Modely Tesla Motors jsou fenoménem posledních let, což dokazují například i nejnovější statistiky spokojenosti zákazníků. Spolu s masovějším rozšířením elektrických „superaut“ zároveň přichází i snaha majitelů odlišit právě to své. Pro Model X nově nabízí řešení společnost Unplugged Performance, připravit si ale musíte pořádný balík.
Tesla Model X je už v základní podobě nepřehlédnutelným strojem, když navíc zvolíte verzi P100DL, dostanete i nejrychlejší produkční SUV všech dob. Přesto ho pořád můžete odlišit, například balíčkem od Unplugged Performance, v jehož nabídce najdeme také doplňky pro Model S. Elektrické SUV se nově chlubí agresivním předním nárazníkem s novými mlhovkami, nástavci prahů a blatníků, zadním nárazníkem s mohutným difuzorem a decentním spoilerem na víku kufru.
Pětipaprsková 20- nebo 22palcová kola jsou odlehčená a na vyobrazeném voze lakovaná do černého barvy, s ní navíc vyniknou modré třmeny (v nabídce jsou i jiné odstíny) karbon-keramických brzd Brembo. Bystrému oku jistě neušla snížená světlá výška, což je dílem vzduchového odpružení. Celkově, jak tvrdí i úpravce, se tak ze sleeperu stalo více emocionální auto, zvláště potom v oranžovém laku karosérie. Uvnitř se hodně hraje na individuální přání zákazníka, nechybí uhlíková vlákna, kůže či dokonce její specifická podoba pro vegany. Dle fotek jsou pak ve druhé řadě jen dvě samostatná anatomická sedadla, odpovídající místům pro řidiče a spolujezdce.
Klíčovou otázkou je, na kolik celá úprava Modelu X přijde. Jen brzdy totiž například stojí 8995 dolarů (cca 233 000 korun) s červeným třmeny nebo 9195 dolarů (cca 238 000 korun) v jakékoliv jiné barvě. Kola přijdou na nejméně 7495 dolarů (cca 194 000 korun), zadní spoiler samotný stojí 1495 dolarů (cca 39 000 korun) a za bodykit musíte složit zálohu 1000 dolarů (cca 26 000 korun). Celkově pak všechny doplňky dohromady vychází na téměř 70 000 dolarů (cca 1 811 000 korun), což je cena dobře vybaveného vozu vyšší střední třídy. Spolu s cenou auta pak může vyobrazená Tesla přijít až na 220 000 dolarů (cca 5 690 000 korun)! A za to můžete mít klidně (v USA) dva sportovní Mercedesy-AMG GLE 63 S Coupé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.