Modely Volkswagen Golf R a Golf R Variant s 228 kW/310 k nabízejí výkony a dynamiku sportovního vozu. Jejich nastavení může být na přání ještě ostřejší díky exkluzivním prvkům výbavy „Performance“. Mezi ně patří kotoučové brzdy „Performance“ a sportovní semi-slick pneumatiky pro jízdu na závodním okruhu. Speciálně pro model Golf R (pouze pro hatchback) byla navíc koncipována výfuková soustava „Performance“. S prvky výbavy na přání z řady „Performance“ tak zákazník získá nejkvalitnější techniku z motoristického sportu, kterou může používat i v každodenním provozu.
Titanová výfuková soustava R „Performance“. Slovinec Igor Akrapovič byl vlastně závodním jezdcem. Jednoho dne však pověsil profesionální závodní přílbu na hřebík a začal vyvíjet výfukové soustavy – přesněji sportovní výfukové soustavy. Ty jsou tak přesvědčivé, že Volkswagen vyvinul společně s Akrapovičem výfukovou soustavu „Performance“ z titanu pro Golf R(pouze pro hatchback). Použitím tohoto výjimečného kovu klesla hmotnost v porovnání se sériově dodávanou výfukovou soustavou o 7 kg.
Výfuková soustava „Performance“ propůjčuje modelu Golf R neporovnatelný zvuk. V závislosti na jízdním režimu sahá zvukové spektrum až po zvukový doprovod jako v motoristickém sportu. Zejména ve vysokých otáčkách a při řazení vzniká zvuk, který je pro výfukové soustavy Akrapovič typický – citlivě naladěný, nikdy příliš hlučný a přitom vždy fascinující.
Brzdová soustava R „Performance“. Pro modely Golf R a Golf R Variant se dodávají kotoučové brzdy „Performance“. Tato brzdová soustava je o 2 kg lehčí než sériový systém, a snižuje tak neodpružené hmoty. Dokonce i na závodním okruhu je tato brzdová soustava extrémně odolná. Kotoučové brzdy vpředu mají hliníkový střed brzdového kotouče, s nímž je pomocí zalitých prvků spojen třecí prstenec z oceli, který se tak může při zahřívání radiálně rozpínat. Mezi další přednosti této brzdové soustavy patří také velmi dobré ovládání brzdné síly. Další zvýšení tepelné odolnosti zajišťuje speciální brzdové obložení na přední nápravě. Brzdovou soustavu Performance lze snadno rozpoznat podle stříbrného loga R na brzdových třmenech.
Pakety R-„Performance“ lze na českém trhu již objednávat. Paket brzdová soustava R-„Performance“ obsahuje 19“ kola z lehkých slitin „Spielberg“ se semi-slick pneumatikami o rozměru 235/35 R19, progresivní řízení, výkonný brzdový systém s děrovanými brzdovými kotouči, speciálními brzdovými destičkami a černými brzdovými třmeny s logem R a zatmavená skla (zadní sklo a zadní boční skla - 65% absorpce světla). Paket pořídíte za 75 500 Kč a Golf R/Golf R Variant s ním dosahuje maximální rychlosti 267/270 km/h (odstraněn omezovač rychlosti). Titanový výfukový systém Akrapovič s dvojitými koncovkami pak přijde na 93 400 Kč.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.