Pokud plánujete jakoukoliv odvážnější expedici a dobrodružství vám není cizí, pak byste měli zbystřit. Chevrolet právě na autosalonu v Buenos Aires představil svůj nový koncept nesoucí název Chevy S10 Trailboss. A jak napoví již úvodní fotografie, tenhle offroad se rozbitých cest rozhodně nebojí.
S10 Trailboss je kompaktní pick-up založený na oblíbené a osvědčené platformě S10, kterou Chevrolet vyrábí již od roku 1982. Koncept Trailboss nám ale až nápadně připomíná Toyotu Hilux Tonka, o čemž se můžete přesvědčit sami v následujícím článku.
Jinak je ale Trailboss oblečen do slušivého žluto černého designu, který známe už z Chevroletu Camaro Bumblebee (Transformers). Trailboss je také vybaven všemi dostupnými offroad doplňky tak, abyste se na vašich cestách daleko od civilizace mohli spolehnout jen sami na sebe a své auto. Dojem poctivého offroadu umocňují ochranné nárazníky a boční rámy, vysoká světlá výška, plastové podběhy a 18ti palcové kola s terénními pneumatikami.
Stránku výbavy doplňuje střešní nosič, bedna s nářadím umístěná na korbě a dostatek světla poskytne LED světelná rampa. „Šnorchl“ pak zajistí přívod vzduchu i při brodění řekou. Pohonnou jednotkou je 2,8 litrový turbodiesel o výkonu 200 koní, který poskytuje dostatek výkonu na všechny čtyři kola skrze šestistupňovou automatickou převodovku.
Interiér je chytře a prakticky proveden v inverzních barvách než exteriér. Tedy téměř vše je černé, až na pár žlutých a oranžových doplňků. I když se nejedná o doménu offroadů, Trailboss se pyšní kvalitním JBL audio systémem a Infotainmentem s plnou Andorid a Apple kompatibilitou, aby jste se pohodlně připojili kdekoliv. Jestli to budou husté deštné amazonské pralesy nebo patagonské pouště, to už záleží jen na vás.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?