Superrychlých dodávek už v historii pár vzniklo a několik z nich dokonce bylo dílem samotné automobilky. Tuningoví nadšenci jsou ale v tomto oboru pořád zručnější, což dokazuje také poslední kreace ze Švédska. V hlavní roli Renault Kangoo.
Kangoo je dodnes spíše nenápadnou kompaktní dodávkou, existující samozřejmě také v osobní verzi. Výstřední byla prakticky jen dvakrát, nejprve když Renault uvedl zvýšené provedení s pohonem všech kol a podruhé, když Francouzi ukázali zkrácené funky provedení Be Bop se čtyřmi sedadly a odnímatelnou zadní částí střechy. Ani jeden z těchto vozů se ale nevyrovná kreaci švédských bratrů Olleho a Lasse Anderssonových. Ti vzali první generaci vozu v provedení před modernizací, která byla nabízena do roku 2003.
Jejím maximem byla zážehová šestnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k), respektive patnáctistovka dCi (dříve devatenáctistovka dTi) o výkonu 59 kW (80 k). Jak vidíte, na závody ve sprintu to tedy rozhodně není. A zřejmě právě to švédské bratry pořádně trápilo. Proto naftovou patnáctistovku z vozu jednoduše vyndali a nahradili ji třílitrovým naftovým šestiválcem OM606 z dílen Mercedes-Benz. Je to ironie, vzhledem k tomu, že současný Renault Kangoo slouží mimo jiné jako základ Mercedesu Citan. Ani šestiválec ale pořád nebyl dostatečný, pod kapotu tak putovaly ještě turbodmychadlo Holset HX40 a kompresor Eaton M90.
Výsledkem je výkon někde mezi 294 až 368 kW (400 až 500 k). Je nasnadě, že sériová převodovka by takovou sílu nezvládla, proto je součástí pohonného ústrojí automatická skříň, která navíc pohání zadní kola! I z toho důvodu pochází zadní náprava z Volva 940. Další úpravy zahrnují nasávání studeného vzduchu na střeše, vodou chlazený mezichladič v zadní části vozu či kompletně vykuchaný interiér. Výfuk je mimochodem veden pravým předním blatníkem, proto uvidíte na videu tolik zlověstného černého kouře právě z této strany. Záběry pak také ukazují, jak podobná šílenost jezdí bokem na ledu. Živě bude vůz k vidění na únorovém Víkendu rychlosti v Årsundě.
Zdroj: bilsport.se
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?