Je to jen pár týdnů, co se světu ukázal omlazený Volkswagen Golf sedmé generace a už tady máme jeho první tuningovou úpravu verze GTI.
Tu má na svědomí firma ABT Sportsline a za 2 tisíce eur nabízí kompletní body kit vozu. Za tuto částku dostanete přední spojler, širší boční prahy, sportovní tlumič výfuku. Vrcholem jsou sportovní litá kola a červená linka na spodní části ostřeji vypadajícího předního nárazníku.
Pro lepší jízdní vlastnosti se vůz dočkal výškově nastavitelných tlumičů, které ve spojení s kovanými koly o rozměru 20 palců obouvají sportovní pneumatiky o rozměru 235/30 R20. Díky ABT tak tady máme Golfa VII GTI, jenž je nyní mnohem agresivnější a dynamičtější. Rozšíření vozu pak navíc podtrhuje osobitý vzhled a vizuální vnímání energie.
V rámci úprav výkonu se verze GTD může dočkat výkonu 210 koní, zatímco vrcholný Golf R pak může dosáhnout až na čtyři stovky koní. Klasický Golf GTI pak nyní zvládne sprint z nuly na stovku za 5,7 sekundy, zatímco maximální nejvyšší rychlost vystoupala až na 258 km/h.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?