Superrychlých dodávek už v historii pár vzniklo a několik z nich dokonce bylo dílem samotné automobilky. Tuningoví nadšenci jsou ale v tomto oboru pořád zručnější, což dokazuje také poslední kreace ze Švédska. V hlavní roli Renault Kangoo.
Kangoo je dodnes spíše nenápadnou kompaktní dodávkou, existující samozřejmě také v osobní verzi. Výstřední byla prakticky jen dvakrát, nejprve když Renault uvedl zvýšené provedení s pohonem všech kol a podruhé, když Francouzi ukázali zkrácené funky provedení Be Bop se čtyřmi sedadly a odnímatelnou zadní částí střechy. Ani jeden z těchto vozů se ale nevyrovná kreaci švédských bratrů Olleho a Lasse Anderssonových. Ti vzali první generaci vozu v provedení před modernizací, která byla nabízena do roku 2003.
Jejím maximem byla zážehová šestnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k), respektive patnáctistovka dCi (dříve devatenáctistovka dTi) o výkonu 59 kW (80 k). Jak vidíte, na závody ve sprintu to tedy rozhodně není. A zřejmě právě to švédské bratry pořádně trápilo. Proto naftovou patnáctistovku z vozu jednoduše vyndali a nahradili ji třílitrovým naftovým šestiválcem OM606 z dílen Mercedes-Benz. Je to ironie, vzhledem k tomu, že současný Renault Kangoo slouží mimo jiné jako základ Mercedesu Citan. Ani šestiválec ale pořád nebyl dostatečný, pod kapotu tak putovaly ještě turbodmychadlo Holset HX40 a kompresor Eaton M90.
Výsledkem je výkon někde mezi 294 až 368 kW (400 až 500 k). Je nasnadě, že sériová převodovka by takovou sílu nezvládla, proto je součástí pohonného ústrojí automatická skříň, která navíc pohání zadní kola! I z toho důvodu pochází zadní náprava z Volva 940. Další úpravy zahrnují nasávání studeného vzduchu na střeše, vodou chlazený mezichladič v zadní části vozu či kompletně vykuchaný interiér. Výfuk je mimochodem veden pravým předním blatníkem, proto uvidíte na videu tolik zlověstného černého kouře právě z této strany. Záběry pak také ukazují, jak podobná šílenost jezdí bokem na ledu. Živě bude vůz k vidění na únorovém Víkendu rychlosti v Årsundě.
Zdroj: bilsport.se
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?