Ženeva je doslova nabušena novinkami ze světa aut a zapomenout nesmíme ani na značku Mercedes-Benz a tunera Brabus. Právě výsledek jejich partnerství ukazuje nejnovější Brabus 550 Adventure.
Základem je verze G500 4x42 , kterou Brabus doladil k dokonalosti. Díky tomu v základu stojí na 22palcových kolech a pod kapotou je uložen přeplňovaný vidlicový osmiválec se základním výkonem 421 koní a točivým momentem 610 Nm. To zaručuje solidní dynamiku i přes velkou hmotnost a rozměry samotné. Jenže to by nebyl Brabus, aby nenabídl výkonnostní kit.
V kabině se ocitlo pravé kožené čalounění, karbonové dekory a pro snadný přístup do vozu jsou ve výbavě elektricky výklopné schůdky, které se schovávají pod automobilkou standardně montovanými prahovými nášlapy a usnadňují nastupování i vystupování z vozu.
Zpět ale k výkonu. Právě zde se totiž do nabídky dostává modul Brabus B40-550 PowerXtra, Ten zahrnuje nová turbodmychadla a nerezový výfukový systém, což zajišťuje výkon 550 koní při 5600 ot./min a točivý moment 800 Nm. A dynamické parametry? Edice 550 Adventure 4x42 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 210 km/h.
V rámci vychytávek na palubě vozu je mezi předními sedadly umístěn nový dotykový displej. Ten slouží k nastavení elektronicky řízených tlumičů v rámci několika možných režimů. Skrze dotykový displej se dá ovládat také naviják a přídavná dálková světla. A pokud se ptáte na cenu, tu Brabus neoznámil. Případní zájemci si tak musí zadat dotaz přímo na centrálu firmy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?