Ačkoliv nový Rolls Royce Phantom je stále ještě neokoukanou novinkou, je jen otázkou času, kdy automobilka představí jeho deriváty, mezi kterými bezpochyby nebude chybět ani varianta s otevřenou karoserií označovaná Drophead Coupe.
Některým schopným designérům se však na představení novinky nechce čekat a tak ve svém volném čase vytváří koncepty vycházejícího z nového Phantomu, které se snaží odhadnout kroky techniků při vývoji nového modelu.
Tento konkrétní návrh pochází z dílny X-Tomi Design, který je nás celkem pravidelně zásobuje různými návrhy, včetně upravených Škodovek. Tentokrát si však vzal do práce právě návrh Phantomu Drophead Coupe a rozhodně nelenil.
Kromě ztráty střechy si můžeme všimnout i markantního prodloužení předních i zadních nárazníků, což byl nezbytný krok, pokud se autor chtěl vyhnout prodlužování dveří. Nový Phantom zřejmě dostane látkovou skládací střechu, stejně jako jeho předchůdce. Kvůli absenci střechy však bude muset dojít na vyztužení karoserie, což přidá Phantomu pár kilo navíc.
O dynamiku vozu však nikdo nemá strach. 6.75 litrový dvakrát přeplňovaný motor V12 o výkonu 571 koní / 900 Nm, pohánějící standardní Phantom, nebude mít problém rozpohybovat k dynamické projížďce ani těžší Drophead Coupe.
Celkem se jedná již o druhou úpravu nového Phantomu z dílny X-Tomi. Jeho prvním dílem byl Phantom Wagon, neboli kombi. Ten sice vypadal nezvykle, ovšem celkem mu to slušelo. Navíc je velmi pravděpodobné, že podobně jako on bude vypadat v současnosti vyvíjené první SUV značky Rolls-Royce, model Cullinan.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?