Golf R s technikou Performance nabídne ostrý zvuk a pořádné brzdy

Volkswagen Golf R s titanovou výfukovou soustavou R „Performance“ Akrapovič
Volkswagen Golf R s titanovou výfukovou soustavou R „Performance“ Akrapovič, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. srpna 2017 11:03
Sdílej:

Modely Volkswagen Golf R a Golf R Variant s 228 kW/310 k nabízejí výkony a dynamiku sportovního vozu. Jejich nastavení může být na přání ještě ostřejší díky exkluzivním prvkům výbavy „Performance“. Mezi ně patří kotoučové brzdy „Performance“ a sportovní semi-slick pneumatiky pro jízdu na závodním okruhu. Speciálně pro model Golf R (pouze pro hatchback) byla navíc koncipována výfuková soustava „Performance“. S prvky výbavy na přání z řady „Performance“ tak zákazník získá nejkvalitnější techniku z motoristického sportu, kterou může používat i v každodenním provozu.

Titanová výfuková soustava R „Performance“. Slovinec Igor Akrapovič byl vlastně závodním jezdcem. Jednoho dne však pověsil profesionální závodní přílbu na hřebík a začal vyvíjet výfukové soustavy – přesněji sportovní výfukové soustavy. Ty jsou tak přesvědčivé, že Volkswagen vyvinul společně s Akrapovičem výfukovou soustavu „Performance“ z titanu pro Golf R(pouze pro hatchback). Použitím tohoto výjimečného kovu klesla hmotnost v porovnání se sériově dodávanou výfukovou soustavou o 7 kg.

Výfuková soustava „Performance“ propůjčuje modelu Golf R neporovnatelný zvuk. V závislosti na jízdním režimu sahá zvukové spektrum až po zvukový doprovod jako v motoristickém sportu. Zejména ve vysokých otáčkách a při řazení vzniká zvuk, který je pro výfukové soustavy Akrapovič typický – citlivě naladěný, nikdy příliš hlučný a přitom vždy fascinující.

Brzdová soustava R „Performance“. Pro modely Golf R a Golf R Variant se dodávají kotoučové brzdy „Performance“. Tato brzdová soustava je o 2 kg lehčí než sériový systém, a snižuje tak neodpružené hmoty. Dokonce i na závodním okruhu je tato brzdová soustava extrémně odolná. Kotoučové brzdy vpředu mají hliníkový střed brzdového kotouče, s nímž je pomocí zalitých prvků spojen třecí prstenec z oceli, který se tak může při zahřívání radiálně rozpínat. Mezi další přednosti této brzdové soustavy patří také velmi dobré ovládání brzdné síly. Další zvýšení tepelné odolnosti zajišťuje speciální brzdové obložení na přední nápravě. Brzdovou soustavu Performance lze snadno rozpoznat podle stříbrného loga R na brzdových třmenech.

Pakety R-„Performance“ lze na českém trhu již objednávat. Paket brzdová soustava R-„Performance“ obsahuje 19“ kola z lehkých slitin „Spielberg“ se semi-slick pneumatikami o rozměru 235/35 R19, progresivní řízení, výkonný brzdový systém s děrovanými brzdovými kotouči, speciálními brzdovými destičkami a černými brzdovými třmeny s logem R a zatmavená skla (zadní sklo a zadní boční skla - 65% absorpce světla). Paket pořídíte za 75 500 Kč a Golf R/Golf R Variant s ním dosahuje maximální rychlosti 267/270 km/h (odstraněn omezovač rychlosti). Titanový výfukový systém Akrapovič s dvojitými koncovkami pak přijde na 93 400 Kč.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.