Superrychlých dodávek už v historii pár vzniklo a několik z nich dokonce bylo dílem samotné automobilky. Tuningoví nadšenci jsou ale v tomto oboru pořád zručnější, což dokazuje také poslední kreace ze Švédska. V hlavní roli Renault Kangoo.
Kangoo je dodnes spíše nenápadnou kompaktní dodávkou, existující samozřejmě také v osobní verzi. Výstřední byla prakticky jen dvakrát, nejprve když Renault uvedl zvýšené provedení s pohonem všech kol a podruhé, když Francouzi ukázali zkrácené funky provedení Be Bop se čtyřmi sedadly a odnímatelnou zadní částí střechy. Ani jeden z těchto vozů se ale nevyrovná kreaci švédských bratrů Olleho a Lasse Anderssonových. Ti vzali první generaci vozu v provedení před modernizací, která byla nabízena do roku 2003.
Jejím maximem byla zážehová šestnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k), respektive patnáctistovka dCi (dříve devatenáctistovka dTi) o výkonu 59 kW (80 k). Jak vidíte, na závody ve sprintu to tedy rozhodně není. A zřejmě právě to švédské bratry pořádně trápilo. Proto naftovou patnáctistovku z vozu jednoduše vyndali a nahradili ji třílitrovým naftovým šestiválcem OM606 z dílen Mercedes-Benz. Je to ironie, vzhledem k tomu, že současný Renault Kangoo slouží mimo jiné jako základ Mercedesu Citan. Ani šestiválec ale pořád nebyl dostatečný, pod kapotu tak putovaly ještě turbodmychadlo Holset HX40 a kompresor Eaton M90.
Výsledkem je výkon někde mezi 294 až 368 kW (400 až 500 k). Je nasnadě, že sériová převodovka by takovou sílu nezvládla, proto je součástí pohonného ústrojí automatická skříň, která navíc pohání zadní kola! I z toho důvodu pochází zadní náprava z Volva 940. Další úpravy zahrnují nasávání studeného vzduchu na střeše, vodou chlazený mezichladič v zadní části vozu či kompletně vykuchaný interiér. Výfuk je mimochodem veden pravým předním blatníkem, proto uvidíte na videu tolik zlověstného černého kouře právě z této strany. Záběry pak také ukazují, jak podobná šílenost jezdí bokem na ledu. Živě bude vůz k vidění na únorovém Víkendu rychlosti v Årsundě.
Zdroj: bilsport.se
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.