Pokud plánujete jakoukoliv odvážnější expedici a dobrodružství vám není cizí, pak byste měli zbystřit. Chevrolet právě na autosalonu v Buenos Aires představil svůj nový koncept nesoucí název Chevy S10 Trailboss. A jak napoví již úvodní fotografie, tenhle offroad se rozbitých cest rozhodně nebojí.
S10 Trailboss je kompaktní pick-up založený na oblíbené a osvědčené platformě S10, kterou Chevrolet vyrábí již od roku 1982. Koncept Trailboss nám ale až nápadně připomíná Toyotu Hilux Tonka, o čemž se můžete přesvědčit sami v následujícím článku.
Jinak je ale Trailboss oblečen do slušivého žluto černého designu, který známe už z Chevroletu Camaro Bumblebee (Transformers). Trailboss je také vybaven všemi dostupnými offroad doplňky tak, abyste se na vašich cestách daleko od civilizace mohli spolehnout jen sami na sebe a své auto. Dojem poctivého offroadu umocňují ochranné nárazníky a boční rámy, vysoká světlá výška, plastové podběhy a 18ti palcové kola s terénními pneumatikami.
Stránku výbavy doplňuje střešní nosič, bedna s nářadím umístěná na korbě a dostatek světla poskytne LED světelná rampa. „Šnorchl“ pak zajistí přívod vzduchu i při brodění řekou. Pohonnou jednotkou je 2,8 litrový turbodiesel o výkonu 200 koní, který poskytuje dostatek výkonu na všechny čtyři kola skrze šestistupňovou automatickou převodovku.
Interiér je chytře a prakticky proveden v inverzních barvách než exteriér. Tedy téměř vše je černé, až na pár žlutých a oranžových doplňků. I když se nejedná o doménu offroadů, Trailboss se pyšní kvalitním JBL audio systémem a Infotainmentem s plnou Andorid a Apple kompatibilitou, aby jste se pohodlně připojili kdekoliv. Jestli to budou husté deštné amazonské pralesy nebo patagonské pouště, to už záleží jen na vás.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?