Aktuální Porsche Panamara druhé generace přišlo i ve verzi 4S Diesel. Jenže ani jeho vysoký výkon a solidní zátah nestačí každému. Proto je zde firma RaceChip.
Ta vůz upravila do té doby, že ve výsledku poskytuje točivý moment 1050 Nm. Vše je dolováno z osmiválce o objemu 4,0 litru se dvěma turby. V základu přitom nabízí už tak vysokých 850 Nm, a to v rozmezí 1000 až 3250 otáček za minutu.
Aktuálně se přitom jedná o nejrychlejší produkční dieselový sedan na světě. Změny ve výkonu se povedlo uskutečnit za pomocí přemapování řídící jednotky motoru. Zvýšila se i hodnota výkonu, nyní je to 505 koní. A dynamické parametry? Podle tunera zvládne tohle Porsche sprint z nuly na stovku za 3,6 sekundy.
V základu pak každý zájemce může k vozu dostat 21palcové disky OZ Superturismo Dakar. Ty jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport. „Je to neuvěřitelně klidné, výkonné a pohodlné auto,“ řekl sám Dominic Ruopp, výkonný ředitel RaceChip. „Pokud jde o výkon, Panamera RaceChip má jen málo soupeřů, které s ní udrží krok".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?