Golf R s technikou Performance nabídne ostrý zvuk a pořádné brzdy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. srpna 2017, 11:03 Google+

Modely Volkswagen Golf R a Golf R Variant s 228 kW/310 k nabízejí výkony a dynamiku sportovního vozu. Jejich nastavení může být na přání ještě ostřejší díky exkluzivním prvkům výbavy „Performance“. Mezi ně patří kotoučové brzdy „Performance“ a sportovní semi-slick pneumatiky pro jízdu na závodním okruhu. Speciálně pro model Golf R (pouze pro hatchback) byla navíc koncipována výfuková soustava „Performance“. S prvky výbavy na přání z řady „Performance“ tak zákazník získá nejkvalitnější techniku z motoristického sportu, kterou může používat i v každodenním provozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf R s titanovou výfukovou soustavou R „Performance“ Akrapovič

Volkswagen Golf R s titanovou výfukovou soustavou R „Performance“ Akrapovič | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Titanová výfuková soustava R „Performance“. Slovinec Igor Akrapovič byl vlastně závodním jezdcem. Jednoho dne však pověsil profesionální závodní přílbu na hřebík a začal vyvíjet výfukové soustavy – přesněji sportovní výfukové soustavy. Ty jsou tak přesvědčivé, že Volkswagen vyvinul společně s Akrapovičem výfukovou soustavu „Performance“ z titanu pro Golf R(pouze pro hatchback). Použitím tohoto výjimečného kovu klesla hmotnost v porovnání se sériově dodávanou výfukovou soustavou o 7 kg.

Výfuková soustava „Performance“ propůjčuje modelu Golf R neporovnatelný zvuk. V závislosti na jízdním režimu sahá zvukové spektrum až po zvukový doprovod jako v motoristickém sportu. Zejména ve vysokých otáčkách a při řazení vzniká zvuk, který je pro výfukové soustavy Akrapovič typický – citlivě naladěný, nikdy příliš hlučný a přitom vždy fascinující.

Brzdová soustava R „Performance“. Pro modely Golf R a Golf R Variant se dodávají kotoučové brzdy „Performance“. Tato brzdová soustava je o 2 kg lehčí než sériový systém, a snižuje tak neodpružené hmoty. Dokonce i na závodním okruhu je tato brzdová soustava extrémně odolná. Kotoučové brzdy vpředu mají hliníkový střed brzdového kotouče, s nímž je pomocí zalitých prvků spojen třecí prstenec z oceli, který se tak může při zahřívání radiálně rozpínat. Mezi další přednosti této brzdové soustavy patří také velmi dobré ovládání brzdné síly. Další zvýšení tepelné odolnosti zajišťuje speciální brzdové obložení na přední nápravě. Brzdovou soustavu Performance lze snadno rozpoznat podle stříbrného loga R na brzdových třmenech.

Pakety R-„Performance“ lze na českém trhu již objednávat. Paket brzdová soustava R-„Performance“ obsahuje 19“ kola z lehkých slitin „Spielberg“ se semi-slick pneumatikami o rozměru 235/35 R19, progresivní řízení, výkonný brzdový systém s děrovanými brzdovými kotouči, speciálními brzdovými destičkami a černými brzdovými třmeny s logem R a zatmavená skla (zadní sklo a zadní boční skla - 65% absorpce světla). Paket pořídíte za 75 500 Kč a Golf R/Golf R Variant s ním dosahuje maximální rychlosti 267/270 km/h (odstraněn omezovač rychlosti). Titanový výfukový systém Akrapovič s dvojitými koncovkami pak přijde na 93 400 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Golf R s technikou Performance nabídne ostrý zvuk a pořádné brzdy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Milionté Porsche 911

Kdo usedl za volant miliontého Porsche 911? Manažery ani celebrity nečekejte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud