Ačkoliv první tuning nové Alfy Romeo má na svědomí firma BR-Performance , jejích 229 koní nestačí na to, s čím přišla nizozemská společnost Squadra Tuning.
Ta si vzala do parády verzi s naftovým motorem JTDM o objemu 2,2 litru a dodala mu šťávu v podobě 239 koní. Úpravy jsou přitom dostupné i pro méně výkonnější verze motoru, přičemž ve standardu s ním spolupracuje 6ti stupňová manuální nebo 8ti stupňová automatická převodovka od společností ZF.
Společně s tím narostl točivý moment na 520 Nm. Ve srovnání s standardními 450 Nm to je celkem razantní navýšení. Bohužel nám zatím vedení Squadra Tuning neřeklo, za kolik sekund zrychlí naftová Giulia z nuly na stovku. Alespoň že víme, že z rychlosti 100 km/h jí to na 200 km/h potrvá 18,5 sekundy.
Jestli vás úprava zaujala, pak vězte, že za vše chce firma 590 eur. V ceně je dokonce i překalibrování automatické převodovky s osmi stupni. Dále může být upravena odezva plynového pedálu a elektronika bude rychleji reagovat na pokyn pádla pod volantem k přeřazení.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.