Aktuální Porsche Panamara druhé generace přišlo i ve verzi 4S Diesel. Jenže ani jeho vysoký výkon a solidní zátah nestačí každému. Proto je zde firma RaceChip.
Ta vůz upravila do té doby, že ve výsledku poskytuje točivý moment 1050 Nm. Vše je dolováno z osmiválce o objemu 4,0 litru se dvěma turby. V základu přitom nabízí už tak vysokých 850 Nm, a to v rozmezí 1000 až 3250 otáček za minutu.
Aktuálně se přitom jedná o nejrychlejší produkční dieselový sedan na světě. Změny ve výkonu se povedlo uskutečnit za pomocí přemapování řídící jednotky motoru. Zvýšila se i hodnota výkonu, nyní je to 505 koní. A dynamické parametry? Podle tunera zvládne tohle Porsche sprint z nuly na stovku za 3,6 sekundy.
V základu pak každý zájemce může k vozu dostat 21palcové disky OZ Superturismo Dakar. Ty jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport. „Je to neuvěřitelně klidné, výkonné a pohodlné auto,“ řekl sám Dominic Ruopp, výkonný ředitel RaceChip. „Pokud jde o výkon, Panamera RaceChip má jen málo soupeřů, které s ní udrží krok".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.