Aktuální Porsche Panamara druhé generace přišlo i ve verzi 4S Diesel. Jenže ani jeho vysoký výkon a solidní zátah nestačí každému. Proto je zde firma RaceChip.
Ta vůz upravila do té doby, že ve výsledku poskytuje točivý moment 1050 Nm. Vše je dolováno z osmiválce o objemu 4,0 litru se dvěma turby. V základu přitom nabízí už tak vysokých 850 Nm, a to v rozmezí 1000 až 3250 otáček za minutu.
Aktuálně se přitom jedná o nejrychlejší produkční dieselový sedan na světě. Změny ve výkonu se povedlo uskutečnit za pomocí přemapování řídící jednotky motoru. Zvýšila se i hodnota výkonu, nyní je to 505 koní. A dynamické parametry? Podle tunera zvládne tohle Porsche sprint z nuly na stovku za 3,6 sekundy.
V základu pak každý zájemce může k vozu dostat 21palcové disky OZ Superturismo Dakar. Ty jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport. „Je to neuvěřitelně klidné, výkonné a pohodlné auto,“ řekl sám Dominic Ruopp, výkonný ředitel RaceChip. „Pokud jde o výkon, Panamera RaceChip má jen málo soupeřů, které s ní udrží krok".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.