Superrychlých dodávek už v historii pár vzniklo a několik z nich dokonce bylo dílem samotné automobilky. Tuningoví nadšenci jsou ale v tomto oboru pořád zručnější, což dokazuje také poslední kreace ze Švédska. V hlavní roli Renault Kangoo.
Kangoo je dodnes spíše nenápadnou kompaktní dodávkou, existující samozřejmě také v osobní verzi. Výstřední byla prakticky jen dvakrát, nejprve když Renault uvedl zvýšené provedení s pohonem všech kol a podruhé, když Francouzi ukázali zkrácené funky provedení Be Bop se čtyřmi sedadly a odnímatelnou zadní částí střechy. Ani jeden z těchto vozů se ale nevyrovná kreaci švédských bratrů Olleho a Lasse Anderssonových. Ti vzali první generaci vozu v provedení před modernizací, která byla nabízena do roku 2003.
Jejím maximem byla zážehová šestnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k), respektive patnáctistovka dCi (dříve devatenáctistovka dTi) o výkonu 59 kW (80 k). Jak vidíte, na závody ve sprintu to tedy rozhodně není. A zřejmě právě to švédské bratry pořádně trápilo. Proto naftovou patnáctistovku z vozu jednoduše vyndali a nahradili ji třílitrovým naftovým šestiválcem OM606 z dílen Mercedes-Benz. Je to ironie, vzhledem k tomu, že současný Renault Kangoo slouží mimo jiné jako základ Mercedesu Citan. Ani šestiválec ale pořád nebyl dostatečný, pod kapotu tak putovaly ještě turbodmychadlo Holset HX40 a kompresor Eaton M90.
Výsledkem je výkon někde mezi 294 až 368 kW (400 až 500 k). Je nasnadě, že sériová převodovka by takovou sílu nezvládla, proto je součástí pohonného ústrojí automatická skříň, která navíc pohání zadní kola! I z toho důvodu pochází zadní náprava z Volva 940. Další úpravy zahrnují nasávání studeného vzduchu na střeše, vodou chlazený mezichladič v zadní části vozu či kompletně vykuchaný interiér. Výfuk je mimochodem veden pravým předním blatníkem, proto uvidíte na videu tolik zlověstného černého kouře právě z této strany. Záběry pak také ukazují, jak podobná šílenost jezdí bokem na ledu. Živě bude vůz k vidění na únorovém Víkendu rychlosti v Årsundě.
Zdroj: bilsport.se
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.