podvozku, tak ochranným rámem vpředu. Také vyztužili jeho karoserii a na zadní část vozu přidali externí ochranný rám, který zároveň slouží jako nosič rezervy, dvou kanystrů a rampy s profi osvětlením.
Díky 6.0 litrovému motoru W12 pod kapotou navíc vozu zbyl i dostatek síly, kterou na kola přenáší 6-stupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Jak moc se zhoršil cestovní komfort bohužel nevíme, ovšem uvnitř vozu bude řidiče hýčkat sériový prémiový interiér, kterého se úpravci naštěstí ani nedotkli.
Vůz navíc může být váš, neboť je v současnosti vystaven na aukčním webu eBay. Kolik má vůz najeto a kolik ujel s těmito úpravami výrobce bohužel neuvádí, ovšem měl by být schválen pro normální jízdu po silnici. Cena samotných úprav by se měla pohybovat okolo 25,000 liber (709 tis. Kč), ovšem v době psaní tohoto článku, 5 dnů a 8 hodin před koncem aukce, je prodejní částka po 63 příhozech "jen" 30,100 liber, tedy cca 855,000 korun.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?