Ačkoliv nový Rolls Royce Phantom je stále ještě neokoukanou novinkou, je jen otázkou času, kdy automobilka představí jeho deriváty, mezi kterými bezpochyby nebude chybět ani varianta s otevřenou karoserií označovaná Drophead Coupe.
Některým schopným designérům se však na představení novinky nechce čekat a tak ve svém volném čase vytváří koncepty vycházejícího z nového Phantomu, které se snaží odhadnout kroky techniků při vývoji nového modelu.
Tento konkrétní návrh pochází z dílny X-Tomi Design, který je nás celkem pravidelně zásobuje různými návrhy, včetně upravených Škodovek. Tentokrát si však vzal do práce právě návrh Phantomu Drophead Coupe a rozhodně nelenil.
Kromě ztráty střechy si můžeme všimnout i markantního prodloužení předních i zadních nárazníků, což byl nezbytný krok, pokud se autor chtěl vyhnout prodlužování dveří. Nový Phantom zřejmě dostane látkovou skládací střechu, stejně jako jeho předchůdce. Kvůli absenci střechy však bude muset dojít na vyztužení karoserie, což přidá Phantomu pár kilo navíc.
O dynamiku vozu však nikdo nemá strach. 6.75 litrový dvakrát přeplňovaný motor V12 o výkonu 571 koní / 900 Nm, pohánějící standardní Phantom, nebude mít problém rozpohybovat k dynamické projížďce ani těžší Drophead Coupe.
Celkem se jedná již o druhou úpravu nového Phantomu z dílny X-Tomi. Jeho prvním dílem byl Phantom Wagon, neboli kombi. Ten sice vypadal nezvykle, ovšem celkem mu to slušelo. Navíc je velmi pravděpodobné, že podobně jako on bude vypadat v současnosti vyvíjené první SUV značky Rolls-Royce, model Cullinan.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?