Ačkoliv nový Rolls Royce Phantom je stále ještě neokoukanou novinkou, je jen otázkou času, kdy automobilka představí jeho deriváty, mezi kterými bezpochyby nebude chybět ani varianta s otevřenou karoserií označovaná Drophead Coupe.
Některým schopným designérům se však na představení novinky nechce čekat a tak ve svém volném čase vytváří koncepty vycházejícího z nového Phantomu, které se snaží odhadnout kroky techniků při vývoji nového modelu.
Tento konkrétní návrh pochází z dílny X-Tomi Design, který je nás celkem pravidelně zásobuje různými návrhy, včetně upravených Škodovek. Tentokrát si však vzal do práce právě návrh Phantomu Drophead Coupe a rozhodně nelenil.
Kromě ztráty střechy si můžeme všimnout i markantního prodloužení předních i zadních nárazníků, což byl nezbytný krok, pokud se autor chtěl vyhnout prodlužování dveří. Nový Phantom zřejmě dostane látkovou skládací střechu, stejně jako jeho předchůdce. Kvůli absenci střechy však bude muset dojít na vyztužení karoserie, což přidá Phantomu pár kilo navíc.
O dynamiku vozu však nikdo nemá strach. 6.75 litrový dvakrát přeplňovaný motor V12 o výkonu 571 koní / 900 Nm, pohánějící standardní Phantom, nebude mít problém rozpohybovat k dynamické projížďce ani těžší Drophead Coupe.
Celkem se jedná již o druhou úpravu nového Phantomu z dílny X-Tomi. Jeho prvním dílem byl Phantom Wagon, neboli kombi. Ten sice vypadal nezvykle, ovšem celkem mu to slušelo. Navíc je velmi pravděpodobné, že podobně jako on bude vypadat v současnosti vyvíjené první SUV značky Rolls-Royce, model Cullinan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.