Modely Tesla Motors jsou fenoménem posledních let, což dokazují například i nejnovější statistiky spokojenosti zákazníků. Spolu s masovějším rozšířením elektrických „superaut“ zároveň přichází i snaha majitelů odlišit právě to své. Pro Model X nově nabízí řešení společnost Unplugged Performance, připravit si ale musíte pořádný balík.
Tesla Model X je už v základní podobě nepřehlédnutelným strojem, když navíc zvolíte verzi P100DL, dostanete i nejrychlejší produkční SUV všech dob. Přesto ho pořád můžete odlišit, například balíčkem od Unplugged Performance, v jehož nabídce najdeme také doplňky pro Model S. Elektrické SUV se nově chlubí agresivním předním nárazníkem s novými mlhovkami, nástavci prahů a blatníků, zadním nárazníkem s mohutným difuzorem a decentním spoilerem na víku kufru.
Pětipaprsková 20- nebo 22palcová kola jsou odlehčená a na vyobrazeném voze lakovaná do černého barvy, s ní navíc vyniknou modré třmeny (v nabídce jsou i jiné odstíny) karbon-keramických brzd Brembo. Bystrému oku jistě neušla snížená světlá výška, což je dílem vzduchového odpružení. Celkově, jak tvrdí i úpravce, se tak ze sleeperu stalo více emocionální auto, zvláště potom v oranžovém laku karosérie. Uvnitř se hodně hraje na individuální přání zákazníka, nechybí uhlíková vlákna, kůže či dokonce její specifická podoba pro vegany. Dle fotek jsou pak ve druhé řadě jen dvě samostatná anatomická sedadla, odpovídající místům pro řidiče a spolujezdce.
Klíčovou otázkou je, na kolik celá úprava Modelu X přijde. Jen brzdy totiž například stojí 8995 dolarů (cca 233 000 korun) s červeným třmeny nebo 9195 dolarů (cca 238 000 korun) v jakékoliv jiné barvě. Kola přijdou na nejméně 7495 dolarů (cca 194 000 korun), zadní spoiler samotný stojí 1495 dolarů (cca 39 000 korun) a za bodykit musíte složit zálohu 1000 dolarů (cca 26 000 korun). Celkově pak všechny doplňky dohromady vychází na téměř 70 000 dolarů (cca 1 811 000 korun), což je cena dobře vybaveného vozu vyšší střední třídy. Spolu s cenou auta pak může vyobrazená Tesla přijít až na 220 000 dolarů (cca 5 690 000 korun)! A za to můžete mít klidně (v USA) dva sportovní Mercedesy-AMG GLE 63 S Coupé.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?