Už několikrát jsme vás přinesli snímky sportovních vozů, jejichž design byl upraven do šíleného stylu Mad Maxe. Ve většině případů se jednalo pouze o dílo šikovných grafiků, ovšem tenhle Khaki Bentley Continental GT je skutečný. A je přesně tak extrémní, jak vypadá.
Když se řekne úprava Bentley, většina z nás si představí luxus, chrom, kůži a okázalost. Tento upravený Bentley na to ale jde z druhé strany. Elegantní tvary pozměnily rozšířené blatníky, lesklá kola nahradily obří plechové ráfky obuté do terénních protektorů a komfortní podvozek byl nahrazen čtyřmi páry extrémních off-roadových tlumičů.
Kdysi stříbrné Bentley mělo tu smůlu, že padlo za oběť pořadu Supercar Megabuild, který vysílá televizní stanice National Geographic. Přáním "zákazníka" byl elegantní a komfortní vůz, který se dostane všude. Elegance a komfortu má Continental GT na rozdávání. Navíc disponuje i pohonem všech kol, takže kandidátem byl ideálním.
Pro lepší prostupnost terénem ale přišel o svůj originální podvozek, místo kterého dostal od každého podběhu dvojici speciálních nastavitelných off-roadových tlumičů. Terénní vůz také vyžaduje pořádná kola, ovšem ta by se do sériových podběhů nevešla. Na řadu tak přišly umělohmotné nástavce blatníků, díky kterým vůz vypadá značně post-apokalypticky.
Aby úpravci extrémnost vozu ještě podtrhli, zahalili celý vůz do khaki fólie a vybavili ho jak ochranou podvozku, tak ochranným rámem vpředu. Také vyztužili jeho karoserii a na zadní část vozu přidali externí ochranný rám, který zároveň slouží jako nosič rezervy, dvou kanystrů a rampy s profi osvětlením.
Díky 6.0 litrovému motoru W12 pod kapotou navíc vozu zbyl i dostatek síly, kterou na kola přenáší 6-stupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Jak moc se zhoršil cestovní komfort bohužel nevíme, ovšem uvnitř vozu bude řidiče hýčkat sériový prémiový interiér, kterého se úpravci naštěstí ani nedotkli.
Vůz navíc může být váš, neboť je v současnosti vystaven na aukčním webu eBay. Kolik má vůz najeto a kolik ujel s těmito úpravami výrobce bohužel neuvádí, ovšem měl by být schválen pro normální jízdu po silnici. Cena samotných úprav by se měla pohybovat okolo 25,000 liber (709 tis. Kč), ovšem v době psaní tohoto článku, 5 dnů a 8 hodin před koncem aukce, je prodejní částka po 63 příhozech "jen" 30,100 liber, tedy cca 855,000 korun.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.