Už několikrát jsme vás přinesli snímky sportovních vozů, jejichž design byl upraven do šíleného stylu Mad Maxe. Ve většině případů se jednalo pouze o dílo šikovných grafiků, ovšem tenhle Khaki Bentley Continental GT je skutečný. A je přesně tak extrémní, jak vypadá.
Když se řekne úprava Bentley, většina z nás si představí luxus, chrom, kůži a okázalost. Tento upravený Bentley na to ale jde z druhé strany. Elegantní tvary pozměnily rozšířené blatníky, lesklá kola nahradily obří plechové ráfky obuté do terénních protektorů a komfortní podvozek byl nahrazen čtyřmi páry extrémních off-roadových tlumičů.
Kdysi stříbrné Bentley mělo tu smůlu, že padlo za oběť pořadu Supercar Megabuild, který vysílá televizní stanice National Geographic. Přáním "zákazníka" byl elegantní a komfortní vůz, který se dostane všude. Elegance a komfortu má Continental GT na rozdávání. Navíc disponuje i pohonem všech kol, takže kandidátem byl ideálním.
Pro lepší prostupnost terénem ale přišel o svůj originální podvozek, místo kterého dostal od každého podběhu dvojici speciálních nastavitelných off-roadových tlumičů. Terénní vůz také vyžaduje pořádná kola, ovšem ta by se do sériových podběhů nevešla. Na řadu tak přišly umělohmotné nástavce blatníků, díky kterým vůz vypadá značně post-apokalypticky.
Aby úpravci extrémnost vozu ještě podtrhli, zahalili celý vůz do khaki fólie a vybavili ho jak ochranou podvozku, tak ochranným rámem vpředu. Také vyztužili jeho karoserii a na zadní část vozu přidali externí ochranný rám, který zároveň slouží jako nosič rezervy, dvou kanystrů a rampy s profi osvětlením.
Díky 6.0 litrovému motoru W12 pod kapotou navíc vozu zbyl i dostatek síly, kterou na kola přenáší 6-stupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Jak moc se zhoršil cestovní komfort bohužel nevíme, ovšem uvnitř vozu bude řidiče hýčkat sériový prémiový interiér, kterého se úpravci naštěstí ani nedotkli.
Vůz navíc může být váš, neboť je v současnosti vystaven na aukčním webu eBay. Kolik má vůz najeto a kolik ujel s těmito úpravami výrobce bohužel neuvádí, ovšem měl by být schválen pro normální jízdu po silnici. Cena samotných úprav by se měla pohybovat okolo 25,000 liber (709 tis. Kč), ovšem v době psaní tohoto článku, 5 dnů a 8 hodin před koncem aukce, je prodejní částka po 63 příhozech "jen" 30,100 liber, tedy cca 855,000 korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.