Modely Volkswagen Golf R a Golf R Variant s 228 kW/310 k nabízejí výkony a dynamiku sportovního vozu. Jejich nastavení může být na přání ještě ostřejší díky exkluzivním prvkům výbavy „Performance“. Mezi ně patří kotoučové brzdy „Performance“ a sportovní semi-slick pneumatiky pro jízdu na závodním okruhu. Speciálně pro model Golf R (pouze pro hatchback) byla navíc koncipována výfuková soustava „Performance“. S prvky výbavy na přání z řady „Performance“ tak zákazník získá nejkvalitnější techniku z motoristického sportu, kterou může používat i v každodenním provozu.
Titanová výfuková soustava R „Performance“. Slovinec Igor Akrapovič byl vlastně závodním jezdcem. Jednoho dne však pověsil profesionální závodní přílbu na hřebík a začal vyvíjet výfukové soustavy – přesněji sportovní výfukové soustavy. Ty jsou tak přesvědčivé, že Volkswagen vyvinul společně s Akrapovičem výfukovou soustavu „Performance“ z titanu pro Golf R(pouze pro hatchback). Použitím tohoto výjimečného kovu klesla hmotnost v porovnání se sériově dodávanou výfukovou soustavou o 7 kg.
Výfuková soustava „Performance“ propůjčuje modelu Golf R neporovnatelný zvuk. V závislosti na jízdním režimu sahá zvukové spektrum až po zvukový doprovod jako v motoristickém sportu. Zejména ve vysokých otáčkách a při řazení vzniká zvuk, který je pro výfukové soustavy Akrapovič typický – citlivě naladěný, nikdy příliš hlučný a přitom vždy fascinující.
Brzdová soustava R „Performance“. Pro modely Golf R a Golf R Variant se dodávají kotoučové brzdy „Performance“. Tato brzdová soustava je o 2 kg lehčí než sériový systém, a snižuje tak neodpružené hmoty. Dokonce i na závodním okruhu je tato brzdová soustava extrémně odolná. Kotoučové brzdy vpředu mají hliníkový střed brzdového kotouče, s nímž je pomocí zalitých prvků spojen třecí prstenec z oceli, který se tak může při zahřívání radiálně rozpínat. Mezi další přednosti této brzdové soustavy patří také velmi dobré ovládání brzdné síly. Další zvýšení tepelné odolnosti zajišťuje speciální brzdové obložení na přední nápravě. Brzdovou soustavu Performance lze snadno rozpoznat podle stříbrného loga R na brzdových třmenech.
Pakety R-„Performance“ lze na českém trhu již objednávat. Paket brzdová soustava R-„Performance“ obsahuje 19“ kola z lehkých slitin „Spielberg“ se semi-slick pneumatikami o rozměru 235/35 R19, progresivní řízení, výkonný brzdový systém s děrovanými brzdovými kotouči, speciálními brzdovými destičkami a černými brzdovými třmeny s logem R a zatmavená skla (zadní sklo a zadní boční skla - 65% absorpce světla). Paket pořídíte za 75 500 Kč a Golf R/Golf R Variant s ním dosahuje maximální rychlosti 267/270 km/h (odstraněn omezovač rychlosti). Titanový výfukový systém Akrapovič s dvojitými koncovkami pak přijde na 93 400 Kč.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?