Ženeva je doslova nabušena novinkami ze světa aut a zapomenout nesmíme ani na značku Mercedes-Benz a tunera Brabus. Právě výsledek jejich partnerství ukazuje nejnovější Brabus 550 Adventure.
Základem je verze G500 4x42 , kterou Brabus doladil k dokonalosti. Díky tomu v základu stojí na 22palcových kolech a pod kapotou je uložen přeplňovaný vidlicový osmiválec se základním výkonem 421 koní a točivým momentem 610 Nm. To zaručuje solidní dynamiku i přes velkou hmotnost a rozměry samotné. Jenže to by nebyl Brabus, aby nenabídl výkonnostní kit.
V kabině se ocitlo pravé kožené čalounění, karbonové dekory a pro snadný přístup do vozu jsou ve výbavě elektricky výklopné schůdky, které se schovávají pod automobilkou standardně montovanými prahovými nášlapy a usnadňují nastupování i vystupování z vozu.
Zpět ale k výkonu. Právě zde se totiž do nabídky dostává modul Brabus B40-550 PowerXtra, Ten zahrnuje nová turbodmychadla a nerezový výfukový systém, což zajišťuje výkon 550 koní při 5600 ot./min a točivý moment 800 Nm. A dynamické parametry? Edice 550 Adventure 4x42 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 210 km/h.
V rámci vychytávek na palubě vozu je mezi předními sedadly umístěn nový dotykový displej. Ten slouží k nastavení elektronicky řízených tlumičů v rámci několika možných režimů. Skrze dotykový displej se dá ovládat také naviják a přídavná dálková světla. A pokud se ptáte na cenu, tu Brabus neoznámil. Případní zájemci si tak musí zadat dotaz přímo na centrálu firmy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.